|
Panerai uden papirer - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72) +--- Tråd: Panerai uden papirer (/showthread.php?tid=75502) Sider:
1
2
|
Panerai uden papirer - MSH113 - 12-03-2011 Jeg overvejer at købe et af de lidt dyrere og mere sjældne brugte Panerai ure, der ikke produceret mere. Uret er brugt og sælges uden papirer eller boks. Det skal siges at sælger er god nok. Mit spørgsmål går på, hvilke problemer der kan opstår ved at købe et ur uden papirer m.m? Jeg kan jo sagtens gå til en urmager og få konstateret at uret er som det skal være indeni, men historien på uret og de forskellige dele er jo sværere at følge. Hvis jeg en dag vil sælge det videre, står jeg selvfølgelig dårligere. Med tiden er der jo en hvis sandsynlighed for at papirerne alligevel vil forsvinde. Hvilke tanker bør man gøre? Er der nogen der har erfaringer? Re: Panerai uden papirer - berg - 12-03-2011 Når der ikke er papirer med, så sørg for at prisen er derefter. Jeg tror desværre den bliver et helvede at sælge når du skal af med den... Der er mange der har som krav at uret skal have fuld dokumentation, mig selv inklusive. //Berg Re: Panerai uden papirer - Claus_K - 12-03-2011 Berg Skrev:Når der ikke er papirer med, så sørg for at prisen er derefter. Det er da lidt selvmodsigende. Hvis prisen er derefter bliver den vel ikke "et helvede" at sælge... Re: Panerai uden papirer - hannover_dk - 12-03-2011 Claus_K Skrev:Enig - bare prisen er der efter. Jeg tror også at Panerai købes af masser af mennesker som er helt ligeglade med original papirer, og hvis I, som jeg tror trådstarter skrev, får uret verificeret, så kan I mange steder, mod en eller anden pris, få en bekræftelse på at serienummer xxxx er ægte panerai xx, og mange købere vil kun se papirer, fordi de ellers er bange for at det er fake eller stjålet.Berg Skrev:Når der ikke er papirer med, så sørg for at prisen er derefter. vh Re: Panerai uden papirer - berg - 13-03-2011 Claus_K Skrev:Berg Skrev:Når der ikke er papirer med, så sørg for at prisen er derefter. Jeg mener at du begrænser dig fra mange købere, da mange ur entusiaster ser boks og papir som et must når de køber ur. Når du begrænser dine mulige købere bliver det uden tvivl sværere at sælge et ur. Selvom det betinger en lavere pris, vil antallet af potentielle købere stadig være markant lavere. (Det er en teori... har intet belæg for mit udsagn bortset fra sundt fornuft... og det plejer at være godt nok!!) //Berg Re: Panerai uden papirer - Claus_K - 13-03-2011 Berg Skrev:Når du begrænser dine mulige købere bliver det uden tvivl sværere at sælge et ur. Enig - men jeg begrænser jo netop heller ikke antallet af mulige købere - hvis prisen bare afspejler varens værdi. Eksempel: Hvis et givent ur typisk går for 50K med boks/papirer - og jeg sætter et tilsvarende til salg for 49.999.- uden boks/papirer - så ja - så begrænser jeg antallet af mulige købere. Men hvis jeg nu i stedet sætter det til 1 krone - så tiltrækker jeg en masse købere! (inkl. alle dem, som normalt aldrig ville røre et ur uden boks/papirer). Så tænker du muligvis "hvor latterligt, 1 krone - det er jo et totalt idiotisk eksempel" Prisen er derfor i sidste ende den der - med ganske få undtagelser - definerer antallet af potentielle købere. Derfor skal MSH113 blot lave sin research, og sikre at købsprisen (og således en eventuel gen-salgspris) tager højde for den manglende boks/papirer. Og hvis der er tvivl om værdien (eller mangel på samme) - så skal han takke nej, og gå til et mere "sikkert" valg, med en komplet sæt Re: Panerai uden papirer - berg - 13-03-2011 @Claus_K - Vi er fuldstændig enige. Mit postulat er dog, at der ikke findes mange købere i "ure uden papir til over 30 000 kr" kategorien. Frisk nok, hvis man vover at begive sig ud i den slags handler... jeg vurderer markedet som usikkert og jeg ville holde mig fra det, med mindre jeg vidste med mig selv at jeg skulle beholde det for evig tid. //Berg Re: Panerai uden papirer - hannover_dk - 13-03-2011 Jeg har da i alle fald købt en del ure i +20 kategorien uden papirer. Jeg tror vi herinde er mere fokuserede end de som køber for at gå med uret - bare vil ha Panerai på armen. De vil være sikre på det er ægte - måske også at det ikke er varmt, men der er jo masser af mennesker der køber ure, og med det samme smider kassen ud, helt som boxen fladskærmen kom i, og når garantien er udløbet - resten af papirene. Det skal afspejles i prisen, men jeg tror faktisk der er ret mange købere, også uden papirene. Det er selvklart helt OK som Berg ikke at ville købe uden hele dynen, og det giver jo flere købere holder jeg med om, men er prisen korrekt - ville jeg ikke være spor bange for at brænde inde med et Panerai. vh Re: Panerai uden papirer - MSH113 - 13-03-2011 Det kunne være jeg skulle løfte sløret for hvilket ur det drejer sig om. Uret er et Panerai 4B, pris 50.000. Jeg tror nok at jeg venter lidt med købet. Jeg kender alt for lidt til Panerai generelt, heriblandt de mange forskellige modeller, pris niveauer osv. Jeg lod mig i første omgang besnære af at det var et PVD, hvilket jeg syntes ser rigtig fedt ud hos Panerai. Derudover skal man jo også inkludere faktorer som in-house værk kontra ikke in-house. Nyt eller gammelt mm. Det slår mig at det ikke lige er sådan at vælge det rigtige ur:). Jeg ønsker et der skal skille sig lidt ud og ikke ligne et af dem alle går med. Jeg har fornyeligt erhvervet mig både et Tag Heuer Carrera og et Omega Planet Ocean, ret blafemisk som det jo er, har jeg allerede mistet lidt af glæden ved dem, hvilket jeg egentlig ikke helt kan sætte finger på hvorfor. Måske skyldes det at jeg efterhånden ser mange af lige den slags modeller, eller måske kommer det af at færdes på dette forum, hvor de fleste personer bevæger sig i samme luftlag eller højere. Måske kommer der bare en mæthed efter at have erhvervet sig noget som man i lang tid har ønsket sig. Nå det var lidt ved siden af det oprindelige indlæg, hvordan mon man finder lige det ur der er rigtig for én. Jeg bilder mig selv ind at det skal være et Panerai, som i udseende i forvejen skille sig lidt ud fra masserne. Re: Panerai uden papirer - gmt-geek - 15-03-2011 Berg Skrev:@Claus_K - Vi er fuldstændig enige. Mit postulat er dog, at der ikke findes mange købere i "ure uden papir til over 30 000 kr" kategorien. Du finder ikke mange Rolex vintage af de sjældne varianter af Milgauss, Daytona, explorers, Dwellers, Subs etc. med B/P... Og de handles rask væk for mange gange det beløb blot uret vurderes originalt og sælgeren vurderes til OK.!! Mvh. Jon |