|
For de, der er bekymrede om "polerede midterled" i lænken - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: For de, der er bekymrede om "polerede midterled" i lænken (/showthread.php?tid=73869) Sider:
1
2
|
For de, der er bekymrede om "polerede midterled" i lænken - Claus_K - 06-05-2010 Jeg købte jo mit GMT IIc for nyligt. Det var (er) i super stand, men bar alligevel sædvanlig præg af "daglig brug", som selvfølgelig er svært at undgå. Jeg har tidligere haft god erfaring med lidt "hjemmepolering", og tænkte at jeg ville gi' GMT'en en tur: Først polerede jeg midterstykkerne med en "Pioneer" poleringsklud (en "tør" sag, med fint rødt pulver). Herefter efterpolerede jeg med en "Cape Cod" poleringsklud (en "våd" sag, som har et eller flydende poleringsmiddel i sig). Efter disse to poleringer var "spejl-finishingen" fuldstændig restoreret Herefter dækkede jeg omhyggeligt de nypolerede led af med almindeligt tape, og så - med den grove side af en almindelig grøn grydesvamp - så børstede jeg de resterende led, i én lang glidende bevægelse - samme retning, langs lænken. Dette bragte den velkendte børstede "satin-finish" tilbage. Herefter vaskede jeg lænken i varm vand, med masser af sæbe til at trække gammelt skidt og poleringspulver ud. Det hele tog kun 20 minutter (og jeg gjorde mig rimelig umage Nu tog jeg desværre ikke nogle "før"-billeder, da jeg egentlig ikke havde forventet at resultatet blev SÅ godt...så I må forestille jer en alm. Rolex lænke med det sædvanlige "overflade slid", og så sammenligne med resultatet nedenfor...den ser faktisk helt ny ud Så hvis man synes at de polerede midterled ser godt ud, men er bekymret for "holdbarheden", kan jeg kun sige at - for det første så holder de glimrende (Rolex stål er høj kvalitet), og skulle man få lyst til at få "ny glansen" tilbage, så er det blot 20 minutters indsats over aftenkaffen ![]() ![]() ![]()
Re: For de, der er bekymrede om "polerede midterled" i lænken - hannover_dk - 06-05-2010 Super arbejde. Helt 100% enig i at skal det lykkes, så skal der tapes - den der med frihånd - nej tak. Har selv haft succes med en speedmaster lænke med samme fremgangsmåde ca. Det er herligt når man selv kan og når man kan få det fornemt som du der har gjort det. vh Re: For de, der er bekymrede om "polerede midterled" i lænken - Speedy - 06-05-2010 Super resultat Claus. Jeg kan dog godt forestille mig at det kan give lidt runde kanter ved endestykkerne efter nogen gange med den grønne grydesvamp hvis man ikke er meget påpasselig, eller Re: For de, der er bekymrede om "polerede midterled" i lænken - Tukjær - 06-05-2010 Flot resultat, men man skal nok være forsigtig med at gøre det for ofte. Som Speedy nævner, kan det hurtigt fjerne de skarpe kanter...... Re: For de, der er bekymrede om "polerede midterled" i lænken - Nopanic - 06-05-2010 Det ser lækkert ud Claus, jeg ville ikke kunne se forskel på en ny lænke og din ny istandsatte. Flot arbejde. Re: For de, der er bekymrede om "polerede midterled" i lænken - Uffe - 29-05-2010 Hvis det "bare" er for at rense en lænke så har jeg et par gange brugt en billig ultradlydsrenser fra Harald Nyborg men godt resultat. Forudsat man gentager behandlingen et par gange efter hinanden trækker den altså snavset ud af selv de fjerneste hjørner. /U. Re: For de, der er bekymrede om "polerede midterled" i lænken - Slettegaard - 27-07-2010 Flot arbejde. Jeg valgte at lade min lænke mattere hos Klarlund. Læs mere her: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=12548" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=2&t=12548</a><!-- l --> Re: For de, der er bekymrede om "polerede midterled" i lænken - KimT - 27-07-2010 Men i den anden tråd fortæller du at Klarlund siger at processen ikke er reversibel Claus viser jo tydeligt her, at man sagtens kan polerere leddene op igen Nu spørger jeg om det samme i 2 tråde......undskyld.... Re: For de, der er bekymrede om "polerede midterled" i lænken - Slettegaard - 27-07-2010 Kim T Skrev:Men i den anden tråd fortæller du at Klarlund siger at processen ikke er reversibel Helt OK Kim T Re: For de, der er bekymrede om "polerede midterled" i lænken - KimT - 27-07-2010 Jamen, det er jeg skam helt med på. Har bare også set flere steder på nettet at det var muligt. Men som du skriver i den anden tråd, så er det ikke sikkert at Klarlund føler at resultatet er godt nok til deres navn. |