Urdebatten / Urforum
Mangler der ikke en DK forhandler af fede remme til Panerai? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72)
+--- Tråd: Mangler der ikke en DK forhandler af fede remme til Panerai? (/showthread.php?tid=74891)

Mangler der ikke en DK forhandler af fede remme til Panerai? - Tukjær - 28-10-2010

Burde en af vore udmærkede urpushere, ikke have et mindre udvalg af fede aftermarket remme til salg, på deres side/i deres butik? Da jeg havde Panerai, savnede jeg at kunne købe remme her i Danmark. Det ville jo være noget nemmere end at skulle bestille i Østen/USA....

Hvad mener du? Svar kun hvis du kunne være kunde til sådanne remme (nu eller i nær fremtid)

Eksempler på remme....

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
(kunne sagtens være et andet mærke....)

Re: Mangler der ikke en DK forhandler af fede remme til Panerai? - KimT - 28-10-2010

Tukjær Skrev:Hvad mener du? Svar kun hvis du kunne være kunde til sådanne remme.....
Jeg har stemt, selv om at jeg ikke har et Pam lige nu.
Mon ikke det kommer igen en dag, og så synes jeg det kunne være fedt med en lokal rempusher.

Re: Mangler der ikke en DK forhandler af fede remme til Panerai? - Mr. Korsbek! - 28-10-2010

Jo kunne da være lækkert. Ved ikke om de forskellige remmagere har interesse i at andre sælger dem, men ville da være dejligt.

Ofte så resulterer det i højere priser. Så f.eks. at Franz Jaeger and Me sælger natoremme til 350 kr., hvilket jo kan gøres langt billigere, selv inden for EU.

Men en dejlig tanke - ved at Mads har solgt lidt. Måske han kunne hjælpe en på vej - det var måske noget for dig at være mellemhandler Claus?

Re: Mangler der ikke en DK forhandler af fede remme til Panerai? - Peter - 29-10-2010

Hej

Jeg har da 24 millimeter remme på lager, men vi mangler noget lignende som de Heroic 18 remme der bliver vist, men kun hvis folk vil betale prisen for dem, nu er jeg ikke selv interesseret i at begynde på import, men vil dog gerne være forhandler, fra en dansk distrubutør, hvis jeg havde mulighed for at sælge til en ordentlig pris. Icon_e_confused

MVH Peter

Re: Mangler der ikke en DK forhandler af fede remme til Panerai? - Mads Gjødesen - 29-10-2010

Problemet er at der er tusindvis af forskellige remme at vælge imellem. Så det gør det MEGET svært for at have et bredt sortiment på lager, der både matcher materiale, kvalitet, farve, længde, spænde, osv.

Eneste grund til at jeg sælger lidt remme er for at hjælpe en god ur-buddy som laver remmene. Der er INGEN penge i det. Så de aspekter, at det kræver et større lager af remme som let kan løbe op i 30-50 k, begrænset salg og lille fortjeneste, gør det ikke til nogen god forretning.

Desuden er der tit en masse mail korrospondance med div. beskrivelser og billeder. Desuden tid til pakning og forsendelse. Tjener man så 100 kr. på en rem, er de sgu hurtigt "ædt" op Icon_e_sad Desuden bruger folk nettet og kan de spare 100 kr. ved at få den fra USA i stedet gør de det. Så prisen må ikke være højere end andre steder på nettet.

Eneste grund til at jeg kan se urpusherne skulle have remme til salg er som en service til kunderne der alligevel køber ure. Og så max. 10 forskellige af de knap så specielle typer, så man ikke brænder inde med dem.

/Mads

Re: Mangler der ikke en DK forhandler af fede remme til Panerai? - Stinger - 29-10-2010

De remme jeg har købt i DK har ofte været af en ret tvivlsom kvalitet. Især fordi det, som Mads siger, vil kræve for mange penge at have et stort lager med noget for enhver smag. Generelt er jeg tilhænger af at en rem ikke er en lagervare, men noget man bestiller til produktion. Selv vælger materialer, mål, etc etc. Og så venter...

På den måde får man noget man er glad for, ligesom et skrædersyet jakkesæt ofte er bedre end det fra Mr. Jardex... Icon_e_wink

Nok er det dyrt på denne måde, men hellere have et par super personlige kvalitetsremme med en historie, end 25 so-so remme.

Re: Mangler der ikke en DK forhandler af fede remme til Panerai? - Tukjær - 29-10-2010

Stinger Skrev:Nok er det dyrt på denne måde, men hellere have et par super personlige kvalitetsremme med en historie, end 25 so-so remme.
Det forstår jeg godt, men nu er f.eks. Heroic18 remmene bestemt ikke dårlig kvalitet.
Priserne ville ende på 675-875 kr., altså ca. samme pris som man giver for dem på nettet (inkl. told). Udvalget ville selvfølgelig ikke være så stort, måske 15-20 remme....

Re: Mangler der ikke en DK forhandler af fede remme til Panerai? - Stinger - 29-10-2010

Det er bestemt en mulighed og Heros remme ikke decideret dårlige - bestemt ikke. Det ville nok bare blive lidt for meget "metervare" for min smag.

Ingen mulighed for at vælge størrelse, læder, syning + trådfarve, spænde og specielle.

Det er nok ikke alle som ville behøve alle disse valg. Men jeg køber meget sjældent nye remme, og når jeg gør, så ønsker jeg at de er helt perfekt og vil holde længe.

Men udelukker ikke at det ville være en succes.