Urdebatten / Urforum
Vurdering af 16800 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Vurdering af 16800 (/showthread.php?tid=76498)

Sider: 1 2

Vurdering af 16800 - MortenKN - 23-10-2011

Føljetonen fortsætter...I jagten på en vintage Rolex fra 1981 er jeg blevet tilbudt denne 16800, men jeg kan ikke vurdere om den er "overpoleret". Mon der er nogen der kan øse lidt visdomsord baseret på disse billeder?

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Uret er 100% komplet og sågar med den oprindelige købskvittering, så den er lidt sjov.

På forhånd tak for hjælpen

Re: Vurdering af 16800 - dreamwatch.dk - 23-10-2011

Hej Morten

Der har været "høvlet" på uret, hvor meget er svært at bedømme på de billeder (for mig), men det ser ud til der er taget noget, kikker du på garden ved kronen, så der den meget tynd/spis ud. Det vil være super med lidt billeder af uret bagfra, hvor man kan se kassen.

Re: Vurdering af 16800 - MortenKN - 23-10-2011

Tak Micki - Altid rart med godt input fra dig. Jeg havde godt luret lidt på den crownguard og syntes også den ser lidt spids ud, men vinklen KAN snyde.

Her er et bagfra. Desværre det eneste jeg har fra sælger.

İmage

Der kom lige to mere

İmage

İmage

Re: Vurdering af 16800 - dreamwatch.dk - 23-10-2011

Det har været poleret nogle gange. Hvor meget kan jeg ikke se på de billeder, men det ser ikke vildt slet ud. Det er meget sjælden man får dem i de årgange hvor de ikke har været poleret nogle gange. Det ville være helt i top hvis man kunne få et billede fra den anden side af bagkassen. Gerne lige på.

Du skulle ha taget den trippet six jeg havde fra 81, den var i meget flot stand.

Citat:Du skulle ha taget den trippet six jeg havde fra 81, den var i meget flot stand.

Du behøver ikke vade i det Icon_smil Desværre var den ikke med den oprindelige skive - og jeg har det lidt sådan at hvis jeg skal ned af vintagevejen, så skal det første ur være et fra 1981 og det skal være helt oprindeligt. Om det så er en 5513, 16660 eller 16800 betyder mindre.

Men for nu lige at vende tilbage til den jeg har på hånden her. Hvad må den så koste? Husk på at den er 120% komplet.

Re: Vurdering af 16800 - dreamwatch.dk - 24-10-2011

Alt efter stand, er det forhandler med garanti, er det helt komplet, er kasse med mere i god stand, så ligger du nok på 35 (plus-minus).

Re: Vurdering af 16800 - Mads Gjødesen - 24-10-2011

Enig i at den har fået et par kedelige ture på båndet. Alderen taget i betragtning syntes jeg ikke det er i tidssvarende stand. Det ligner en 60'er kasse Icon_e_wink Så prisen skal være derefter...

/Mads

Re: Vurdering af 16800 - MortenKN - 24-10-2011

Der er ingen garanti - Det er en privat mand der ejer uret. Den er som sagt så komplet som den kan blive. ALT medfølger.

Citat:Så prisen skal være derefter...

Hvad ville DU give hvis det var dig.

Jeg er under de 35 som Micki foreslår, så udgangspunktet er måske ikke helt skidt?

Re: Vurdering af 16800 - Mads Gjødesen - 24-10-2011

Vil mene 30-32 k er max med den kasse. Hvordan er lænken? Tjek lige at SN er under 8,5 mio, så den matte skive matcher alderen. De har været højere oppe for 2-3 år siden, men er blevet banket godt på plads siden.

/Mads