Urdebatten / Urforum
Ure - dubai - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Ure - dubai (/showthread.php?tid=75322)

Sider: 1 2


Ure - dubai - aya - 02-02-2011

Jeg er så heldig at skulle til dubai om en måned og ville så høre om det kan betale sig at købe ur der nede .. f.eks rolex håber virkelig der er nogen der kan hjælpe


Re: Ure - dubai - Elverdam - 02-02-2011

Det kan siges meget kort:
http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=9127&view=next


Re: Ure - dubai - aya - 02-02-2011

ok tak men hvad med andre ure er der ikke noget at hente der f.eks omega eller ligende


Re: Ure - dubai - Mads Gjødesen - 03-02-2011

Jeg har netop været dernede, og der er sket lidt siden sidst, men der er ikke meget at hente. Hverken på nye eller brugte ure. Jeg vil anbefale dig at besøge The Dubai Mall (ved Burj Khalifa), hvor der er masser af urbutikker. De er opdelt så hvert mærke har sin egen butik. Så udvalget er enormt og større end i andre malls dernede. Prisniveauet er vel lidt under DK. Der var ikke nok sparet til at jeg gik i egentlig forhandling med nogen. Men 15-20 % under DK pris er vel muligt. Bliver du så nappet i tolden eller vælger selv at dekrarere løber der 25 % oven i og fortjenesten er røget. Finanskrisen ser ikke ud til at påvirke priserne sønderligt.

Desuden vil jeg anbefale dig at besøg den gl. guld soak. Her er en skøn blanding af alt fra tavelige 10 $ kopier og op til originale AP ROO 18 k med masser af bling. Men du skal være kender for ellers bliver du tørret max Icon_e_wink Desuden ikke særligt tillidsvækkende at kigge på brugte ure til +2-300 k i en bazar Icon_e_confused Priserne er på almindelig brugt niveau, så der er ikke alverden at hente helle. Dette kombineret med risikoen ved at købe katten i sækken gør det uinteressant at handle. Men sjovt at kigge Icon_e_smile

/Mads


Re: Ure - dubai - stig01 - 03-02-2011

Hej

Jeg har efterhånden været der nogle gange.............!

Her er mine bud:

Tag over på SAS hotellet v. Dubai Creek...i gangen inde på hotellet finder du et par urforretninger med "grey market" priser...dvs, de er ikke AD men har en del brugte og nye ure...det kan godt betale sig og handle der og priserne kan handles. Ydermere, så tag fra Hotellet og gå mod spice souk....ikke via creek vejen, men vejen inde bagved..der ligger den første AD med Rolex/Tudor, Omega mm......det er Siddiqi and Sons der er AD i Dubai. Gå fra torvet og ligefrem til lige før du er ved spice souk...til venstre der ligger en Siddiqi mere.....de er til at handle med. Men forvent at hvide kjoler og hoved beklædning kommer først og de er til guld og bling bling......så vær lidt ydmyg der.
Alle centre i Dubai har min 2 forhandlere af dyre ure.........og de er svære at handle med.
Lufthavnen har en stor ur bix.........men priserne er næsten de samme som i byen.

Rygterne vil sige, at hvis du er ude efter Rolex og noget dyrere ure, så skal du tage en limo til Abu Dabi....der er ca 70 km og en limo frem og tilbage kan vel deles med en ell 2 andre.........og så er prisen vel ok.

Desuden så har de fleste hoteller med respekt for sig selv, en del urforretninger inde på deres område. Hotel Shangri la har et par store og lur mig hvis ikke de andre store kæder også har.

Rigtig god fornøjelse og god jagt på et "evt" ur. Icon_cool


Re: Ure - dubai - MorfaR1974 - 27-02-2011

Jeg var i Dubai i 2009 og besøgte bla. Dubai Mall og Mall Of The Emirates. Kan ikke huske i hvilket et af dem vi var inde i en Breitling AD.

Var sendt i byen for en ven der ville have en pris på et Breitling for Bentley Motors T, i guld på læder rem.

Gik ind i butikken iført shorts og klip klapper og spurgte efter uret Icon_e_smile . Ekspedienten nikkede og tog et par fluffy fløjlshandsker på og åbnede et skab bagved mig og lagde uret foran mig og trådte et skridt tilbage og smilede.

Det var (vist nok) en limited udgave, det havde en MOP skive. Turde knap at røre ved det af frygt for at tabe det eller sætte fedtfingre på.

Havde jeg haft 120.000kr på kontoen kunne jeg ha fået uret med hjem. Og hvis jeg var en seriøs køber ville han kunne slå lidt mere af prisen. Listeprisen i DK skulle efter min vens udsagn ligge på omkring 260.000kr.

Mine svigerforældre har en god ven der jævnligt tager til Dubai og han har altid et par ure (eller 5) med hjem som han videresælger. Dem handler han hos en russer, en kvinde, der har en lille biks med brugte og nye ure i udkanten af Gold Souk. I selvsamme butik fik jeg tilbudt et nyt Omega Planet Ocean, orange bezel på lænke til 12.000kr.

Så det undrer mig lidt at folk skriver at der ikke er noget at hente ved urkøb i Dubai.


Re: Ure - dubai - Søder - 27-02-2011

Køb uret i Danmark og støt den danske handel!

Jeg må indrømme at jeg synes det har taget overhånd med udenlandsk køb. Udenlands køb er en afgørende faktor for at det danske marked med tiden forsvinder...

Jeg håber ærlig talt, at de personer som bringer ure med hjem fra udlandet bliver taget i tolden, og betaler ved kasse et.
Det er desværre ikke tilfældet...

Jeg har aldrig selv købet et ur uden for den danske grænse, af selvsamme grund.

Dette skal ikke ses som en personlig hertz, overhovedet. Mere en debat, som er relevant. Icon_e_wink


Re: Ure - dubai - rolexson - 27-02-2011

Hvad er det så?
Du har vist ikke for mange hertz at gøre godt med.


Re: Ure - dubai - hannover_dk - 27-02-2011

Jeg tror nu nok jeg vil være enig i, at hvis man rejser ud til f.eks. Dubai og altid har en del ure med hjem - med videresalg for øje - så er det direkte snyd hvis man ikke momser OG naturligvis noget der kan gå ud over den danske handel, men så har man jo også en ganske stor risiko hvis man standses. Det skal der naturligvis også være. Man kan ikke nyde alle love, men told/moms/skattesnyd er der jo kun ens naboer til at betale.

Jeg er ikke enig i øvrigt i, at der er noget som helst galt ved at købe ting i udlandet. Helt ligesom vi jo gerne vil ha folk til at købe her (Kinesere i massevis i Klarlund) skal vi naturligvis købe der vi vil og finder god relation mellem pris og kvalitet.

Tager vi den skridtet længere, til KØB dansk kampagner, så kan man med en vis ret sige, at netop et land som Danmark, med stor eksport af masser af ting IKKE har glæde af den slags, vi skal være internationale.
Jeg tror i øvrigt at nettet er en langt større konkurrent til den danske butikshandel end de begrænsede mængder der købes ved rejser

Det kan man jo nok godt være lidt ked af, for det er herligt med gode butikker, men det er ikke en udvikling der lige her og nu vil stoppe, og jeg er bestemt med på den vogn og køber fra nettet, ikke kun når vi taler ure.

vh

D


Re: Ure - dubai - RunesS_phpbb3_import15750 - 27-02-2011

hannover_dk Skrev:Jeg er ikke enig i øvrigt i, at der er noget som helst galt ved at købe ting i udlandet. Helt ligesom vi jo gerne vil ha folk til at købe her (Kinesere i massevis i Klarlund) skal vi naturligvis købe der vi vil og finder god relation mellem pris og kvalitet.

Tager vi den skridtet længere, til KØB dansk kampagner, så kan man med en vis ret sige, at netop et land som Danmark, med stor eksport af masser af ting IKKE har glæde af den slags, vi skal være internationale.
Jeg tror i øvrigt at nettet er en langt større konkurrent til den danske butikshandel end de begrænsede mængder der købes ved rejser

+1