Urdebatten / Urforum
Gummirem til Panerai - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72)
+--- Tråd: Gummirem til Panerai (/showthread.php?tid=74817)

Gummirem til Panerai - hattrick - 11-10-2010

Hej forum.

Så er jeg efter at have 'lurket' et par år på dette herlige forum endelig blevet medlem så jeg kan skrive min første post...

Mit Pam 164 fylder snart 7 år, og skal have en ny rem. Jeg har ledt efter Carbon-remme, men jeg synes ikke jeg kan finde nogen der ser ud til at kunne tåle en svømmetur - kender I til nogle remme som kan klare det?

Jeg har også et andet spørgsmål - jeg har en OEM gummi-rem, men den der 'remholder' (dimsen man sætter remmen ind under når den er spændt) er knækket over, og en ny rem koster lige i overkanten. Klarlund Vesterbro mener ikke at de kan købes i løs vægt. Jeg har uden held forsøgt at finde en billig gummirem der har samme mål så jeg kunne stjæle dimsen derfra, men uden held. Ved I hvor man kan få fat i sådan en?

På forhånd tak for svar, og for alle tiders spændende ur-forum!

Re: Gummirem til Panerai - Claus_K - 11-10-2010

Hej og velkommen Icon_e_biggrin

Har du kigget på WatchBandCenter DE ...ellers er det i hvert fald et besøg værd Icon_e_wink

Re: Gummirem til Panerai - Stinger - 11-10-2010

En kammerat har selv mistet sin gummi keeper. Han har fundet en lille men tyk sort elastik og man kan næsten ikke se forskel.

Vedr. carbonremme så kig på Micahs carbonrem (vintagerstraps.com) eller på Ted Su's dykkerremme og spænder.

Re: Gummirem til Panerai - Mr. Korsbek! - 11-10-2010

De kan fåes i løs vægt. Har selv engang fået en hos Klarlund. Det er dog mange år siden.

Ville evt. poste en WTB på paneristi. Der skal nok være en som har en liggende.

Torben

Re: Gummirem til Panerai - Peter - 13-10-2010

Hej

Normalvis kan keepere ikke fåes i løsvægt, jeg er dog ikke sikker med hensyn til Panerai, da deres gummiremme er langt mere holdbare end deres keepere, men man kan da bare finde en keeper fra en billig gummirem og bruge den, det er dog ikke noget jeg umiddelbart selv ville gøre, men mon ikke du finder en der lige passer dig, for de fleste urmagere har skuffer fyldt med brugte keeper, som såmænd bare er til at give væk, til kunder der lige mangler en keeper til en gummirem der ikke er slidt op.

MVH Peter

Re: Gummirem til Panerai - hattrick - 13-10-2010

Mange tak for de gode svar. Jeg har været hos et par forskellige urmagere, men der er ikke lige nogen som har dem liggende.

Mht. carbon, så ser det ud til at der er nogle rigtig fine imellem på de links der.

Jeg går i gang med at finde den helt rigtige Icon_e_biggrin

Re: Gummirem til Panerai - Mr. Korsbek! - 13-10-2010

Har du forsøgt at ringe til KLARLUND på Vesterbrogade?

Re: Gummirem til Panerai - hattrick - 14-10-2010

Ja, Klarlund på Vesterbrogade ville kun sælge mig en komplet rem. De havde heller ikke noget liggende som kunne bruges, desværre

Re: Gummirem til Panerai - Michael2450 - 14-10-2010

Drenge...hvad er en tråd uden billeder....

PAM 292 med gummirem fra PAM 305 Icon_cool

God torsdag..

Re: Gummirem til Panerai - Peter - 15-10-2010

Hej

Superfedt ur, og den ser nu ret fed ud på gummirem. Icon_e_biggrin

MVH Peter