Urdebatten / Urforum
PAM4B Luminova skive - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72)
+--- Tråd: PAM4B Luminova skive (/showthread.php?tid=76490)

Sider: 1 2

PAM4B Luminova skive - feilersen - 21-10-2011

Hej

Hvad skal sådan en fætter med boks og certifikat i rigtig god stand (99%) koste?

Jeg forestiller mig +50k og er det iflg. din mening helt ude i skoven at smide det for et ur med billigt værk og PVD som bliver slidt osv??? Icon_rolleyes

God weekend Icon_cool

Re: PAM4B Luminova skive - gmt-geek - 21-10-2011

feilersen Skrev:Hej

Hvad skal sådan en fætter med boks og certifikat i rigtig god stand (99%) koste?

Jeg forestiller mig +50k og er det iflg. din mening helt ude i skoven at smide det for et ur med billigt værk og PVD som bliver slidt osv??? Icon_rolleyes

God weekend Icon_cool

Hej Frederik,

Tjo - men så kan du jo blive ved Icon_e_wink

Hvor mange vintage rolex med eks. en caliber 15xx der jo ikke ligefrem er noget horologisk mirakel - koster ikke kassen??

(Jeg kan vel tillade mig at sige det, da jeg jo selv har nogle stykker af slagsen) Icon_e_wink

f.eks. Red subs - double reds - orange hands og jeg kunne blive ved...

Vh. Jon

Re: PAM4B Luminova skive - Truyen - 21-10-2011

Hej feilersen

Prisen er god nok for et L swiss L PAM4B. Personlig vil jeg nok anvende de + 50k paa et andet PAM, men hvis du kan lide det - go fo it Icon_cool

God weekend.

Truyen

Re: PAM4B Luminova skive - Jacob K_phpbb3_import15709 - 21-10-2011

Prisen for et flot eksemplar er helt sikkert +50k !

Se et RIGTIG flot eksemplar ved mywatch.dk, det er 100% som NOS i kassen.

4b er et RIGTIG fedt pam, som du ikke ser mange af Icon_smil

Jacob

Re: PAM4B Luminova skive - dreamwatch.dk - 21-10-2011

Går du efter en i mint stand, så erdet den Bjarne har du skal ha fingerne i, jeg har selv handlet ur og det er i den bedste stand du kan finde..

Re: PAM4B Luminova skive - feilersen - 21-10-2011

Tak for svarene! Icon_e_biggrin

Er det korrekt at PVD belægningen på PAM4 er mere følsom og en anden farve end senere sorte Panerai ure som for eksempel PAM195 og PAM360? Icon_question

I så fald er det fordi det er en anden belægning (DLC?) på de senere modeller?

Re: PAM4B Luminova skive - feilersen - 23-10-2011

Alternativet er f.eks. et LW Spidolite DLC (hvis jeg kan finde et...) Icon_cool

Re: PAM4B Luminova skive - Kristofferj - 23-10-2011

Jeg er helt klart mere til den LW, syntes virkelig de laver nogle super fede ure!
Hele ideen med at man kan klikke et ski/dykke instrument på, tiltaler mig virkeligt meget:D

VH

Re: PAM4B Luminova skive - KimT - 23-10-2011

feilersen Skrev:...........et LW Spidolite DLC (hvis jeg kan finde et...) Icon_cool
Jeg må indrømme at, selv om at jeg er meget vild med Panerai, så ville jeg vælge et Spidolite fremfor et 4B uden at blinke.

Re: PAM4B Luminova skive - feilersen - 23-10-2011

Jeg synes også Spidolite urene er super lækre, men jeg ved ikke hvor praktiske de er i hverdagen med alle de udfræsninger dvs. samler de skidt?! Icon_e_confused

Og hvor attraktive er de om et par år når DLC coatingen er slidt?

Synes LW er lidt som Panerai - man betaler kassen for et (modificeret) standard værk som sidder i en speciel veldesignet kasse og får til gengæld også et helt specielt udtryk Icon_e_biggrin