|
Submariner ref. 16800 med mat maxi dial. - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Submariner ref. 16800 med mat maxi dial. (/showthread.php?tid=75245) Sider:
1
2
|
Submariner ref. 16800 med mat maxi dial. - Peter S - 14-01-2011 Er der nogle der ved hvor lang tid 16800eren med mat maxi skive blev produceret? Synes umiddelbart at kunne se at det kun har været i ca. 3-4 år, hvilket vel gør den til den næst kortest producerede Submariner efter 168000eren, - og dermed meget sjælden. Tager jeg fejl? Hilsen PS Re: Submariner ref. 16800 med mat maxi dial. - KlausM - 15-01-2011 Hej Peter. Ref. 16800 blev produceret i perioden 1979-1988 så sjælden er den ikke. De matte skiver ophørte midt i 80'erne. Er du i markedet efter en sådan skal du sikre dig at det er den rigtige skive type der sidder på uret for det har betydning for værdien. Mvh Klaus Re: Submariner ref. 16800 med mat maxi dial. - Peter S - 15-01-2011 Hej Klaus. Tak for input. Jeg kender godt produktionsperioden for 16800eren generelt. Min nysgerrighed går mere eksakt på om der er nogen der kender den præcise produktions perioden for modellen med mat-maxi-dial(serienumrene)? Jeg synes at netop den mat-skivede model er et fantastisk anvendeligt "hverdagsvintage" ur, der på en unik måde forener "de helt gamle" og "de lidt nyere". - Og så gør det jo heller ikke noget hvis den hun er blevet fremstillet i et par år. Mange hilsner PS Re: Submariner ref. 16800 med mat maxi dial. - KlausM - 15-01-2011 Samlere vil for at være på den sikre side nok sige serienummer frem til ca. 8.5mill for mat skive men de findes nok op til 9mill. Ingen tvivl om at det er et lækkert ur og klart bedre end 1680. Mvh Klaus Re: Submariner ref. 16800 med mat maxi dial. - Peter S - 15-01-2011 Jeg er også kommet frem til at de matte skiver må slutter omkring 8.5 mill altså ultimo 1984. Jeg tror ikke på senere. - Men er der et sted man kan checke det præcis så jeg slipper for at gætte? Hilsen PS Re: Submariner ref. 16800 med mat maxi dial. - KlausM - 15-01-2011 Det er der ikke Peter så det forbliver kvalificerede gæt. Mvh Klaus Re: Submariner ref. 16800 med mat maxi dial. - dreamwatch.dk - 15-01-2011 Man kan jo ikke sige det med 100% sikkerhed, men med alle de ure jeg selv har igennem, der skiller det ved 1984.. Re: Submariner ref. 16800 med mat maxi dial. - Magnum - 15-01-2011 Peter S Skrev:Jeg er også kommet frem til at de matte skiver må slutter omkring 8.5 mill altså ultimo 1984. Jeg tror ikke på senere. - Men er der et sted man kan checke det præcis så jeg slipper for at gætte? Rolex kommer ikke med/har ikke officielle oplysninger omkring alle disse ting. Det er entusiastiske samlere der har samlet oplysninger sammen igennem tiden, omkring alle de specielle forskelle på diverse modeller, hvilket gør at man i dag kan komme med kvalificerede gæt. Re: Submariner ref. 16800 med mat maxi dial. - Peter S - 16-01-2011 Det at Rolex ikke offentliggøre den slags oplysninger er selvfølgelig også med til at gøre brandet mere interessant. Er der nogle der "tør" komme med bud på fremtidig prisudvikling og samler-værdi for disse mat-skivede 16800ere? Når jeg kigger markedet igennem, er der utrolig få med certifikat og boks, hvilke kunne tyde på et meget lavt produktionstal. Re: Submariner ref. 16800 med mat maxi dial. - Peter S - 26-01-2011 Så kom den mat-skivede hjem. Lidt svært at se den lækre patina på billederne, mine fotoevner rækker desværre ikke. |