|
Mit første ur/(samt mit første indlæg). Hvad skal jeg købe? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Mit første ur/(samt mit første indlæg). Hvad skal jeg købe? (/showthread.php?tid=74269) Sider:
1
2
|
Mit første ur/(samt mit første indlæg). Hvad skal jeg købe? - Rasmus Rodney - 12-07-2010 Hej urforum. Dette er mit første indlæg her! Jeg har aldrig haft et ur siden jeg var knægt(nu 32) Men i det sidste års tid har jeg haft mere og mere lyst til at få et ur. Det startede bare med jeg fik et pulsur til løb. Jeg fandt ud af at jeg godt kunne lide at gå med et. Siden fik min far et Hermés ur. Ret fancy old school som er automatisk. Jeg har kigget her på forum og rundt om på nettet og undersøgt urverdenen. I starten var jeg på vej mod et Tissot PRC 200 Chronograph og Tissot Mens Sport V8 Chronograph. Siden hen et Maurice Lacroix Miros Diver Chronograph. Men efterfølgene læste jeg posten om automatiske ure og er sikker på at det er vejen for mig. Nu hælder jeg meget til et Longines Hydro Conquest Automatic 41mm eller samme men med Chronograph. Det er klart nogle pris klasser over de første ure jeg så men jeg tænkte at det var ærgelig at bruge 2.500kr på et ur man ikke helt havde hjertet med i? Hvor anbefaler i at man kigger til at starte med og starter med at købe? Hilsen Rodney Re: Mit første ur/(samt mit første indlæg). Hvad skal jeg købe? - Joepete - 12-07-2010 Velkommen til forum, Rodney Det er en ren jungle, som du begiver dig ind i. Særligt som helt ny-interesseret i ur-verdenen, der findes der mange fristelser Hvad er mit max budget Hvad skal uret bruges til (hverdagsbrug, hårdt arbejde, kontorarbejde, til pæn skjorte osv) Hvilke funktioner og design er jeg til (chrono, diver, dress eller andet) Serviceomkostninger og -muligheder på uret fremover i DK (her kan man fra tid til anden blive overrasket i begge retninger) Gensaglsværdi (i fald man rammer forkert i sit første forsøg, så er det en relevant overvejelse) Der er sikkert mange andre relevante overvejelser at gøre sig, men det vigtigste jeg kan give vider er, at det er dig, som skal bære uret, og derfor skal DU være tilfreds med det Re: Mit første ur/(samt mit første indlæg). Hvad skal jeg købe? - jacob jensen - 12-07-2010 Velkommen til med tanke på den eller de Longines du nævner så kunne du også kigge på Omega Seamaster 300m serie i den finder du bla. modellen som blev berømt i James Bond filmene og den som herinde bare kaldes 2254 (modellens ref.nummer),det har været "starturet" for mange med succes og mange sælger det aldrig igen. Jeg syntes du i Seamasteren får en en diver der kan gå til alt slags tøj serien har også en flot historie og endelig mener jeg også at Omega er et "bedre" mærke end Longines,også hvis du en dag vil sælge igen. Gode spørgsmål Joepete Re: Mit første ur/(samt mit første indlæg). Hvad skal jeg købe? - Avantismo - 12-07-2010 Helt enig. Det er også vigtigt at fastsætte sit budget, da det hurtigt kan løbe løbsk.. Mit eget budget har ikke været over 5K (pr. ur) Re: Mit første ur/(samt mit første indlæg). Hvad skal jeg købe? - Rasmus Rodney - 12-07-2010 Tak for de hurtige svar! Jeg vil sige mit budget lå på omkring de 10.000kr Re: Mit første ur/(samt mit første indlæg). Hvad skal jeg købe? - Joepete - 12-07-2010 I øvrigt, som supplement til mine ovenstående overvejelser, så tænk også over, hvorvidt du vil købe "brugt" - her er der mange penge at spare ifht at købe helt nyt Hvis du kan købe nylignende brugt, så er du i stand til at købe bl.a.: Omega SMP 2254 ![]() Sinn U1 ![]() Seiko Marinemaster SBDX001 ![]() TAG Heuer Aquagraph ![]() Anonimo Millemetri ![]() Et billigere alternativ til ovenstående forslag kunne være Seiko Sumo ![]() Ovenstående er alle divere, det beklager jeg, men det er næsten de eneste ure, som jeg gjort mig erfaringer med ... Re: Mit første ur/(samt mit første indlæg). Hvad skal jeg købe? - ibrene - 12-07-2010 Hej. Og velkommen til , jeg ville klart gå efter en Omega Seamaster, det vil du ikke fortryde, du vil kunne få et meget fint Omega for 10k Mvh Peter... Re: Mit første ur/(samt mit første indlæg). Hvad skal jeg købe? - Søder - 12-07-2010 Jeg havde også kigget på et Longines da jeg skulle finde mit første 'rigtige' ur. Dels fordi at man nok ikke ønsker at være så vovede, men vil satse på noget sikkert, som man ved at man ikke blive træt af. Af Longines og Omega, vil jeg ærlig talt vælge et Longines. Jeg har egentlig ikke nogen forklaring herpå, men det er vel fordi at det er et helt anderledes mærke fremfor så mange andre. De er begge to super lækre mærker. Mht. brugt og nyt. At købe et brugt ur er i mine øjne det samme som at købe en brugt bil, man kan aldrig være sikker på hvad man får. Og igen, så intet ondt om folk som sælger og køber brugte ure. Re: Mit første ur/(samt mit første indlæg). Hvad skal jeg købe? - olsen - 13-07-2010 Velkommen til forummet. Når du skal ud og købe ur, så vil jeg anbefale dig at kigge på det først. Få det på. Tiltaler det dig. Sådan var dem med mit "rigtige" automatiske ur, et Omega Seamaster ref. 2254. Det fangede bare med det samme. Og så selvfølgelig.... køb noget du synes er rart og er glad for. Om det så er udseendet, værket, historien eller noget syttende. Andre kan komme med gode råd og meninger, men det er i sidste ende dig, der skal betale for, og gå med uret. Måske du skulle starte med et mekanisk ur i den lidt billigere ende?? Certina, Tissot og Longiness er ganske udmærkede mærker. Når du så har fået dit første rigtige ur ind og interessen for mekanikken ikke fortager sig, kan du enten opgradere eller købe et ekstra (så du har to.... tre..... fire..... fem..... God urjagt og på forhånd tillykke med dit nye ur Hilsen Peter Re: Mit første ur/(samt mit første indlæg). Hvad skal jeg købe? - jacob jensen - 13-07-2010 ibrene Skrev:Hej. +1 dog med Oris som alternativ hvis det må være større end 41mm og noget som ikke ses så tit som en Seamaster Men som sagt med den størrelse og stil du lægger op til er en Seamaster et rigtig godt bud. |