|
Reservedelsur eller.... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Reservedelsur eller.... (/showthread.php?tid=76244) Sider:
1
2
|
Reservedelsur eller.... - TDN - 31-08-2011 Fandt et gammelt Omega til nærmest ingen penge som oveni købet virkede fint. Nå men da det kniber med stumper til de gamle Omega kunne det jo ikke gå helt galt at købe sådan til stumper. Så den er lige kommet hjem i dag og som altid er det spændende at se hvad der er købt, da sælger kun viste det var et Omega. Det viser sig så at være et: Kasse: 2220-7 Værk: 11238770 Cal. 30 SC T2 PC AM Årgang: 1947 Det er i bedre stand end jeg regnede med, går tilsyneladende fint, skiven er ikke god men resten ser fint ud. Men nu er jeg kommet helt i tvivl om jeg ikke bare skulle bruge det trods patina Mvh Thomas ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Re: Reservedelsur eller.... - bent540 - 31-08-2011 Puha det 3 tal ser slidt ud Er der kommet vand ind ved krone? Det ser ikke sådan ud på værket. Det ligner lidt at man har førsøgt at rengøre skiven og så er kommet til at kradse maling af. Ellers et flot fund. Tillykke. Re: Reservedelsur eller.... - TDN - 31-08-2011 bent540 Skrev:Puha det 3 tal ser slidt ud Der er faktisk fordybning i skiven hvor tallene står, så en sort farve og en rolig hånd....... Der har ikke været vand i, kronen er bare meget slidt. Ja skiven er ikke pæn, men hvad pokker kan få for få hundrede kr. i dag Mvh. Thomas Re: Reservedelsur eller.... - baun - 31-08-2011 Det sidste ur jeg købte til reservedele satte Peter halse istand..... Beskrivelse: Mærke og model: Omega Suverän Årgang: 1944 Kasse: Rund, Stål, pæn kasse med brugsspor Højde: 10 mm Diameter: 35 mm uden krone Skive: nænsomt renset, patineret skive med stål visere og index Rem: Original Omega mørk grøn (Military?) Caliber: 30T2 PC Manuel med lille sekundviser Caliber nr.: 10189245 Ref. Nr.: 2400-3 ![]() ![]() ![]() Og sådan er det vist gået 2-3 gange. jeg køber noget som skal bruges til reservedele - og når jeg så kommer over til Peter siger han: "Den ken vist blive helt pæn" - og det bliver den så. Men de har nu nok også kosten noget mere end 100 kr vh baun Re: Reservedelsur eller.... - hannover_dk - 31-08-2011 Det kunne være sjovt at vide om Peter kunne gøre noget ved skiven, her hvor der ikke skal fjernes farve men tilsættes? Jeg kan bestemt lide modellen, og PETER HALSE HALLO ER DU HER Det kunne være skægt at vide om du på nogen måde kunne den slags med skiver? vh Re: Reservedelsur eller.... - Agemo - 31-08-2011 Jeg er ret vild med det ur. Flot creme-farvet skive og elegant skrifttype som begge emmer af efterkrigsperiodens urdesign. Behold det! Re: Reservedelsur eller.... - Peter - 03-09-2011 hannover_dk Skrev:Det kunne være sjovt at vide om Peter kunne gøre noget ved skiven, her hvor der ikke skal fjernes farve men tilsættes? Jeg kan bestemt lide modellen, og PETER HALSE HALLO ER DU HERHej Hannover Jeg har bare ferie i denne uge, men jeg mener da ikke at jeg har gemt mig, og jeg vil meget gerne kigge nærmere på den skive, for den ser umiddelbart spændende ud. MVH Peter Re: Reservedelsur eller.... - hannover_dk - 03-09-2011 peter Skrev:Jeg har bare ferie i denne uge, men jeg mener da ikke at jeg har gemt mig, og jeg vil meget gerne kigge nærmere på den skive, for den ser umiddelbart spændende ud.Vist har du ikke gemt dig vh Re: Reservedelsur eller.... - TDN - 03-09-2011 Peter får uret med når jeg skal ned og hente tre andre der under Halses kyndige hænder. Så kan han få lov at lege med skiven, hvis det går helt galt har jeg jo stadig det uret er købt som, et reservedelsur. Det kan være Peter skulle tage på et AOF kursus til vinter i at male, så kan kan skifte blomsterne og opsatser ud med urskiver Mvh Thomas Re: Reservedelsur eller.... - hannover_dk - 03-09-2011 TDN Skrev:Peter får uret med når jeg skal ned og hente tre andre der under Halses kyndige hænder.Fint - umiddelbart tror jeg ikke man kan rede den skive, for her skal jo næppe fjernes noget men lægges noget til. Omvendt ville jeg personligt hellere ha lagt noget til, selv om det kan ses i forhold til resten - jeg synes personligt rigtigt godt om den type enkle skiver. Lad os se hvad der kan udrettes vh |