|
Rosendahl Henrik Fisker ur... Er det ok eller ? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78) +--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81) +--- Tråd: Rosendahl Henrik Fisker ur... Er det ok eller ? (/showthread.php?tid=75948) Sider:
1
2
|
Rosendahl Henrik Fisker ur... Er det ok eller ? - Avantismo - 26-06-2011 Hej gutter. Ved godt, at det ikke er et vintage ur, men har dyb respekt for jeres store viden og indsigt i ure. Har set mig varm på dette lidt usædvanlige design, men hvad siger i til det ? Er det bare en fancy ur til 1000 Kr med Henrik Fisker's navn på eller er det noget med gods i ? Data: Made in: Schweiz Topglas: Safir ATM: 5 Ur-værk: ETA2893-3 Batteri : Mekanisk Nøjagtighed: 5 sek./dag Rem : Gun Metal Rustfrit stål Urskive: Sort - Mål: Ø 44 mm Urkasse: Sort IP-belægning Re: Rosendahl Henrik Fisker ur... Er det ok eller ? - Claus_K - 26-06-2011 Altså taget i betragtning af at det er med ETA2893-3 og safirglas, er det jo sådan set sammenligneligt med de mange "mikro-mærker", som er dukkert op de seneste år - og de får jo oftest gode ord med på vejen. Så i min verden er der ikke noget "galt" med det... men det var heller ikke noget jeg ville vende mig om på gaden efter. Eller sagt med andre ord - hvis jeg havde de penge i "ur-kassen", så havde jeg brugt dem til noget andet Når det så er sagt, er vi jo nok lidt (meget) atypiske herinde, så kvaliteten taget i betragtning, er det jo et "fint" (anerkendelsesværdigt) ur, set med lægmands øjne. ...men horologisk set, så "nej". Det er svært at give et éntydigt svar p ådit spørgsmål, da det jo er meget subjektivt. Håber det gav mening alligevel Re: Rosendahl Henrik Fisker ur... Er det ok eller ? - Avantismo - 26-06-2011 Tak for dit udemærkede svar. Hvis man er bil og ur tosset er det et lidt mere spændende mix, men er godt klar over at man sikkert kan få andre spændende ure end dette for pengene. Det der tiltaler mig. Dansk design (som jeg synes er specielt og ikke set så tit) Automatisk værk Safirglas Gunmetal Lidt mere dress ur end mine dykkerure. Re: Rosendahl Henrik Fisker ur... Er det ok eller ? - Tukjær - 27-06-2011 Sjovt ur, men du bliver gift med det Re: Rosendahl Henrik Fisker ur... Er det ok eller ? - johnfyn - 27-06-2011 Hej Kim.....ja, det ur vinder jo nok ingen præmier her på forum, men du har "set dig varm på det" og det er jo ligesom det der tæller Hvad vi andre mener kan jo være lidt ligegyldigt da smag ikke kan diskuteres Men pris og kvalitet hænger jo (også for ure) lidt sammen! Re: Rosendahl Henrik Fisker ur... Er det ok eller ? - Avantismo - 27-06-2011 Ved godt at et fint vintage Omega nok havde trukket flere roser. Jeg har mulighed for at gøre en fin handel, da jeg er faldet over et ubrugt udstillingsur med box og papirer. Overvejer det nøjere. Ville blot ikke smide nogle penge efter noget "billigt" bling bling. Re: Rosendahl Henrik Fisker ur... Er det ok eller ? - Joepete - 27-06-2011 Designet er jo altid smag og behag, men safirglas og automatik for 1000 DKK er da udmærket Re: Rosendahl Henrik Fisker ur... Er det ok eller ? - Avantismo - 28-06-2011 Tak for feed back. Jeg kan købe uret til 5000 kr i en privat handel. Uret står til 18.400 kr på Rosendahl's hjemmeside. Kunne ikke drømme om at smide 18.400 kr efter det, men 5000 kr er mere rimeligt. Planen var ellers at købe et Seiko Sumo eller Helson Skindiver, men synes bare jeg har dykkerure nok. Lige lidt flere billeder ![]()
Re: Rosendahl Henrik Fisker ur... Er det ok eller ? - hannover_dk - 28-06-2011 Det er ikke noget du skal være så bange for. Værket er gennem prøvet og Rosendahl har nok sat en rimelig lænke på. Finish ser OK ud, og resten er individuel smag - jeg synes det er ganske flot da - Er det fin stand med alt og det er gået fra 18 t til 5 t så ser jeg ingen røde lamper vh Re: Rosendahl Henrik Fisker ur... Er det ok eller ? - Joepete - 28-06-2011 Du kan da altid checke uret ud, Kim, og så beslutte dig. Når du har uret i hånden kan du nok fornemme om lænke, urkasse, krone, optræk osv. er pengene værd, og er de ikke dét, så har du jo lige sparet penge op til et kommende ur Da jeg startede ud med ur-interessen købte og solgte jeg lystigt. Jeg købte som regel ure til en rimelig penge, prøvede dem i nogen tid, og kunne så sælge dem igen uden at tabe det store hvis jeg fik øje på noget nyt og interessant, der skulle prøves. Salget gjorde så, at jeg kunne lægge lidt oveni, og med tiden fik jeg råd til mere og mere ur for mine penge |