Urdebatten / Urforum
Rolex og tab - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Rolex og tab (/showthread.php?tid=73923)

Sider: 1 2 3

Rolex og tab - Nopanic - 15-05-2010

Nu sad jeg lige og kiggede tråden med tab på ure igennem.
Men hvordan holder Rolex så prisen ?
Jeg tænker selvfølgelig på DS, hvad er der at tabe hvis man køber et til en 41-43 K ?

Re: Rolex og tab - Stinger - 15-05-2010

Nopanic Skrev:Nu sad jeg lige og kiggede tråden med tab på ure igennem.
Men hvordan holder Rolex så prisen ?
Jeg tænker selvfølgelig på DS, hvad er der at tabe hvis man køber et til en 41-43 K ?

Pt. ikke det store. Rolex holder prisen OK. Det billigste jeg har set et til i DK er 38.500 og det var BILLIGT for et nyt.

Men så stort et ur får jo ridser og så kan du ikke sælge det for din købspris + ingen ved hvor populære de er om 5 år.

Hvis et muligt pristab på et par tusinde er noget du tager med i en overvejelse før køb - så skal du i mine øjne ikke købe uret. Du skal ønske dig det så du løber ud og køber det koste hvad det koste vil. Hvis du allerede på forhånd tænker på gensalg så skal du lige tænke dig grundigt om.

Re: Rolex og tab - jacob jensen - 15-05-2010

Tror i ikke man kan kikke lidt på SDerens prisudvikling,og så måske lægge lidt til da det er et større ur som vil passe i fleres smag som brugt også Icon_cool

jacob jensen Skrev:Tror i ikke man kan kikke lidt på SDerens prisudvikling,og så måske lægge lidt til da det er et større ur som vil passe i fleres smag som brugt også Icon_cool

Det viste sig jo netop at være FOR stort for de fleste. Da det udkom fik det ENORMT mange bestillinger og gik på det grå marked for skyhøje priser. Efter en måned opdagede mange af køberne hvor stor en skrivebordsdykker de egentlig havde købt og de dukkede op til salg igen for 40k. Prisen har ligget fast deromkring siden og jeg vil mene det er et stabilt leje.

Ja men alle ure bliver jo ældre så der skal jo være et fald som tiden går

Re: Rolex og tab - Nopanic - 15-05-2010

Mine tanker er altid på gensalg og evt. tab når jeg køber ure, sådan jeg bare indrettet.
Dermed ikke sagt at jeg påtænker at det skal sælges igen, men det er bare i baghovedet.
Planen med uret er at det skal være URET og det skal være et jeg skal beholde i meget lang tid.

Men om jeg ønsker mig et SD for hver en pris, så er svaret nej, men det er nok et af de ure jeg har surfet og undersøgt mest før et køb Icon_e_smile

Re: Rolex og tab - Larsb - 15-05-2010

Nypris hos forhandler er vel lidt ovre 50k, så med en pris på det grå marked på omkring 40k er det værste nok overstået. Derudover kan man vel kun sige som Storm P: Det er svært at spå, især om fremtiden. Køb det, fordi det er et fedt ur og behold det. Icon_e_biggrin

Nemlig Lars
jeg køber også altid med hjertet (dog efter at have snakket med finansministeren Icon_e_biggrin )

Det er også fornuftigt. Lige præcis SD er lidt speciel da størrelsen er meget atypisk for Rolex - generelt holder Rolex prisen ret godt (de taber selvfølgelig en del som alle andre) men dette skyldes til en hvis grad deres konstante og konservative design. Hvis moden med store ure aftager kunne DS godt gå hen og blive Rolex's sorte får og tage et lille prisdyk. Men det er der ikke noget der peger på pt.

Så prisen skal ikke afholde dig fra køb.

Re: Rolex og tab - Nopanic - 15-05-2010

Okay, det er jo dejligt at høre det fra jer der har forstand på tingene.
Men jeg SKAL have et, men så er det jo spørgsmålet om jeg, som mange andre, også syntes det er for stort Icon_question
Men nu har jeg jo det sidste halve år ikke gået med noget der er minde end 44mm, så mon ikke det falder i min smag.