Urdebatten / Urforum
Jeg kan ikke hitte ud af de her numre - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72)
+--- Tråd: Jeg kan ikke hitte ud af de her numre (/showthread.php?tid=74780)

Jeg kan ikke hitte ud af de her numre - jladefoged - 03-10-2010

Jeg har kigget lidt på Panerai og jeg kan ikke hitte hoved eller hale i deres ur numre.

Jeg forsøger at finde et i titanium, automatisk urværk (ikke optræk), sandwich skive og med bøjlen ved kronebeskytteren. Så vidt jeg kan se er de fleste med manuelt optræk.
Hvilke ure skal jeg kigge på (gerne med billeder Icon_e_smile )?

Re: Jeg kan ikke hitte ud af de her numre - Stinger - 03-10-2010

Titanium, automatisk og sandwich er så langt fra den oprindelige Panerai DNA du kan komme. Og da Panerai sælger sig selv på historie er der ikke mange af de de modeller.

Hvis du kan leve uden sandwich så kig på Pam240 (rem) og Pam279 (lænke). (Disse modeller har datovindue MED kyklop)

Skal du have sandwich så kig på 351 (rem) og 352 (lænke) - det er hvad du søger. (Disse modeller har datovindue UDEN kyklop)

351 er rigtig lækker og med guldvisere og tobaksbrun skive.

Ovennævnte lænkemodeller koster ca. 50k og på rem ca. 40k.

351 og 352 er ret nye modeller og der er derfor ikke så mange brugt til salg. Dog er der heller ikke den store ventetid. Jeg har hørt under 6 måneder. Men du kan også være heldig at finde den på lager.

Skriv hvad det ender med.

Re: Jeg kan ikke hitte ud af de her numre - jladefoged - 04-10-2010

Tak for hjælpen.
Jeg går i tænke-mode om jeg kan klare mig med manuelt optræk Icon_e_wink

Re: Jeg kan ikke hitte ud af de her numre - Stinger - 04-10-2010

Det er hyggeligt at trække et ur op. Det tager 25 sekunder hver anden dag, eller du kan gøre det til en vane hver morgen/aften.

Automatiske ure går jo også i stå når du ikke går med dem i et par dage, og går man ikke med det et fast antal timer HVER dag er det faktisk svært at sikre sig at det altid er trukket fuldt op. Det er nemmere at kontrollere med et manuelt ur.

Men var 351 da ikke lige netop det du spurgte efter? (Titanium, automatisk, sandwich og bøjle (som alle ure i Luminor serien hedder) - den anden serie hedder Radiormir og er den ældste.

Re: Jeg kan ikke hitte ud af de her numre - jladefoged - 04-10-2010

351'eren ser rigtig fin ud, men jeg glemte at nævne hvad jeg ville give.
Derefter overvejer jeg lige om jeg kan "nøjes" med optræk og derved en lavere pris.

Re: Jeg kan ikke hitte ud af de her numre - Stinger - 05-10-2010

Okay - hvis prisen er et issue. Så kig på 176. Det er det billigste titaniums Pam.

Re: Jeg kan ikke hitte ud af de her numre - Peter - 06-10-2010

Hej

Jeg er selv ejer af et Pam 55 som er i titanium med manuelt optræk og uden sekundviser, den synes jeg er rigtig fed, men kig på Pam 341 hvis prisen ikke betyder så meget, for det er et ur jeg meget gerne vil eje. Icon_e_wink

MVH Peter

Re: Jeg kan ikke hitte ud af de her numre - lajzen - 08-10-2010

jladefoged Skrev:Jeg har kigget lidt på Panerai og jeg kan ikke hitte hoved eller hale i deres ur numre
Jeg har det på samme måde, minder lidt om Nokias nummer system. Tror også at model antallet er det samme, men fede er de Icon_e_smile