|
Findes denne model ? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72) +--- Tråd: Findes denne model ? (/showthread.php?tid=75505) Sider:
1
2
|
Findes denne model ? - Trumf - 13-03-2011 Hejsa Jeg vil gerne have et Panerai, men jeg ved ikke om den model jeg gerne vil have findes, så jeg tænkte om der måske var nogen her der kan hjælpe. Jeg søger et PAM 312 bare med brushed titanium. Alternativt kunne det være et 351, men så skal det ikke være med guld viserne, og det polerede titanium er i så fald et kompromis. Jeg er også vild med 359 men igen så skal det være med brushed titanium. 177 var min favorit, lige indtil jeg fandt ud af at man kan få datoen med, dog uden forstørrelsesglas, som efter min mening er lidt voldsom. Jeg håber at nogen ved om det (til mig) "perfekte" ur findes. På forhånd tak Rasmus Re: Findes denne model ? - Finetime - 13-03-2011 Puha. Kender til det. Man kan blive ved. Drop datoen er helt klart til de mest simple Base modeller. Har selv haft kik på flere af dem og man kan gå rundt og blive helt rundtosset. Pam 312/351 Automatik med 1950 kassen flot er den men men men, ved ikke om kassen tiltaler mig Pam176-177 Manual i titanium flot og simpel uden for meget "flash" men vægten er rimelig let når du har den på armen så igen men men men. Så kommer vi til Pam 111/112 dejlige ure med flot sandwich dial om det så er historisk korrekt eller ej,, med glasbagkasse,, eneste minus i mine øjne er det blanke stål som er super flot men kan til tider Flashe lidt for meget... Ved hvordan du har det,,,, fik fyret min 112'er af i december og føj hvor jeg savner den. En ting er sikkert vil ikke være Pam-less igen. ![]() Lad os se hvad tiden bringer ind. Re: Findes denne model ? - stig01 - 13-03-2011 Hey... Ang dit Pam ønske, så er 312 helt i stål og ikke i titanium... 1950 kassen er nok den flotteste kasse jeg har set og med den nye løsning til remskift er uovertruffen...det tager ca 5 sec og skifte en rem. Søg dig frem på google, desuden findes der flere sites der beskæftiger sig med Panerai.. <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.paneristi.com" onclick="window.open(this.href);return false;">www.paneristi.com</a><!-- w --> panerai.watchprosite.com <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.wristwatchphoto.com" onclick="window.open(this.href);return false;">www.wristwatchphoto.com</a><!-- w --> Søg og du skal finde..... Re: Findes denne model ? - Trumf - 13-03-2011 Ja jeg ved godt at 312 er i stål. Det jeg spørger om er, om der findes en model, der er magen til 312, men med titanium i stedet for stål. På samme måde som 111 og 177 ligner hinanden men hvor (for mig at se) eneste forskel er stål og titanium. Re: Findes denne model ? - Finetime - 13-03-2011 Trumf Skrev:Ja jeg ved godt at 312 er i stål. Det jeg spørger om er, om der findes en model, der er magen til 312, men med titanium i stedet for stål.Så er der den ene mulighed som du selv er inde på,,som er Pam 351 som dog er med brun skive og hvis guldviserne er et stort problem kan man vel købe et sæt i en anden farve. Re: Findes denne model ? - KimT - 13-03-2011 351 er et SUPER ur. Har du prøvet det irl Det ser rigtigt fedt ud med brun skive/guld visere. Re: Findes denne model ? - Trumf - 14-03-2011 Nej jeg har ikke set hverken 312 eller 351 irl. 386 er også mega lækkert, men det er vel så nyt at det ikke kan købes endnu og prisen bliver vel også sky høj. Hvor går man hen og prøver den slags ure ? Jeg har læst et sted at Klarlund har to års ventetid, så de har dem vel ikke... Re: Findes denne model ? - Hedegaard - 14-03-2011 Tør ikke sige hvad 386'eren kommer til at koste og hvornår den evt skulle ramme Klarlund, men som du selv er inde på så er Klarlund eneforhandler herhjemme af Panerai. Men var selv derinde for et par uger siden og der havde de en 312'er hjemme så det hænder da at de er hjemme! Ellers tag en tur forbi så kan du jo også få muligheden for både at have en "alm" (ved ikke om kassen har et navn!?) og en 1950'er kasse i hånden Ellers tag fat i Bo "kongen" Hansen han plejer rimelig tit at have 312 eller 351 hjemme, ellers er jeg sikker på at han måske kan få dem hjem hurtigere end de 2 år Klarlund siger! Re: Findes denne model ? - Trumf - 16-03-2011 Nu har jeg været inde hos Klarlund og har prøvet både den alm og 1950 kassen, samt stål vs titanium og nu ved jeg hvad der dur for mig Jeg synes at på min arm så passer den almindelige kasse, da jeg har små hænder og håndled. Undersiden er ret lige, hvorimod den buer udaf på 1950 kassen, samtidig med at den er et par mm højere, hvilket betyder at den bliver næste en halv cm højere på min håndled. Det får mit skjorteærme til at stå skråt ud i luften og ærmet går ikke på plads af sig selv hvis jeg har set på uret. Jeg synes også at stål er for tungt, ja faktisk synes jeg der er gods i titanium, så det passer mig ganske godt. Jeg er derfor blevet skrevet op til både et 176 og et 177, da jeg ikke kan bestemme mig for hvilket af dem jeg bedst kan lide. Jeg hælder nok til 176 da jeg er vild med tallene og egentligt ikke har brug for en sekundviser. Ventetiden bliver dog nok lang og der er risiko for at de to modeller udgår til næste år og så kan jeg risikere at vente forgæves... Jeg har i øvrigt fået Klarlunds prisliste fra feb 2011 og kan oplyse at 386'eren kommer til at koste 48.000,- Re: Findes denne model ? - Trumf - 14-06-2011 Nåh men jeg har været nede hos Klarlund flere gange nu og blev alligevel hooked på et 312, og blev skrevet op til både det og et 386, men sagde jeg ikke ville købe et 312 før jeg havde prøvet et 386. Jeg har nu fået mig et 312 og er totalt solgt. Jeg har ikke prøvet 386 endnu, og det skal da prøves, men det behøver jeg ikke at tænke mere på før tidligst sidst på året. At det er så tungt er bare fedt. Jeg tror faktisk slet ikke jeg kan vænne mig til et ur der kun vejer det halve, men på den anden side, så havde jeg det stik modsat for et par måneder siden... ![]() En glad Panerai ejer |