|
Photobucket - kan man betale trygt til dem ? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78) +--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81) +--- Tråd: Photobucket - kan man betale trygt til dem ? (/showthread.php?tid=74762) |
Photobucket - kan man betale trygt til dem ? - Joepete - 01-10-2010 Har fået en mail om, at min bandwith på siden er opbrugt, og at jeg skal betale for at få genaktiveret - det koster 25 USD per år, via PayPal eller kreditkort. Har ikke haft problemer før, men er I stødt på noget lignende ... ? Er der alternativer til Photobucket ? Re: Photobucket - kan man betale trygt til dem ? - hannover_dk - 01-10-2010 Joepete Skrev:Har fået en mail om, at min bandwith på siden er opbrugt, og at jeg skal betale for at få genaktiveret - det koster 25 USD per år, via PayPal eller kreditkort. Har ikke haft problemer før, men er I stødt på noget lignende ... ?uf - det lyder ikke rart - det kommer da også til mig på et tidspunkt, og jeg gider da ikke lige loade alle billeder om + de som der er linket til forsvinder, men den der snigende sag, men nu koster de xx - den gider jeg ikke, så sker det, så finder jeg alternativ - og det tror jeg mange vil gøre så. Håber at høre hvad andre finder - jeg forestiller mig noget windows Cloud service? UF - men hvor meget havde du liggende. jeg har 540 MB brugt bandwidth - og det står der er 5% af det som er tilladt - inden man skal gå pro - så jeg burde være himmel langt fra - har du lagt hele din billed samling ind inkl. familie eller? De ur billeder jeg har der - og det er kun dem jeg bruger her - fylder 60 MB og det er 11% af det tilladte, så jeg synes at ha masser af plads vh vh Re: Photobucket - kan man betale trygt til dem ? - Joepete - 01-10-2010 Jeg betaler såmænd gerne 25 USD pr. år for at have mine fotos liggende, men jeg har ikke hørt om det før, og jeg blev lidt "vakkelvorn" i det, da jeg skulle indtaste alle mine kreditkort oplysninger, e-mail adresse, navn osv ... Er jeg for mistænksom ? Eller, skal jeg med sindsro betale ? Re: Photobucket - kan man betale trygt til dem ? - KlausM - 02-10-2010 Jeg har tidligere købt ekstra men er tlbage på alm abonnement igen. Jeg har lige checket og de skal ha 24,95 USD for 1 års ekstra af det hele. Jeg ser ikke noget suspekt i det. Du kan jo betale via PayPal. Mvh Klaus Re: Photobucket - kan man betale trygt til dem ? - hannover_dk - 02-10-2010 Jeg tror absolut heller ikke der er noget farligt ved at betale - men princippet - som er en af nettets forbandelser, er at så meget starter gratis, og så kommer der en lille pris først, og jo mere hooked man bliver, jo dyrere bliver det. Lige nu er NEMIDE (besværlig med fungerer jo) gratis, er den det om 5 år? Bliver det ikke noget med, at det jo koster, og brugerne (næsten os alle) jo må betale - først et lille gebyr, og så ++++ hvert år et drej på skruen Det er kun det princip jeg er nervøs ved, ikke ved at indbetale til dem, det tror jeg er helt sikkert Windows live desktop har pt 25 GB gratis plads til windows brugere. Du kan få programmer (mod engangs køb) som automatisk synkroniserer alle ændringer med den plads. Til små synkroniseringer, er dropbox sagen vh vh Re: Photobucket - kan man betale trygt til dem ? - jk_phpbb3_import15746 - 02-10-2010 Der er vel grundlæggende ingenting, der er gratis. Harddiske, servere, personale m.v. skal jo alle steder betales. Jeg vil egentlig hellere betale en gennemskuelig pris frem for at finansieringen kommer fra overpriser på andre varer. JK Re: Photobucket - kan man betale trygt til dem ? - hannover_dk - 02-10-2010 JK Skrev:Der er vel grundlæggende ingenting, der er gratis. Harddiske, servere, personale m.v. skal jo alle steder betales.Det forstår jeg principielt - men her - som med så meget andet, bliver det dobbelt frygter jeg - at man stadigt reklamefinancierer og så ganske langsomt hæver prisen, efterhånden som folk bliver afhængige. Jeg synes næsten det er mere reelt at de koster fra starten, end de der lidt listige forsøg, alle kommer over deres max lagerplads, og så kører den, men JA jeg er nu ikke uenig JK - alt koster da vh Re: Photobucket - kan man betale trygt til dem ? - KlausM - 02-10-2010 Nu har jeg haft konto hos Photobucket i ca 5 år ganske gratis. Kun da jeg gerne ville opgradere ydelsen betalte jeg for et år og jeg mener prisen er den samme i dag som den gang. For USD 25 har du ubegrænset lager og kapacitet. Det er vel ok. Jeg har ikke ondt i r.... af den ordning uanset hvordan deres forretningsmodel er skruet sammen så længe det foregår korrekt. Mvh Klaus Re: Photobucket - kan man betale trygt til dem ? - hannover_dk - 02-10-2010 KlausM Skrev:Nu har jeg haft konto hos Photobucket i ca 5 år ganske gratis. Kun da jeg gerne ville opgradere ydelsen betalte jeg for et år og jeg mener prisen er den samme i dag som den gang. For USD 25 har du ubegrænset lager og kapacitet. Det er vel ok.Heller ikke jeg - og det er da fint med helt ubegrænset kapacitet til den pris - det er ikke photobucket jeg er efter som sagt, men den risiko der ligger i at ting på nettet, ofte kan være gratis først, og så langsomt blive til betalingskrævende når folk har brugt det en del år. Seneste eksempel - som vel heller ikke er urimeligt betalingsmæssigt, kunne være TDC freemail - som mange har haft med adresse <!-- e --><a href="mailto:xxxxx@mail.dk">xxxxx@mail.dk</a><!-- e -->, uden at være TDC bruger. Den koster nu 25 kr per måned hvis ikke man melder fra, og man har jo sin adresse så mange steder, så mange vil ikke ha besværet, men der flere sådanne muligheder. I en del lande var deres version af "digital signatur" gratis længe (finansieret af banker og det offentlige) for så pludseligt koste, og folk kan ikke bare hoppe af jo. Jeg er enig I at ting koster - jo også TDC mail - men der ligger en glidebanerisiko i netbruget TROR jeg - vi får se. Det kan jo være den almindelige konkurrence holder det i ro. 25 US$ per år for ubegrænset lager hos photobucket er helt OK og jeg er selv glad for spanden. vh |