|
eBay køb - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: eBay køb (/showthread.php?tid=75633) Sider:
1
2
|
eBay køb - Kristofferj - 13-04-2011 Hejdav Jeg er ved at købe flere forskellige ting fra ebay, der er rabat hvis man betaler alle tingene sammen, men kan simpelthen ikke finde en "add to shoppingkart" knap? En venlig sjæl der kan hjælpe mig? Vh Re: eBay køb - dwndler - 13-04-2011 Hej kristofferJ, Der er ikke nødvendigvis sådan en knap. Jeg plejer, at spørge på forhånd hvad er fragtpris for flere emner. Når jeg skal betale og den oplyste fragt står ikke i formularen, så kontakter jeg sælgeren og får som regel tilsendt faktura med rigtige fragtpris. Jeg dog, haft en interessant sag med en tysk solbrillesælger, som i løbet af 14 dage kunne ikke sætte sig sammen og tilføje 2,9 euro som fragt i sin faktura til Paypal betaling, som fik mig til sidst, at kræve købet aflyst (to Rayban solbriller), så han gik glip af ca. 200 Euro. Men jeg kunne ikke få ham, til at sende "Paypal money request" (med rigtig fragtpris) eller blot tilføje fragtpris i ebay faktura system. Det kunne så en englænder tilgengæld Re: eBay køb - Kristofferj - 13-04-2011 Okay prøver at skrive til ham om hvordan det skal foregå, fortsættelse følger Vh Re: eBay køb - jladefoged - 13-04-2011 Du laver en samlet betaling via PayPal når du "har købt" varerne via eBay. Derefter regner PayPal det automatisk ud såfremt at det er hos samme sælger og der er angivet rabat på fragt. Hvis det ikke sker automatisk kan du bede om en ny faktura med det korrekte beløb på (der er en knap til det). Re: eBay køb - dwndler - 13-04-2011 jladefoged Skrev:Du laver en samlet betaling via PayPal når du "har købt" varerne via eBay. Det er sjældent, at en sælger har fragtrabat beregnet ind i sine fragtomkostninger. Og jeg finder det umuligt, som køber, at rette fragtomkostninger i Ebay faktura eller i Afterbuy faktura form. Jeg, som privat sælger sender regning til købere med den rette fragtpris, men dette foregå manuelt. Det er primært amerikanske og muligvis engelske sælgere, der har rabat indregnet (indtastet) fra starten. Hvilken knap skal man bruge, for at få en ny faktura med korrekt fragtpris? Re: eBay køb - jladefoged - 13-04-2011 dwndler Skrev:jladefoged Skrev:Du laver en samlet betaling via PayPal når du "har købt" varerne via eBay. Jeg kan ikke huske det præcise navn for det da det kun er sket for mig 1-2 gange hvor det ikke virker ud af ~100 køb, men det er når man når til betaling at man kan bede om en ny invoice hvis fragtbeløbet ikke passer. Rabatten kan ses under "Postage and payments" - "Each additional item" på varen hvis der er rabat. Re: eBay køb - Kristofferj - 13-04-2011 Det handler om man kan få rabat hvis man køber 2 lænker på en gang: ![]() Skal jeg bare købe dem og så udregner den selv rabat? Syntes det er lidt mærkeligt at man ikke kan vælge alle tingene og så betale det hele på en gang, når det nu er hos den samme sælger Vh Re: eBay køb - jladefoged - 13-04-2011 Ahhh, det var fragt rabat jeg tænkte på. Det der ligner rabat på varen ved køb af mere end 1 stk eller hvad man nu skal kalde det. Umiddelbart tror jeg du skal købe ("commit to buy" eller noget i den stil) om bede om en frisk faktura på det hele med rabat bagefter, men det er nok en god ide at kontakte sælger først. Jeg har ikke erfaring med rabat udregnet på denne måde. Re: eBay køb - Kristofferj - 13-04-2011 Nu har jeg fået et lidt kryptisk svar fra ham: Pay $128 for all Paypal this address for discount Regards, William Jean Nogen der kan forstå hvad han mener, er lidt en eBay og Paypal nuub, på forhånd tak:D Vh Re: eBay køb - hannover_dk - 13-04-2011 Den er jo lidt svær Kristoffer - er beløbet han skriver korrekt efter rabat for det du vil købe - må vel være første spørgsmål. Hvis det er det, burde han kunne udstede en faktura til dig til Paypal så du bare kan klikke ind og betale. I så fald kan du jo svare Agree on price for xxxxx - Please issue invoice for the amount in paypal in my name and email xxxxx.xxxx@xxx - og så burde du kunne logge ind og betale via paypal præcis det beløb vil jeg mene vh |