Urdebatten / Urforum
Omega Speedmaster Broad Arrow - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Omega Speedmaster Broad Arrow (/showthread.php?tid=76733)

Sider: 1 2

Omega Speedmaster Broad Arrow - Mikkel288 - 30-12-2011

Hej.

Jeg vil utroligt gerne have fingrene i Omegas Broad Arrow i rødguld med lederem.

Er der nogle der ligger inde med sådan et de vil sælge?

Kan man presse forhandlerne ned i pris på en relativ gammel model?

Det er uret med ref. 321.93.42.50.13.001.

Re: Omega Speedmaster Broad Arrow - Tommy Munk - 30-12-2011

Hej

Det er ikke den mest gængse model du ønsker, og du skal nok ikke forvente at ret mange butikker ligger inde med den som standard lagervare. Hvis det er den model som du brænder for, så gå ind i en butik og vift med kontanter under næsen på indehaveren.
Hvis de blot skal bestille hjem og straks sælge den direkte til dig (de risikerer derfor ikke at binder deres penge i et ur som kan være svært at sælge), så er de sikkert friske på at give lidt rabat, da det er penge i lommen.
Dernæst betalt kontant eller med dankort, aldrig kreditkort hvis du vil have mest mulig rabat -- hvorfor? se her (sidste indlæg på side 1): <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=4939&p=28436&hilit=rabat#p28436" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=5&t=4939&p=28436&hilit=rabat#p28436</a><!-- l -->

mvh
Tommy

Re: Omega Speedmaster Broad Arrow - Mikkel288 - 30-12-2011

Hej.

Tak for svaret. Jeg har set det ved en Omega forhandler i århus, og det er uret jeg skal have.

Kunne bare godt tænke mig at købe et lettere brugt ur, det kan være jeg ikke søger de rigtige steder, men jeg kan ikke finde et eneste eksemplar.

Hvordan holder sådan et ur værdi? Lad os sige jeg kunne få forhandlet det ned i 45.000 ved en forhandler, vil det så tabe meget over de første par år?

Re: Omega Speedmaster Broad Arrow - Geodoc - 30-12-2011

Mikkel288 Skrev:Hej.
Tak for svaret. - Jeg har set det ved en Omega forhandler i århus, og det er uret jeg skal have.
Kunne bare godt tænke mig at købe et lettere brugt ur, det kan være jeg ikke søger de rigtige steder, men jeg kan ikke finde et eneste eksemplar.
Her er en søgning på Chrono24.com med en liste på 7 stk. til salg.
Mikkel288 Skrev:Hvordan holder sådan et ur værdi? Lad os sige jeg kunne få forhandlet det ned i 45.000 ved en forhandler, vil det så tabe meget over de første par år?
I overensstemmelse med listen fra Chrono24, må svaret på det spørgsmål være: "Ja - det vil tabe anseeligt".
Det skyldes IMHO, at uret er et liebhaverur, og at kombinationen Guld/Stål ikke er ret efterspurgt.

... håber ikke svaret har været alt for afskrækkende; men lad os endeligt høre om dine overvejelser og evt. køb (husk billeder Icon_e_wink )
Med venlig hilsen - Geodoc

Re: Omega Speedmaster Broad Arrow - 70046 - 11-02-2012

Jeg har det ur du søger med et års fabriksgaranti tilbage. Uret har både rem om lænke til, begge dele originalt omega.

... Glemte at skrive at du kan skrive til mig på rolf.brogaarden(snabel-a)gmail.com

Re: Omega Speedmaster Broad Arrow - hannover_dk - 11-02-2012

70046 Skrev:... Glemte at skrive at du kan skrive til mig på rolf.brogaarden(snabel-a)gmail.com
Husk at vintageure faktisk har en salgsside som det er høfligt at bruge hvis man vil sælge gennem denne kanal
vh

Det er ok, jeg reagerede blot på forespørgslen, da den var temmelig specifik.

Re: Omega Speedmaster Broad Arrow - baun - 11-02-2012

Det går nok, tror jeg. Mange bruger nok PB i den situation, men som ny bruger - og velkommen til - kender du formentlig ikke den funktion.

Du kan sende en Privat Besked til en bestemt bruger ved at klikke på PB.

vh Baun

Ok, det var jeg ikke klar over Icon_e_surprised
Iøvrigt spændende forum...