Urdebatten / Urforum
Nyt ur... - Flightmaster - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Nyt ur... - Flightmaster (/showthread.php?tid=76887)

Sider: 1 2 3

Nyt ur... - Flightmaster - JAH - 06-02-2012

Hej, Saa fik jeg endelig fat i et af de ure som jeg har gaaet og droemt om i lang tid... Her er et par billeder.

- er der i oevrigt nogle der ligger inde med et led eller to til laenken som de vil saelge?

/JH

Re: Nyt ur... - Flightmaster - baun - 06-02-2012

Tillykke med et af de mere spændende Omega "projekter" fra tiden hvor Omega virkelig satsede på at lave ure som var "futuristiske" - også en særdeles flot kasse. Tror du den er original til uret eller?

vh Baun

Re: Nyt ur... - Flightmaster - Claus_K - 06-02-2012

Mega lækker klassiker! - og det ser ud til at være i super stand, med starburst og det hele Icon_cool

Du kender selvfølgelig allerede dette link, men til andre der har lyst til at fordybe sig i denne klassiker er der mere [her].

Mange gange tillykke - smid gerne nogle flere billeder når du engang får det af hånden igen Icon_mrgreen

Re: Nyt ur... - Flightmaster - gmt-geek - 06-02-2012

Baun Skrev:Tillykke med et af de mere spændende Omega "projekter" fra tiden hvor Omega virkelig satsede på at lave ure som var "futuristiske" - også en særdeles flot kasse. Tror du den er original til ure eller?

vh Baun

Tillykke med den ja - et rigtig fedt ur og en speciel klassiker fra Omega!

- PER - Jeg har en boks magen til med Omega logo på og lynlås så den er altså god nok! Icon_e_wink

Vh. Jon

Re: Nyt ur... - Flightmaster - Geodoc - 06-02-2012

Også herfra skal lyde en lykønskning med det markante ur.
Som tidligere ejer af begge udgaver af "Flighty", er det en fornøjelse, at se faklen blive båret videre.

Det er et ur, med rigtig mange visere (uhm), og masser af anvendelsesmuligheder, f.eks. den drejbare lynette.
Da jeg anvendte uret, valgte jeg, at gemme den anden tidszones viser bag timeviseren, og kun anvende den, når en af mine kære var i udlandet.
Så mindede den blå viser om, at det måske kunne være på tide at sende en mail, eller telefonere på et hensigtsmæssigt tidspunkt.

Tilslutter mig fuldstændigt
Claus_K, der Skrev:Mange gange tillykke - smid gerne nogle flere billeder når du engang får det af hånden igen Icon_mrgreen
... og indtil da må vi nøjes med afbildningen fra OmegaMania kataloget:

İmage

Det bliver også spændende, om (de vedvarende) rygter taler sandt, at Omega vil lancere en hybrid af sine 2 mest markante piloture, nemlig Flightmaster og Speedmaster X-33.
Så vil det jo give en ekstra dimension, at eje et af de oprindelige ophav. - Endnu engang tillykke.

Med venlig hilsen - Geodoc

gmt-geek Skrev:
Baun Skrev:Tillykke med et af de mere spændende Omega "projekter" fra tiden hvor Omega virkelig satsede på at lave ure som var "futuristiske" - også en særdeles flot kasse. Tror du den er original til ure eller?

vh Baun

- PER - Jeg har en boks magen til med Omega logo på og lynlås så den er altså god nok! Icon_e_wink

Vh. Jon
Jeg er nu heller ikke i tvivl om at boxen er original Omega, jeg prøver bare at finde ud af hvornår den er fra og spørger derfor om den er original til uret - og altså fra ca 1970.

vh Baun

Baun Skrev:
gmt-geek Skrev:

vh Baun

Vh. Jon
Jeg er nu heller ikke i tvivl om at boxen er original Omega, jeg prøver bare at finde ud af hvornår den er fra og spørger derfor om den er original til uret - og altså fra ca 1970.

vh Baun
Jeg fik den ene Ranchero hjem i sådan en lynlås æske!

99% sikkert ikke den rigtige til det ur, men jeg har ingen anelse om årstal på den....

Vh. Jon

Re: Nyt ur... - Flightmaster - JAH - 06-02-2012

Mange tak.

Jeg ved faktisk ikke om aesken er original. Var selv lidt paf over at finde et "brilleetui" i pakken.. Uret er flot, det har gaaet i 24 timer nu, og holder tiden perfekt (det vil sige, lige saa godt som mit Fortis...)

Ifoelge det dokumentation jeg har faaet med, saa er uret aargang 1969.

Det er ikke brilleetuiet jeg taler om - det er jo Omegas standard service etui som nyservicerede ure returneres i fra Omega.

Det er boxen jeg spørger til.

vh Baun

Baun Skrev:Det er ikke brilleetuiet jeg taler om - det er jo Omegas standard service etui som nyservicerede ure returneres i fra Omega.

Det er boxen jeg spørger til.

vh Baun
Oki dokey!

Ja - hvad ved jeg - jeg har aldrig haft et nyt Omega ur til autoriseret service! Icon_e_biggrin

Vh. Jon