|
IWC Mark 11 med nyt liv - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: IWC Mark 11 med nyt liv (/showthread.php?tid=74344) Sider:
1
2
|
IWC Mark 11 med nyt liv - jk_phpbb3_import15746 - 25-07-2010 Efter 4 måneder i Schaffhausen er min gamle IWC Mark 11 fra 1948 hjemme igen. Renovering kan altid diskuteres, men når skive og visere er forkerte, er der ingen vej tilbage. Her ses uret før og efter: ![]() ![]() Jens-Kristian Re: IWC Mark 11 med nyt liv - hannover_dk - 25-07-2010 Jeg kan ikke originalitet af de ure, det er vel sådan en som Magnum som kan en del der. Du kan jo givet selv det her, og har bestilt den, så mon ikke den nu er korrekt Viserne er som jeg husker dem fra originaler, fine - og ser supergodt ud på uret. Hvad jeg derimod tror jeg kan er, at se at skiven er flot lavet - skarpe overgange, passende lag. Et herligt vintage ure, og jeg er enig I, at når skive og visere i alle fald er forkerte, så er dette vejen frem. Tillykke med resultatet. Jeg går ud fra maskinen også er gennemset og tikker flot og præcist. Bagsiden som foto ville også være sjov at se. (og blive lidt klogere på) vh Re: IWC Mark 11 med nyt liv - jk_phpbb3_import15746 - 25-07-2010 Tak hannover, uret er gennemgået og renoveret fra A-Z. Jeg har selv været hos IWC i Schaffhausen og diskuteret de nødvendige skridt med dem. Nogle betegner sådan et ur som en Mark XI, men den korrekte betegnelse er Mark 11. Fejltagelsen bygger på en analogisering til den senere nummerering af IWC's Fliegere: Mark XII, Mark XV.... Det har ført til, at nogle også betegner den første Flieger: "Special Watch for Pilots" som Mark IX og militæruret W.W.W. som Mark X. Den mest autoritative beskrivelse af Mark 11 urene fra IWC og Jaeger findes i dette tidsskrift fra 2004: https://www.iwc.com/lecture/library/_pdf/mark11a-en.pdf Et billede af bagsiden, som ikke er ny-graveret, kommer her: ![]() Jens-Kristian Re: IWC Mark 11 med nyt liv - hannover_dk - 25-07-2010 UTROLIGT smuk bagside - OG - aha -det forklarer hvorfor jeg syntes det lignede et mark XI uden at ha den helt store viden om det - men godt med den forklaring, jeg håber den kan hænge fast et eller andet sted i baghjernen til næste gang. Det er i mine øjne virkeligt lækre ure vh Re: IWC Mark 11 med nyt liv - Joepete - 25-07-2010 Lækker tool-vintage Kan man være så heldig, at der skulle være billeder af "indmaden" ? Og måske et par ord om værket med på vejen ? Jeg er vild med din dedikation - stor respekt herfra Re: IWC Mark 11 med nyt liv - Stenbukken - 25-07-2010 Ser rigtig lækkert ud! Jeg kender ikke, så meget til de gamle IWC'er der, men det ser rigtig fedt ud Re: IWC Mark 11 med nyt liv - guru13 - 25-07-2010 Smukt ur og renoveringen er i mine øjne helt Ok og meget veludført. Jeg kan godt lide din fasination af IWC, ikke mindst den lille krølle på historien, at du tog turen ned til Schaffhausen. ( når du nu er begyndt på vintage IWC, kan det måske være at dit ref.3251 skulle "hjem" igen.... jeg er ihverttilfælde klar Re: IWC Mark 11 med nyt liv - Finetime - 25-07-2010 Fantastisk smukt ur Re: IWC Mark 11 med nyt liv - jk_phpbb3_import15746 - 26-07-2010 Tak for de venlige ord alle sammen ! Her er et ikke særligt godt billede af værket, taget af den tidligere ejer. Det er det berømte cal. 89 værk. I denne udgave med sekund-stop. Man skal bemærke "Broad Arrow" symbolet på broen, som tilkendegiver, at uret er engelsk statsejendom (lavet til RAF). Det samme symbol ses på skiven og bagkassen. ![]() Uret er ca. 35 mm og det er i høj grad et tool-ur! Jens-Kristian PS: Guru13: Den fine ref. 3251 UTC Flieger har det meget godt i dette selskab Re: IWC Mark 11 med nyt liv - hannover_dk - 26-07-2010 JK Skrev:Tak for de venlige ord alle sammen !av av det har jeg endnu ikke set - lærer gudskelov hele tiden - på maskinen - hvor lækkert. (Troede kun det var på skive og bagkasse (og i noget nær 9 ud af 10 fald jeg har set for nyligt, svindel - ofte med længere side-vinger end midte for at gøre det tåbeligt) Jeg er dybt misundelig på sådan et ur - hvor flot JK. vj |