|
Jaeger leCoultre - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78) +--- Forum: Gode links (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=84) +--- Tråd: Jaeger leCoultre (/showthread.php?tid=75032) |
Jaeger leCoultre - hansotto - 28-11-2010 Hej urtosser! Har netop anskaffet et Jaeger leCoultre Master Control Geographic. Det er jo et pragtfuldt ur, og jeg valgte det dels ud fra dets funktioner og dels det lækre udseende, men ikke mindst pga. mærkets ry for kvalitet. Stor var min forbavselse derfor, da jeg i brugsanvisningen læste, at hvis man avancerer datoindikatoren mellem kl. 20.30 og 03.30, vil man beskadige værket, da urets mekanisme for datoavancering er gået i gang. Ydermere betragtes denne manøvre som en betjeningsfejl, så den er ikke omfattet af garantien. Nu var jeg så heldig, at jeg trykkede på denne knap udenfor det kritiske tidsrum, men forestil jer den køber, der får udleveret et ur til kr. 58.000, der måske står tolv timer forskudt, og derfor i god tro midt på dagen foretager et eneste klik, som resulterer i, at han tager et defekt, fabriksnyt ur på armen. Sikke en gyser. Jeg havde nok ikke forventet sådan nogle overraskelser fra en fabrik som Jaeger leCoultre. Ellers er det jo et pragtfuldt ur, som man ikke ser så ofte i hverdagen. Mvh HL Re: Jaeger leCoultre - blue - 28-11-2010 Super flot/lækkert ur - tillykke med det. Re: Jaeger leCoultre - jacob jensen - 28-11-2010 Tillykke med et rigtig lækkert ur er 100% enig med dig i at JLC er et FEDT mærke og deres ure er bare guf JLC er ubestridt nummer 1 i min urverden så resten af mine forherligelser vil jeg spare alle for Det med dato og hvornår man må stille på den er noget man skal være opmærksom på med alle ure der har automatisk værk og er derfor ikke kun et JLC "problem",om værket med sikkerhed tager skade hvis man er uopmærksom en enkelt gang eller to ved jeg ikke de skriver jo KAN tage skade men for at få det endelige svar skal vi have en eller flere af dem som er stærke i indmaden ind over Re: Jaeger leCoultre - Joepete - 28-11-2010 Velkommen til forum, hansotto Re: Jaeger leCoultre - Kristofferj - 28-11-2010 Hold da helt op den er fed, super flot ur man ikke ser hver dag! Re: Jaeger leCoultre - hannover_dk - 28-11-2010 jacob jensen Skrev:Tillykke med et rigtig lækkert ur er 100% enig med dig i at JLC er et FEDT mærke og deres ure er bare gufJa jeg vil også mene den er lidt overforsigtig - ikke fordi det ikke skader, men det meget store tidsrum fra 20:30 til 03:30 er efter min mening nok ganske så overforsigtigt. MEN - og det er vel faktisk på positiv siden at de gør opmærksom på det - der KAN se klare skader, og sker det på et JLC er det dyrerer end på et ETA at reparere - og så er det godt de skriver det. Faktisk er det så forholdsvis alvorligt et problem, at alle mekaniske ure med datovisning faktisk burde ha en sådan advarsel sidden på uret, så man ser det ingen man tager det i brug. vh Re: Jaeger leCoultre - jk_phpbb3_import15746 - 28-11-2010 Tillykke med et pragtfuldt ur. Som andre har skrevet, er denne begrænsning på dato-quick-set generel (næsten) på alle urmærker. Man kunne også mene, at det ville være meget afslappet at tage et kostbart, kompliceret mekanisk instrument i brug uden at læse nogle få sider i en brugsvejledning Held og lykke med det fine ur. Jens-Kristian Re: Jaeger leCoultre - hansotto - 30-11-2010 Hej Jens-Kristian! Du har naturligvis ret. Det gamle mundheld siger "hvis alt andet glipper, så læs brugsanvisningen". Nu ser jeg, at alle automatikure har dette "problem", og desuden viser det sig, at værket ikke med sikkerhed beskadiges ved denne fejlbetjening, så problemet er måske ikke så stort som først antaget. I alle fald er jeg glad for mit nye ur. Jeg glemte vist at fortælle, at jeg købte det hos Bjarne Vork på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.Mywatch.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">www.Mywatch.dk</a><!-- w -->. Bjarne har de rigtige priser og den rigtige service. Mvh Hansotto. |