|
slettet - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: slettet (/showthread.php?tid=76038) |
slettet - cayb - 14-07-2011 slettet Re: Hvad gør en klog mand? - Mads Gjødesen - 14-07-2011 Kommer meget an på modellen du er interesseret i. Køber du hos en greymarket handler kan der være en del sparet, men er det en af de populære modeller er rabatten lille. Klarlund giver den bedste service men det koster vel 10-20 % ekstra. Lufthavne er fine at købe i, men udenfor EU ryger der (hvis du spiller efter reglerne) små 30 % oveni i form af told/moms. Schiphol (Amsterdam) har jeg erfaret er god at handle Rolex og indenfor EU så ingen ekstra regninger. Kommer der i morgen, så kan lige tjekke priserne Umiddelbart skal du regne med en kantstensafskrivning på 10-100 % afhængigt af model. Dumt at spekulere i priserne, da de ofte stiger på de gl. modeller når der kommer en ny. /Mads Re: Hvad gør en klog mand? - cayb - 15-07-2011 Mads Gjødesen Skrev:Kommer meget an på modellen du er interesseret i. Køber du hos en greymarket handler kan der være en del sparet, men er det en af de populære modeller er rabatten lille. Klarlund giver den bedste service men det koster vel 10-20 % ekstra. Hey Mads. Tak for svar. Som udgangs er min interesse det nye Explorer "orange-hand" II. Re: Hvad gør en klog mand? - Len - 15-07-2011 Hvis det er den nye explorer du vil have, så skal du nok væbne dig med lidt tålmodighed da der endnu ikke er nogen ude hos forhandlerne og de første der kommer er solgt til dem på venteliste. Normalt får grey handlerne ikke de nye modeller lige med det samme, så forvent ikke specielt god pris på denne model dette første stykke tid. Re: Hvad gør en klog mand? - Geoexp - 15-07-2011 Hvis du har lidt tålmodighed (min forsvandt) så kig indenfor i Heathrow eller Amsterdam (lufthavnene), da de sælger deres ure toldfrie, så her er der godt 20% at hente. Skal det så fortoldes når du kommer hjem - dette er lidt en tvist som jeg læser og høre. Da de toldfriebutikker i princippet er afskaffet inden for EU, så har du jo købt uret inden for EU, du har en kvittering med fra en butik i EU og derfor har du jo købt det "lovligt" i EU ... jf. SKAT's egen hjemmeside, er der nemlig ingen begrænsninger i at handle inden for EU, så længe du netop kan dokumentere at købet er sket i EU. Men der er ingen i SKAT eller i tolden i CPH der har villet svare 100% på denne betragtning, så i sidste ende må det bero på lidt is-i-maven Bottom line, jeg gad ikke tage slagsmålet, hoppede Klarlund lidt på maven og blev enig med mig selv om at den forskel der nu var mellem Lufthavnsprisen (EU) og Klarlund, den åd jeg ... nu havde jeg også ventet længe nok Så min mening ... tag en beslutning om hvilket ur du bare MÅ have, føles det godt i maven, så hop på Klarlund, få den gode servicer følger med - og sving kortet... når først beslutningen er taget, så lev med at det koster lidt mere end hvad du "måske" kunne spare i udlandet. Og hvis det er de 10-15% der gør forskellen om du køber uret, så vent og spar op. //Geoexp Re: Hvad gør en klog mand? - cayb - 15-07-2011 Geoexp Skrev:Hvis du har lidt tålmodighed (min forsvandt) så kig indenfor i Heathrow eller Amsterdam (lufthavnene), da de sælger deres ure toldfrie, så her er der godt 20% at hente. Jeg er enig i din betragtning. Om det koster et par tusser mere er jo sjældent det altafgørende når vi er oppe i de støre beløb. Ville bare lige sikre mig at jeg ikke lavede en "klassisk" begynder fejl. Tak for svar. |