Urdebatten / Urforum
Ny ur. Submariner no date - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Ny ur. Submariner no date (/showthread.php?tid=76297)

Sider: 1 2

Ny ur. Submariner no date - Mikkel288 - 12-09-2011

Hej alle.

Jeg er ny herinde og også relativ udvidne når det kommer til ure.

Når det så er sagt har jeg kigget rigtig meget på et Rolex Submariner 14060M (no date), som jeg syntes er et vanvittigt flot ur.

Jeg var nede og se på det i dag, men han havde det ikke hjemme og der kunne godt gå en del tid. Så jeg har kigget lidt på brugte ure, men hvad skal sådan et ur koste brugt? (Rolex Submariner 14060M)

Og er der noget med prisstigninger der muligvis er på vej hos Rolex?

Nu når jeg er i gang, forhandler man så om prisen, hvis man køber det ved en forhandler?

Desuden har jeg tænkt lidt over om disse tider er gode at købe ur i når den Schweiziske franc er så høj, hvilken effekt har det haft på ur markedet?

Jeg håber der er nogle der kan besvare nogle af alle mine spørgsmål om måske linke til en pålidelig side med submariner brugt til en god pris?

Mvh. Mikkel

Re: Ny ur. Submariner no date - m.dk - 12-09-2011

Nu når min kamerat har lige købte en 116610LN hos forhandler herhjemme, synes jeg desværre ikke at de vil give noget form for rabat på Rolex sport model især Submariner...
Og pris er kun en vej op især p.t. hvor CHF er røget i vejret, så man kan være i tvivl om pris vil stige allerede snart inden den årlig pris stinging omk. Feb måned.
Mht. til brugt pris hvis du kigger lidt rundt på nettet fx. chrono24 vil du få noget ide på pris som er vidt forskellig efter kondition osv.

Re: Ny ur. Submariner no date - Mikkel288 - 13-09-2011

Okay, så det er blevet væsentlig dyre at købe ur pga. CHF? lad os så antage at den falder drastisk om nogle år, går mit ur køb så hen og bliver en dårlig handel fordi at priserne automatisk rasler med ned på urerne?

Re: Ny ur. Submariner no date - Mr. Korsbek! - 13-09-2011

Min erfaring er at Klarlund ikke giver rabat, dog 9 % gennem forbrugsforeningen. De giver dog gerne remme med i prisen........

Så skal jeg have et Rolex på et tidspunkt og det skal være nyt, ville jeg søge hos Bo aka Kongen, eller hos Rolex AD i Jylland, hvor min erfaring siger, at der er noget at spare......

Re: Ny ur. Submariner no date - Mr. Korsbek! - 13-09-2011

Min erfaring er at Klarlund ikke giver rabat, dog 9 % gennem forbrugsforeningen. De giver dog gerne remme med i prisen........

Så skal jeg have et Rolex på et tidspunkt og det skal være nyt, ville jeg søge hos Bo aka Kongen, eller hos Rolex AD i Jylland, hvor min erfaring siger, at der er noget at spare......

Re: Ny ur. Submariner no date - m.dk - 13-09-2011

Mikkel288 Skrev:Okay, så det er blevet væsentlig dyre at købe ur pga. CHF? lad os så antage at den falder drastisk om nogle år, går mit ur køb så hen og bliver en dårlig handel fordi at priserne automatisk rasler med ned på urerne?

Det er yderste sjældent at pris nedsættes pga. valuta, enten pris regulæres op eller holder den uændret.

Re: Ny ur. Submariner no date - Didriksmidt - 13-09-2011

Tror kun at de vil blive dyrere, de har været nødt til kunstigt at holde den nede for at bevare deres eksport. Det er et fedt ur, jeg har også selv kigget meget på det Icon_e_smile

Jeg var inde i århus, hvor han skulle have 38.700 for uret. Er det en fair pris? Fandt et brugt i italien til 25.000 (årg. 2009) hvor standen skulle være perfekt, kan man stole på det?

Re: Ny ur. Submariner no date - gmt-geek - 13-09-2011

Mikkel288 Skrev:..........Fandt et brugt i italien til 25.000 (årg. 2009) hvor standen skulle være perfekt, kan man stole på det?

Det er jo et spørgsmål der er umuligt at svare på!
Det kommer med tiden og research - altså: hvad - hvor og hvem man kan stole på!
Derfor køber de fleste deres "rigtige" første ur hos en AD herhjemme!! Icon_e_wink

Skulle du alligevel kaste dig ud i at købe second hand så skal du som udgangspunkt altid være klar på at der er en risiko....

Om ikke andet er risikoen for et service jo altid til stede - og for en sub. løber et fuldt AD service vel op i 4000kr+ og så er den besparelse i hvert fald halvveret!! Icon_e_wink

Når det så er sagt - så ja - så er der altid mønter at spare ved at handle et brugt ur - dog er du så ikke den første bruger, og det er en hel anden diskussion, som der har været utallige tråde om herinde!!

Vh. Jon

Tak for svar Icon_e_smile