|
Having a good time ............ Aquatime !! - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Having a good time ............ Aquatime !! (/showthread.php?tid=74622) |
Having a good time ............ Aquatime !! - pbr - 10-09-2010 Efter en hurtig tur til hovedstaden i går aftes og et kanon hyggeligt besøg hos Hannover, fik jeg et mit ønske om en værdig afløser for min Deepsea opfyldt Utroligt, så hurtigt ting kan gå i øvrigt - samme aften, som jeg annoncerede mit Deepsea til salg på vintageure.dk havde jeg 5-6 serøse købstilbud !! Dagen efter lå den trygt i Micki´s bankboks og jeg var på vej hjem til Horsens med en slat penge i hånden. Senere, samme dags aften, sad jeg i bilen på vej til København for at besøge Hannover og efter en times rigtig hyggelig ur-snak og en fortrinlig kop kaffe, sad hans IWC Aquatimer GST 3536-02 i stål uhjælpeligt fast på mit håndled.............. og så er der jo kun én udvej - vi måtte handle !! Jeg vil nu sige - uanset det var Hannovers første ursalg nogensinde (et faktum, jeg er beæret over at have medvirket til at virkeliggøre), så er det et eksempel på, hvordan den perfekte urhandel skal skrues sammen. Hurtig, venlig og problemfri kommunikation - en hyggelig kop kaffe - en ligeså hyggelig snak om alt mellem himmel og jord (lige fra eksotiske akvariefisk til kolonnehjuls kronografer) - en fremvisning af et udvalg af fantastiske kronografer fra 30´erne og fremefter - et perfekt eksemplar af en IWC og et smertefrit ejerskifte !! Vil i øvrigt lige dele en fremragende artikel om IWC Aquatimer med jer - beklager, hvis det er kendt stof: http://www.time2watch.net/IWCintro.htm Nå, til billederne af min nyerhvervelse, hvilket (på opfordring fra Joepete) er formålet med denne tråd - flere vil følge, når solen titter frem igen snart, forhåbentlig ! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Re: Having a good time ............ Aquatime !! - Tukjær - 10-09-2010 Tillykke med det Peter. Underligt nok, har denne model aldrig fristet mig Re: Having a good time ............ Aquatime !! - pbr - 10-09-2010 ClausT Skrev:Tillykke med det Peter. Underligt nok, har denne model aldrig fristet mig Jeg tror mange synes, at den er lidt kedelig............ men det er netop det meget enkle og underspillede design, der tiltaler mig ! Re: Having a good time ............ Aquatime !! - KlausM - 10-09-2010 Uden tvivl den lækreste AT'er. Tillykke med den! Mvh Klaus Re: Having a good time ............ Aquatime !! - baun - 10-09-2010 KlausM Skrev:Uden tvivl den lækreste AT'er. Enig - det er en klassiker absolut. IWC Portuguese står meget højt i min agtelse, men denne følger bestemt lige efter - og inden for sit felt, dykkerure, er den helt på niveau med andre klassikere jeg ikke her tør nævne ved navn her. IWC har sin egen unikke stil - og den er mere end god! Stort tillykke med en god handel og et super ur. Prøvede du Ploproffen - og hvordan føltes den - stor? vh Baun Re: Having a good time ............ Aquatime !! - pbr - 10-09-2010 Baun Skrev:KlausM Skrev:Uden tvivl den lækreste AT'er. Tak, begge to ! Jeg er helt enig med dig, Baun - både fsv. angår stil, "afstamning" og kvalitet, hører Aquatimeren helt bestemt hjemme i klassen for tidløse klassikere !! Har i øvrigt aftalt med ClausT, at jeg deltager i urtræffet i morgen hos ham - så dér vil jeg kunne vise den frem ! Jeg havde Ploproffen i hånden, men dog ikke på håndleddet - og du har helt ret......... den er STOOR !!! Det er i mine øjne helt klart mere et "redskab" end et ur !! Det er ikke et ur, som jeg ville kunne bruge som hverdagsur. Men når det er sagt, så er det helt utroligt lækkert og gennemført. Det oser langt væk af solid kvalitet !! Re: Having a good time ............ Aquatime !! - Joepete - 10-09-2010 Til lykke med klokken, Peter Jeg kan godt lide, at uret er lidt "underspillet", elegant, funktionelt og samtidig høj kvalitet fra ende til anden Hvad synes du om lænken, nu hvor du har prøvet uret, og samtidig kan sammenligne med tidligere ejede ure ? Re: Having a good time ............ Aquatime !! - pbr - 10-09-2010 Joepete Skrev:Hvad synes du om lænken, nu hvor du har prøvet uret, og samtidig kan sammenligne med tidligere ejede ure ? Lænken er utrolig behagelig at have på - som følge af de mange ret smalle led, er den meget bøjelig og "blød" at have om håndleddet. Den er tillige forholdsvis tynd og spændet er i næsten samme højde som lænkens led, således at den ikke føles ubehagelig, når man hviler hånden på en bordplade f.eks. ! Den er dejlig bred i forhold til uret og er dermed med til at holde uret i en god balance og støtte urkassen, så den ikke "wobler" på håndleddet - noget, som var et problem med min Deepsea og dens ret smalle lænke. Æstetisk er den meget smuk og står fantastisk flot til den blanke urkasse - samtidig giver urkassen og lænken en fed kontrastvirkning til den mørke lynette og skive, hvilket er med til at fremhæve disse, så uret, på trods af den diskrete enkelhed, alligevel ikke fremstår som anonymt !! IWC´s unikke design, med at kunne skifte lænkens led blot ved at trykke på en "pushpin" på bagsiden af hvert enkelt led, hvorved man kan skubbe stiften ud og løsne leddet, er helt enkelt genialt !!! Re: Having a good time ............ Aquatime !! - jacob jensen - 10-09-2010 Tillykke med et utroligt lækkert ur glæder mig til at se den imorgen Re: Having a good time ............ Aquatime !! - dreamwatch.dk - 10-09-2010 KlausM Skrev:Uden tvivl den lækreste AT'er. aaaah og dog.. Ikke et ond ord om Peter´s fine ure, men den nye AT 18K rosegold eller deres Deep one er nu ikke at kimse af Flot ur Peter, tror du bliver glad for stål udgaven, nu du er vand til en tung klosse på over 200 g |