Urdebatten / Urforum
Korsbek Oceaneer Vs. Sinn U1 SDR ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Korsbek Oceaneer Vs. Sinn U1 SDR ? (/showthread.php?tid=76120)

Sider: 1 2

Korsbek Oceaneer Vs. Sinn U1 SDR ? - Kasper Riedl - 04-08-2011

Begge tyske eller? - Men forhandlere i DK?
Kan ikke finde meget på dem....? Men ét af dem skulle man næsten have!

Re: Korsbek Oceaneer Vs. Sinn U1 SDR ? - MortenKN - 04-08-2011

Sinn.dk

Korsbek har ikke nogen dansk forhandler og sælges udelukkende via Korsbeks eget site....

Jeg ville nappe et Korsbek, men nu er jeg heller ikke til Sinn ure overhovedet

Re: Korsbek Oceaneer Vs. Sinn U1 SDR ? - HG - 04-08-2011

Har CT-watches ikke dem begge til salg og han bor jo ikke langt fra Odense Icon_cool
Og er en GOOD GUY Icon_exclaim Icon_e_wink

Re: Korsbek Oceaneer Vs. Sinn U1 SDR ? - KimT - 04-08-2011

Sinn U1 er IMHO et af de bedste køb i prislejet.
Et fedt, anderledes og robust ur.

Korsbek har jeg ikke forhånds kendskab til, men JEG kan bedre lide Sinn´en

Jeg savner mit U1 Icon_e_sad

İmage

İmage

Re: Korsbek Oceaneer Vs. Sinn U1 SDR ? - Loft - 04-08-2011

Jeg er også helt skudt i Sinn. Jeg ved bare ikke om det skal være et U1 eller U1 SDR. Nu må jeg se tiden an indtil jeg har pengene til et =)

Re: Korsbek Oceaneer Vs. Sinn U1 SDR ? - Mr. Korsbek! - 04-08-2011

HEy

Har haft begge ure.

Jeg er personligt helt vild med Sinn U1 serien, men bryder mig ikke om at uret har coatning på begge sider, hvilket i mit tilfælde har giver ridser i coatningen......... men et super ur og langt lækre bygget end Korsbek uret.

I forhold til Korsbek, så har jeg haft det i sort, hvilket ser super lækkert ud. Det kom dog til at virke for småt og ville derfor hellere have haft det i børstet stål. Man skal også være opmærksom på, at det med PVD vil få mærker efter brug. Her vinder Sinn'et da det jo er lavet af hærdet u-båds stål.......

Så hvis jeg kunne vælge, ville jeg vælge den almindelige U1 er, da den bare er feeeeeeeeeeed, men af de 2 du nævner ville jeg tage SDR modellen.

Re: Korsbek Oceaneer Vs. Sinn U1 SDR ? - Tukjær - 04-08-2011

Korsbek Oceaneer virker nu ikke småt.... Med sine 45 mm fylder det ret godt på håndleddet....

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Her sammen med andre ure...

İmage
İmage

Jeg bruger både Korsbek og U1 SDR med stor fornøjelse. Korsbek er lidt højere end Sinn U1. Sinn U1 bruger ETA2824-2, Korsbek ETA2892.

Re: Korsbek Oceaneer Vs. Sinn U1 SDR ? - MortenKN - 04-08-2011

Lur evt Damasko ure.... De laver ure efter et princip der ligner Sinn mht hærdningen af urkassen. Dog er der noget med at Sinn ure har en ekstremt hærdet overflade, hvor Damasko er gennemhærdet men knap så hård i overfladen. Det KAN efter sigende gi en "eggshell" effekt på Sinn ure - Omend man vidst skal misbruge dem på det groveste for at skade dem.
Damasko ure har også AR coating på begge sider af glasset, men tilbyder at lave urene med AR coating på undersiden, hvis man hellere vil det. Fin service syntes jeg.

Personligt syntes jeg at Damasko ure er LANGT flottere end Sinn.
I øvrigt har de også to modeller med 100% inhouse automatik værk til 3200€

Re: Korsbek Oceaneer Vs. Sinn U1 SDR ? - Peter - 05-08-2011

Hej

Jeg er ejer af begge ure dog er Sinn U1 den helt i stål, men jeg synes bare at min Korsbek helt i PVD er lidt federe, og jeg har også haft Sinn U1 SDR, og det skal lige bemærkes at Korsbek Oceaneer i sort PVD kun findes i 8 eksemplarer på verdensplan, og mit er ikke tilsalg, så hvis du er intereserrede i begge er det med at slå til på den <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.ct-watches.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">www.ct-watches.dk</a><!-- w --> har tilsalg, for det bliver nok svært at finde en igen.

MVH Peter

Re: Korsbek Oceaneer Vs. Sinn U1 SDR ? - AndersC - 05-08-2011

Hvis du bestiller ur direkte ved Sinn i Tyskland, er det mig bekendt ikke noget problem kun at få coatning på indersiden.
Sidst jeg forespurgte på en 103st'er, var beskeden denne, (Sonderwunsch ohne Außenentspiegelung: ohne Aufpreis möglich)