Urdebatten / Urforum
Tåbe eller Tøsedreng? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78)
+--- Forum: Good Guys / Bad Guys (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=73)
+--- Tråd: Tåbe eller Tøsedreng? (/showthread.php?tid=74713)

Tåbe eller Tøsedreng? - Tage Reinhardt - 25-09-2010

Kære Internationale Watch Dealers,

Jeg er nysgerrig på hvad I mener med at "købe sælgeren" når I aldrig har mødt vedkommende? Hvordan gør I det? Hvad er jeres: Jeg køber dig ubeset som "Good Guy"-kriterier?

Eksempelvis surfer jeg selv lidt rundt på chrono efter en AP ROO og har fundet en god pris hos "Watch Gallerie LTD" der korresponderer uden navn via en Rolexgallery@aol mail adresse. Google søgninger giver intet, UK forums er blanke, svarene er ultrakorte fra den anonyme mail-addresse og hvis jeg vil hente uret in person i London (min sikkerhed) skal jeg forudbetale 20% af +70.000. Pt. "Bop Bop" med sikkerhedsfølelsen.

Jeg er i tvivl om jeg er for mistillidsfuld eller om jeg er en sund, skeptisk forretningsmand?

Guruer som Tio Malo insisterer på at vi er nødt til som udgangspunkt at agere i tillid og tiltro til en højere kosmisk retfærdighedslogik i ur-handlen og en dybfølt tro på det bedste i medmennesket og urhandleren - ellers ville nethandlen bryde sammen.

I princippet er jeg enig - men jeg mærker en vis turbotøven i knæregionen i den praktiske "Press Money Transaction GO" overførsel til en ukendt person på en aol.adresse.

Er jeg tåbe, tøsedreng eller jysk krejler?

Hvad er jeres "Du er købt ubeset som Good Guy, jeg overfører eksorbitante beløb med afgrundsdyb ro i maven"-kriterier?

Re: Tåbe eller Tøsedreng? - hannover_dk - 25-09-2010

Hvis man er i tvivl, så skal man lade være. Sælger kan sagtens være ærlig, men har han ikke en række referencer han kan henvise til, evt via udenlandske ur-fora så ville jeg holde mig væk.
Man har ikke stor risiko ved kreditkort betaling, men det er så ærgerligt hvis det ikke fungerer og besvær og rykkere og hvad ved jeg, gider jeg helt enkelt ikke, så jeg vil kende lidt referencer
Det er lidt anderledes hvis det virker som reelle forretninger - og jeg har ikke checket din - og ved betaling via kreditkort, er risikoen ret begrænset, men er det bankoverførsel - så NIX
vh

Re: Tåbe eller Tøsedreng? - Fumle - 25-09-2010

Har man den mindste tvivl i sindet så trækker man sig, sådan har jeg altid gjort og vil altid gøre, der er så mange dealere er har SUPER gode rygter fra diverse fora rundt om at det burde være muligt at finde uret der. Kan være prisen til tider ligger 5% - 10% højere hos disse, men bare alene sikkerheden for at det man køber er prima vare er den til tider lille ekstra regning værd.

Re: Tåbe eller Tøsedreng? - hannover_dk - 25-09-2010

Fumle Skrev:Har man den mindste tvivl i sindet så trækker man sig, sådan har jeg altid gjort og vil altid gøre, der er så mange dealere er har SUPER gode rygter fra diverse fora rundt om at det burde være muligt at finde uret der. Kan være prisen til tider ligger 5% - 10% højere hos disse, men bare alene sikkerheden for at det man køber er prima vare er den til tider lille ekstra regning værd.
Jeg er 110% enig. Jeg giver ofte 5-10% "for meget" - men får uret fra en der ved noget om det. Senest min navitimer fra Kurt Brøndum. Jeg bilder mig ikke ind han er billigst - men jeg ved 100% sikkert at det jeg får at vide stemmer og det nemt de ekstra penge værd. n5-10% sparet kan være de værste penge man nogen sinde har sparet.
Så YES - find en anden sælger hvis der er spor tvivl
vjh

Re: Tåbe eller Tøsedreng? - Claus_K - 25-09-2010

Jeg tror det der med at "købe sælger" det virker bedst ved et personligt fremmøde.
Men alle mine internationale køb har været via fora. Her der flere fordele:

1. Man kan hurtigt overskue hvor mange, og hvilken type poster som sælger har

2. Et fora salgsforum, er ofte suppleret med en "good guy / bad guy" sektion, hvor man kan læse om andres erfaringer.

Med ovenstående to muligheder, føler jeg mig ganske komfortabel med at handle internationalt - og har handlet fra både Europa, Asien, og USA uden nævneværdige problemer. Herudover skal det nævnes at jeg generelt er på den "sikre side"... hvilket dog ikke har afholdt mig fra at opsnappe et par gode tilbud gennem tiden.

Re: Tåbe eller Tøsedreng? - Morten G. - 25-09-2010

Sund fornuft koster vel intet!

At firmaet vil have et depositum er der vel ikke et problem. Det gjorde jeg selv da jeg en måned før jeg hentede mit sidste ur i KBH. skulle lægge lidt penge. Det er, for dem, jo en sikkerhed at du også kigger forbi.
Men, at du ikke kan finde omtale af sælger - kunne da godt få mig til at tænke mig om endnu engang.
Men har du direkte spurgt til sælger på de forskellige fora?

Jeg tænker på om man altid stole på, hvad diverse fora skriver om en sælgere (gode/dårlige drenge)? Der kan jo være mange interesse på spil. Men det er en anden snak.

Igen - sund fornuft. Men jeg er jo også jyde.

Re: Tåbe eller Tøsedreng? - Peter - 29-09-2010

Hej

Hvis du er i den mindste i tvivl, så tag en flyver over til ham og lav en face to face deal, gør du ikke det tror jeg ikke at du får ro i sindet før du modtager en eventuelt pakke, der er en herindefra det tog en flyver til London for at foretage en handel af et AP, da de jo som bekendt ikke er billige tror jeg godt at det kan betale sig, jeg har en anden kammerat der kørte helt ned til Meckenheim for at købe et Panerai, 900 kilometer hver vej, og begge er meget tilfredse idag, og der var ingen svindel nogen af stederne. Icon_e_surprised

MVH Peter

Re: Tåbe eller Tøsedreng? - Mads Gjødesen - 29-09-2010

Jeg har været i London og hente et ur. Ud fra Billund kl. 15.30 og retur i Billund kl. 20.30 Icon_cool Vi mødtes i Stansted og fik ordnet urhandlen. Sgu næsten lettere end at tage til Kbh. og også billigere med Ryan Air. Mener billetten kostede 800 kr. T/R. Men det kræver jo bare at sælger er good guy og ham du har gang i her lyder MEGET lusket. 20 % i forskud ved face-to-face deal lugter langt væk Icon_e_confused

/Mads

Re: Tåbe eller Tøsedreng? - Peter - 01-10-2010

Hej Mads

Det var jo også dig jeg refererede til da jeg skrev mit indlæg. Icon_e_wink

MVH Peter