Urdebatten / Urforum
Show off - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Show off (/showthread.php?tid=74502)

Sider: 1 2 3 4


Show off - jacob jensen - 19-08-2010

Jeg syntes tit der bliver talt om flash effekten når der tales om urkøb herinde,
nogle siger så de går mere eller mindre op i den mens andre foragter den side af et godt ur.

Jeg er selv til begge dele jeg kalder det genkendelighed men jeg tager også gerne en lille ursnak hvis folk spørger til mit ur selvom jeg ønsker at bære det diskret.

Spørgsmålet er så har vi alle herinde ikke en lille smule show off i os når vi vil bruge de penge vi vil på ure,noget som jo virker langt ude for folk uden trangen Icon_e_biggrin

Det mener jeg vi har,nogle har det så måske mere end andre Icon_cool


Re: Show off - baun - 19-08-2010

Igen et ord/begreb som formentlig kan tillægges forskellig betydning "Show off".

Mener du dette "at vise sig" for nu at sige det på dansk eller?

Jeg kan i hvert fald sige at jeg holder meget af at vise min samling, pille eksemplarer ud og snakke om dem. Nyder hvis nogen beundrer samling eller enkelt ure. Jeg kan bruge timer på at vise ure frem og tale om dem - mange timer. Og jeg nyder interessen.

Hvis det er "Show off" så er jeg på vognen.

I dagligdagen finder jeg også interesse om det ur jeg bærer herlig og snakker gerne om det.

vh Baun


Re: Show off - jacob jensen - 19-08-2010

Jeg tænkte selv på problematikken bagefter da jeg havde skrevet det,men det jeg mener er at har vi alle ikke den trang (igen nogle mere end andre)
til at flash lidt,show off eller hvad man vil kalde det når nu vi vælger at gå med et lækkert ur og putter de penge i det som vi gør Icon_question

Jeg taler ikke om at gå rundt og brøle se hvor dyrt og fint mit ur er,men er vi alle ikke så forfængelige at vi godt kan lide og flashe vores lækkere ure
jeg tror det Icon_question


Re: Show off - hannover_dk - 19-08-2010

jacob jensen Skrev:Jeg tænkte selv på problematikken bagefter da jeg havde skrevet det,men det jeg mener er at har vi alle ikke den trang (igen nogle mere end andre)
til at flash lidt,show off eller hvad man vil kalde det når nu vi vælger at gå med et lækkert ur og putter de penge i det som vi gør Icon_question

Jeg taler ikke om at gå rundt og brøle se hvor dyrt og fint mit ur er,men er vi alle ikke så forfængelige at vi godt kan lide og flashe vores lækkere ure
jeg tror det Icon_question
Med mindre vi render rundt i vores gamle sove t-shirt og revnede bukser, så er der nok lidt med at vi alle gerne vil se ordentlige ud. Det gælder vel også uret. De ure jeg samler, deler vandene. Nogle småsager fra Eterna - tror jeg får folk til at tænke "stakkels gamle mand", andre - kronografer fra 1950 i stål - tror jeg en del spotter som spændende - og atter andre - en ploprof på til en frokost - får folk til at mene jeg er tosset.
Dog - 95% af folk jeg er sammen med, TROR jeg slet ikke ser mit ur. Jeg kan sige helt fra hvis det er et spørgsmål om, at folk skal synes det må være gået mig godt i livet, men DET ur på armen. Den del rager mig 100% - betyder for lidt.
Omvendt - jeg er glad for ikke at parkere en rusten møgøse uden foran Irma, og gå ind i morgensko når jeg handler, så lidt forfængelig er man vel Icon_e_smile
vh


Re: Show off - jacob jensen - 19-08-2010

Du rammer det meget godt,men det er ikke det med at folk skal tror en hel masse om ens vej i livet jeg mener
men mere det som du nævner man er vel lidt forfængelig og vil gerne have at uret ser godt ud på en derved viser det sig på en måde også lidt frem.

Kaster det så noget ursnak af sig med folk så har man det jo også fint med det Icon_e_smile


Re: Show off - hannover_dk - 19-08-2010

jacob jensen Skrev:man er vel lidt forfængelig og vil gerne have at uret ser godt ud på en derved viser det sig på en måde også lidt frem.

Kaster det så noget ursnak af sig med folk så har man det jo også fint med det Icon_e_smile
Ja - men jeg overvurderer ikke den med at folk i almindelighed overhovedet spotter mit ur, så jeg går trygt rundt med det jeg har lyst til. Det afhænger sikkert også af hvem man er sammen med. De jeg er sammen med, de ved at Rolex og Omega er godt og det er så nogenlunde det.
Ved et enkelt bestyrelsesmøde i Sverige, var der dog faktisk en der spottede - præcis det ur jeg har som signatur - og på afstand pegede på armen og gav "thumbs up" Icon_e_biggrin så det sker
Havde jeg haft min ploprof på, ville alle i deres stille sind ha rystet på hovedet. Det gør de så nok ikke på stranden, så det er lidt med hvor man er.
vh


Re: Show off - Peter - 20-08-2010

Hej Jacob Jensen

Der er da ikke noget ved at samle på ure hvis man ikke engang viser dem frem, men et godt eksempel er mit Deepsea, det bruges ofte når man skal vise lidt show off effekt, ikke at det er noget at jeg praktiserer, men bare et ur mange genkender, jeg havde iøvrigt mit på på min ferie næsten uafbrudt i 11 dage, uden at en eneste lagde mærke til det, så er det jo en lidt sjov problematik. Icon_e_confused

MVH Peter


Re: Show off - jacob jensen - 20-08-2010

Helt enig Peter Icon_e_biggrin
jeg ville også gerne have et Deep sea på i 11 dage uafbrudt Icon_cool

Det jeg mere spørger ind til er,har alle os urtosser ikke lidt show off i os også dem som foragter det en smule når det bliver bragt op i en tråd.

Jeg syntes som sagt det er fedt nok når det er udført rigtig og med stil,
og som du er inde på kan man selv skrue op og ned for flashen afhængning af hvilke ur og mærke man vælger på dagen Icon_cool


Re: Show off - baun - 20-08-2010

Hmmm....

Hvis jeg gerne ville signalere succes i livet (rent økomisk og jobmæssigt) ville jeg formentlig kun have 3 ure til over 100K stykket.

Men det har jeg jo ikke. Så hvad er det jeg vil vise? - måske netop, at det er noget andet der tæller. Det er noget særligt! noget man skal vide noget om. Som kræver indsigt, som man har ledt efter og fundet og som "siger en noget".

Jeg har formentlig lidt berøringsangst overfor at fremstå "blæret". Jeg vil langt hellere fremstå som "fornuftig" og som en persom hvor menneskelige værdier står langt over materielle værdier.

Om jeg så vælger rigtigt, når jeg smykker mig med et udvalg af hvad nogen, lidt sarkastisk, kalder gamle morfar ure ved jeg ikke. Jeg håber jo at de mennesker jeg gerne vil signalere til tænker: Det er da et fint gammelt ur - og herligt at nogen har sådan en hobby, sætter sig ind i tingene og nyder at fortælle om det.

Men jeg er meget enig i at vi alle formentlig også er mere eller mindre ops. på hvilke signaler vi sender med det ur vi vælger at gå med. jeg er nok selv mest til det understatede end det der "flasher" for nu at bruge det ord!

vh Baun


Re: Show off - jacob jensen - 20-08-2010

Er også enig med dig Baun i godt stykke af vejen,og jeg syntes faktisk det er lidt sjovt for når man begynder at tænke på hvilke signaler man sender hvordan uret fremtræder på armen og alt det andet vi snakker om,er man så ikke allerede lidt over i show off/flash afdelingen Icon_question

Jeg syntes det Icon_cool

Jeg kunne nu godt finde tre ure til ca 100k stykket som jeg har ledt efter,kræver indsigt og som sagde mig noget Icon_e_wink Icon_e_biggrin