Urdebatten / Urforum
GMT Master IIc eller den nye Sub? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: GMT Master IIc eller den nye Sub? (/showthread.php?tid=73916)

Sider: 1 2 3 4

GMT Master IIc eller den nye Sub? - RJ_phpbb3_import15786 - 14-05-2010

Ja som overskriften siger, hvilket skal man vælge? Icon_e_smile

Jeg har længe været sikker på at mit næste ur skulle være GMT'eren, men efter intrduktionen af det nye sub på Basel, må indrømme at jeg også har fået øjnene op for dette - det ser sgu også lækkert ud!

Jeg vil derfor høre eksperterne om der, værk- eller konstruktionsmæssigt, er noget der gør at man bør vælge det ene frem for det andet?

Samtidig kunne jeg da godt tænke mig at høre hvilket I ville vælge og hvorfor? Icon_e_smile

Mvh.
Rasmus

Billede sakset fra nettet hvor man kan se de to ure side om side med deres storebror:
İmage

Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - bjorn_e58 - 14-05-2010

Jeg ville tage den nye Sub; men det er jo rent subjektivt. Min samling af Rolex ure er lavet specifikt for at have "noget til enhver lejlighed" og også for at have ure med forskelligt udseende og karakter. Og nu, hvor jeg ikke længere har en SD, og iøvrigt har to GMT'er, så ville jeg gå efter en Sub. Jeg ville måske endda vove mig ud i grøn.

Klik på mit profil-billeder for at set mit faktiske udvalg...

/Bjørn.

Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - Nopanic - 14-05-2010

Jeg syntes den er svær.
Jeg ville først sige at du skulle vælge den nye sub, men det er udelukkende fordi jeg syntes bedre om subben.
Men tilgengæld har GMT II, keramisk krends, som er super lækker.

De måler vel det sammen, på nær at skriften og makørene er en smule større på GMTII.

Jeg vil ikke sige hvad du skal vælge, for de er begge fede, og det kommer vel an på hvilke design man kan lide.

Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - MartinB - 14-05-2010

Nopanic Skrev:Men tilgengæld har GMT II, keramisk krends, som er super lækker.

De måler vel det sammen, på nær at skriften og makørene er en smule større på GMTII.

Ligesom GMT-Master II har den nye Submariner også keramisk bezel og Maxi Dial.

Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - Nopanic - 14-05-2010

Der kan man bare se, det viser bar noget om hvor lidt styr jeg har på Rolex Icon_e_smile
Jeg har noget at lære endnu.

Men så ville jeg tage subben.

Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - Gooman - 14-05-2010

Jeg har GMT Master IIc, og grunden til at jeg valgte netop GMT'en, er at jeg bor i New York og derfor syntes det passer
fint til mig, som har hovedtiden paa NY tid og "GMT" viseren paa dansk tid.

Udover det er det bare et super lækkert ur, som jeg personligt syntes ser bedre ud end Sub'en Icon_e_smile

Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - Peter S - 14-05-2010

Er der for øvrigt nogen der ved om markørerne på den nye Submariner lyser blåt som på DeepSea´en? Icon_question

Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - Stinger - 14-05-2010

Tallene på GMT2c lynette er super flotte og det er pænt med en viser og tekst som er den klassiske rolex "racing green" farve.
Ville personligt klart tage GMT2c. Den kan vise 3 tidszoner (ja 3) mod én på suben, ligner et råt stålur men kan pga. de polerede links gå som både dress og tool, og så ser man den ikke overalt som med en Sub.
Eneste fordel ved en Sub i mine øjne er dens ikonstatus (men så køb en ældre model) og at den kan gå 200meter dybere (hvilket du aldrig vil få brug for)

Men vent lige til den dukker op hos Klarlund og så læg dem ved siden af hinanden - så er du ikke i tvivl.

Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - Len - 14-05-2010

Jeg ville tage subben da jeg ikke er så meget til polerede midterled og ikke har brug for GMT funktionen...

Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - Tobias - 14-05-2010

Deepsea Icon_e_wink
Ej, ville vælge GMT´en, syntes det er det flotteste ur Rolex producerer pt. Icon_e_smile