Urdebatten / Urforum
Pris på Panerai lænke... - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72)
+--- Tråd: Pris på Panerai lænke... (/showthread.php?tid=74124)

Sider: 1 2


Pris på Panerai lænke... - Tukjær - 17-06-2010

Helst den gamle.... Kan man finde sådan en brugt? Og til hvilken pris?


Re: Pris på Panerai lænke... - Peter - 18-06-2010

Hej Claus T

En original lænke af den gamle model passer udelukkende på ure den er født med, hvorimod det forholder sig anderledes med den nye model, som passer på de fleste nyere ure, men uret skal have en udfræsning på bagsiden for at passe, og det er kun mit Pam 24 der har den udfræsning, så der er meget stor forskel på urkasserne selvom urene ser ens ud visuelt. Icon_e_surprised

MVH Peter


Re: Pris på Panerai lænke... - Tukjær - 18-06-2010

Tak for svar, Peter. Ideen er hermed droppet igen.....


Re: Pris på Panerai lænke... - Mads Gjødesen - 21-06-2010

Tror nu relativt let at den gamle lænke ville kunne tilpasses de almindelige kasser. Det er bare at fjerne de to "tapper" på lænken, der skal ligge i udfræsningerne i kassen.

Om man så vil modificere lænken er en anden snak Icon_e_wink Den passer stadig på begge typer kasser uden tapperne.

Mener iøvrigt de handles til ca. 10 k brugt.

/Mads


Re: Pris på Panerai lænke... - Peter - 24-06-2010

Hej Mads

Det er selvfølgelig en mulighed, hvis man ønsker sig en lænke til 10000 kroner der sidder og vipper. Icon_e_surprised

MVH Peter


Re: Pris på Panerai lænke... - Tukjær - 24-06-2010

peter Skrev:Hej Mads

Det er selvfølgelig en mulighed, hvis man ønsker sig en lænke til 10000 kroner der sidder og vipper. Icon_e_surprised

MVH Peter
<!-- s:lol: --><img src="{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif" alt=":lol:" title="Laughing" /><!-- s:lol: --> <!-- s:lol: --><img src="{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif" alt=":lol:" title="Laughing" /><!-- s:lol: -->


Re: Pris på Panerai lænke... - Mads Gjødesen - 24-06-2010

De styr på lænken er i mine øjne tæt på overflødige. Selve endestykket bakker op mod kassen (a la SEL på Rolex), så selv om styret forsvandt ville lænken ligge pænt op ad kassen og dermed ikke vippe. Der er dog monteret et par små juster skruer i styrene som man kan stramme til for 100 % at undgå der er bare den mindste vippen.

Men konstruktionen er lig Rolex SEL og det går fint uden styr, så det bør Panerai også. Tolerancerne virker fine uden "slup" mellem kasse og lænke på mit pam106.

/Mads


Re: Pris på Panerai lænke... - jacob jensen - 24-06-2010

Var det ikke blasfemi at have lænke på sit Pam og ikke historisk korrekt Icon_e_wink

Jeg forstår dog godt alle der har Pam med lænke den ser rigtig rigtig lækker ud
jeg håber at kunne se en IRL en dag Icon_cool


Re: Pris på Panerai lænke... - Mads Gjødesen - 29-06-2010

jacob jensen Skrev:Var det ikke blasfemi at have lænke på sit Pam og ikke historisk korrekt Icon_e_wink

Jeg forstår dog godt alle der har Pam med lænke den ser rigtig rigtig lækker ud
jeg håber at kunne se en IRL en dag Icon_cool

Forandring fryder og man kan jo bare smide en rem på igen, hvis man lyster Icon_e_wink Her i sommervarmen er lænken nr. ét frem for en fedtet våd sur rem Icon_e_confused

/Mads


Re: Pris på Panerai lænke... - Peter - 30-06-2010

Hej Mads

Jeg tror ikke at det var for sjov at Panerai lavede deres første lænke med nogen små tapper og skruer, og dem mener du bare at man skal skære væk, og så skulle den gamle lænke sidde ligeså godt på de gamle modeller, men du glemmer lige udskæringen på de nye modeller, hvor det kun er den nye lænke der passer, og på de modeller er det ligesom Rolex, da Panerai har ændret deres lænker, så hvis du monterer den gamle lænke på et ligeså gammelt Panerai vil lænken sidde og vippe, dog kun en lille smule.

MVH Peter