Urdebatten / Urforum
Bedste ur - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Bedste ur (/showthread.php?tid=74054)



Bedste ur - jacob jensen - 05-06-2010

Nu er der jo mange handler herinde frem og tilbage (desværre er jeg ikke så aktiv Icon_e_smile )
og der er snakket om hvilke ur man ville vælge hvis man kun måtte vælge et.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke ur er det "bedste" du har ejet,så må man selv
definerer bedste.

Jeg er selv på mit JLC (igen igen Icon_cool ) da det er det mest komplette ur jeg har ejet ud fra hvad jeg lægger vægt på,og så køre det bare upåklageligt Icon_cool


Re: Bedste ur - Nopanic - 05-06-2010

Jeg vil sige mit PAM111, som pt. er det eneste ur jeg har i hånden.
For meget er det vigtigt af det visuelle er i orden, og det syntes jeg mit PAM har, det unikke design og den meget flotte sandwich skive spiller bare for mig.
Værket som mange mener er et for billigt til så dyrt et ur, syntes jeg bare er fedt, det er no nonsens og man behøver ikke sende det til en AD for at få det fikset i tilfælde af at det går i stykker.
Det er yderlige fedt at rem markedet er så stort som det er, man kan altid få ens ur til at få et andet look, på meget kort tid.


Re: Bedste ur - Joepete - 05-06-2010

Tillad mig, Jacob, at komme med mit personlige besyv med, omkring emnetråden - og så alligevel ikke helt ... : Icon_razz

Jeg kan simpelthen ikke "kåre" mit bedste ur, da jeg ikke længere "tror på", at der kun findes ét ur for mig ... Icon_redface Ren luksus, ville mange måske tænke, men for mig, der er urene både funktionelle, pynt og noget dybt personligt - altså noget, som rører mig når jeg bærer det. Jeg har dog været i stand til at "koge ned", så jeg kan "kåre" tre af mine klare favoritter - sjovt nok, så er alle 300m divere Icon_e_smile :

Seiko MM300. Mærket har jeg et helt særligt forhold til, og denne model summer SÅ megen Seiko diver historie op i netop denne model, så det MÅ jeg som Seikoholiker bare eje Icon_e_biggrin
İmage

PAM 001. Uret, som giver mig en HELT speciel følelse inden i når jeg bærer. Horologisk tarvelig, men historisk tro mod sine rødder - og det er godt nok for mig Icon_e_wink
İmage

Omega 2594.52. Her går design, horologi og følelse op i en højere enhed, og uret har en æstetisk fremtoning, som tiltaler mig UTROLIG meget Icon_cool
İmage

Jeg håber det er ok, Jacob, at jeg har ændret lidt på "præmisserne" - du plejer jo at være "large" på den gode måde, så håber også det gælder her Icon_e_wink Icon_e_biggrin


Re: Bedste ur - Mads Gjødesen - 06-06-2010

Det er uden tvivl mit AP RO Jumbo ref. 5402. Her går alt op i en højere enhed:
- Historie (både mærke og model. Big three samt første luksus sportsur)
- Kvalitet (De mange facet slibninger/overgange og et værk der er kendt som det fineste automatic kaliber overhovedet)
- Design (både feng shui guruer og Lagerfeld har udnævnt det som det mest harmoniske ur-design ever)
- Pris (kostede mig ca. 30 k på ebay)
- Brugermuligheder/stil/størrelse (er pisse god stil til både t-shirt og tox samtidig med at størrelsen er bahagelig og ikke for lille/stort Icon_cool )

Jeg kan simpelthen ikke finde noget ur der matcher ovenstående bedre end AP RO Jumbo Icon_e_biggrin

/Mads

İmage


Re: Bedste ur - jacob jensen - 06-06-2010

Det er helt OK john Icon_e_biggrin
Hvor er din Seamaster bare lækker det ur kunne godt få mig i Omega folden igen
men din MMer er nu heller ikke dårlig Icon_cool Icon_cool


Godt valg mads og så til den pris Icon_e_surprised
må give dig ret i alle dine punkter om hvorfor det lige er det "rigtige" Icon_cool Icon_cool