|
166.0073 BLACK - 43mm - Nyt ur i kassen! - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: 166.0073 BLACK - 43mm - Nyt ur i kassen! (/showthread.php?tid=77022) Sider:
1
2
|
166.0073 BLACK - 43mm - Nyt ur i kassen! - gmt-geek - 05-03-2012 Hejsa, For et stykke tid siden havde vi et indlæg vedr. om hvorvidt denne Omega reference fandtes i både en mørke blå og sort udgave! <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=15269" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=3&t=15269</a><!-- l --> Jeg har jo allerede udgaven i blå og jeg var faktisk sikker på det var den eneste udgave.... Kim - Kox blandede sig frækt og overbeviste mig så om at den også fandtes med sort skive og sort lynette... Sa.... tænkte jeg for så manglede jeg jo endnu et ur i Søhest kassen.... Nå men her er den så! 166.0073 Black - Sword hands fra 1969! 43mm uden krone Alt originalt! Vh. Jon Re: 166.0073 BLACK - 43mm - Nyt ur i kassen! - TDN - 05-03-2012 Tillykke! Den var du hurtig til at finde. Mvh Thomas Re: 166.0073 BLACK - 43mm - Nyt ur i kassen! - hannover_dk - 05-03-2012 du har sxx du kanaler - og standen ser jo flot ud - hvilke visere vh Re: 166.0073 BLACK - 43mm - Nyt ur i kassen! - gmt-geek - 06-03-2012 Hej begge, Takker! Der er et eller andet specielt(for mig) over de her større divere fra den periode! Vh. Jon Re: 166.0073 BLACK - 43mm - Nyt ur i kassen! - Geodoc - 06-03-2012 @gmt-geek - flot ur og god historie om "Kim - Kox blandede sig frækt og overbeviste mig så om.... ... og jeg sidder også med tilbagestrøget hår over, at du erkender at modellen findes - hvorefter "den hurtigt hives i land" - smukt. Selv om et lignende ur med "C-shaped" urkasse, i mange mange år har været mit eneste ur, er jeg ikke velbevandret i dykker udgaverne. En tur forbi Omega Vintage databasen og Ranfft, vedrørende dens kaliber 565 - foranlediger mig til et dumt(?) spørgsmål. Ranfft angiver om kal. 565, at den har "date: quickset by repeated pulling the crown". Den type quickset, har jeg ikke selv været i nærheden af (endnu) - Hvad er dine erfaringer med den? Med venlig hilsen - Geodoc Re: 166.0073 BLACK - 43mm - Nyt ur i kassen! - gmt-geek - 06-03-2012 Geodoc Skrev:@gmt-geek - flot ur og god historie om "Kim - Kox blandede sig frækt og overbeviste mig så om.... Hej Geo, Takker - mange kan nok nikke genkendende til, at det koster mange timer foran pc - mails etc. at få trevlet nettet og netværk igennem for at finde ønskede referencer, men det er bestemt en stor del af UR - charmen for mig! - Jeg gætter på at du også har brugt - i andres øjne - ALT for mange timer på søgninger? Vedr. Quickset funktionen på cal. 565 - så fungerer det faktisk, som du selv har fundet beskrevet! 1. Man skruer kronen løs 2. Kronen trækkes ud til postition hvor man kan stille viserne. 3. Kronen trækkes så en gang mere og datoen nærmest springer en dag med et klik! Vil man stille yderligere en dag trykkes kronen tilbage til viser stilning(giver et klik når man ender der) og således kan man trække til højre(væk fra uret) endnu en gang for skift! Samme funktionalitet er også brugt i andre af Omega diverne fra den tid da en del af dem bruger cal. 565 - bla. i 166.0062 - Big Crown: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=14908&hilit=+big+crown" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=3&t=14908&hilit=+big+crown</a><!-- l --> Vh. Jon Re: 166.0073 BLACK - 43mm - Nyt ur i kassen! - khbk - 06-03-2012 Jeg har to Omega Dynamic Geneve med dette værk. Datoskiftet fungerer fint ved at man trækker kronen en gang mere ud over første trin, hvor man stiller viserne. Det kræver blot lidt overvindelse første gang!! Re: 166.0073 BLACK - 43mm - Nyt ur i kassen! - baun - 06-03-2012 khbk Skrev:Jeg har to Omega Dynamic Geneve med dette værk. Datoskiftet fungerer fint ved at man trækker kronen en gang mere ud over første trin, hvor man stiller viserne. Det kræver blot lidt overvindelse første gang!! Ja og det er sårbart overfor at skifte dato tæt på kl. 12 midnat. Stort trillykke med det nye fund Jon - super. vh Baun Re: 166.0073 BLACK - 43mm - Nyt ur i kassen! - kox - 06-03-2012 gmt-geek Skrev:Hejsa,Der kan du bare se... den findes og du fandt den;-) Ser fin ud... tillykke Jon! P.S. har du fundet en 1170 lænke til den? Leder stadig uden held... de er desværre ved at være noget dyre. /Kim Re: 166.0073 BLACK - 43mm - Nyt ur i kassen! - gmt-geek - 06-03-2012 kox Skrev:gmt-geek Skrev:Hejsa,Der kan du bare se... den findes og du fandt den;-) Ser fin ud... tillykke Jon! Hej Kim og Per, Takker! Kim - Mht. lænker... Jeg søger faktisk slet ikke Omega lænker til mine ure - så det må jeg sige nej til! Den eneste Omega Lænke jeg ejer er en nutidig 20mm mesh lænke - den sidder pt. på en 165.024 - kun for at den ikke skal blive væk!! Jeg synes faktisk de her divere gør sig meget bedre med en fed rem med en Omega buckle, men det er jo smag og behag! Vh. Jon |