Urdebatten / Urforum
Hvorfor ? kunne de da ikke lave det lidt større ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hvorfor ? kunne de da ikke lave det lidt større ? (/showthread.php?tid=73816)

Sider: 1 2

Hvorfor ? kunne de da ikke lave det lidt større ? - B.Hell.A - 27-04-2010

jeg er blevet plaget af at konstant falde tilbage til Nomos Hjemmeside. Deres Tangente/Tangomat model, er bare noget af det flotteste jeg syntes at have set, Men det er bare for lille !!! hvad gør man så lige ?
det største de forvilder sig ud i er 38mm, som bare slet ikke matcher mine Panerai arme. bare lidt pyller fra en Bjørn i sorg.

go dag

B. Hell Andersen

ps. måske man kan få bygget et Icon_e_wink

Re: Hvorfor ? kunne de da ikke lave det lidt større ? - Joepete - 27-04-2010

38mm ville jeg godt turde smække på armen, Bjørn Icon_e_smile Som jeg lige ser uret, så vil det nok syne større på armen, da en meget stor del af uret er skive - og ikke ret meget urkasse. Lidt "optisk ur-størrelses-bedrag", om man vil Icon_e_wink

Re: Hvorfor ? kunne de da ikke lave det lidt større ? - Larzovic - 27-04-2010

Jeg tror også det er et af den type ure som ser større ud på armen end man umiddelbart skulle tro. Om ikke andet ville det da skabe lidt diversitet i din samling, hvis de andre ure du har er Panerai.

Jeg er mest til ure omkring 40-44mm og jeg går da for tiden og overvejer et vintage Rolex DayDate i guld på 36mm Icon_e_biggrin

Re: Hvorfor ? kunne de da ikke lave det lidt større ? - Stinger - 27-04-2010

Helt enig med de 2 andre - det synes nok en del større end man tror. Og glem nu ikke at Pam's ER lidt overdimensionerede Icon_e_wink Du skal se på dem som ekstremt store og som dette som normalen.

Re: Hvorfor ? kunne de da ikke lave det lidt større ? - B.Hell.A - 27-04-2010

havde tænkt på at det nok virker større, men Normalt går jeg ikke med ure mindre end 40mm og så skal det være et kraftigt et, ellers ser det bare fimset ud.
Må se om jeg evt.kunne se et live et sted.

Jeg synes ikke, at en 44mm Panerai er overdimensioneret. Stort, ja, men på ingen måder ude af proportioner på et håndled:

İmage

Til en skjorte eller en pæn trøje kan jeg sagtens finde på at gå med et 37mm ur. Synes ikke det virker "fimset" - nærmere "praktisk" Icon_e_wink

İmage

Lug-to-lug målene er væsentlige i bedømmelsen af et urs størrelse, synes jeg, ligesom personlig præference naturligvis kan og må/skal variere Icon_e_smile

Re: Hvorfor ? kunne de da ikke lave det lidt større ? - Jesper B - 27-04-2010

Jeg synes heller ikke at 38 mm virker for småt - desuden er det jo umiddelbart også et ret "højt" ur...

Re: Hvorfor ? kunne de da ikke lave det lidt større ? - Stinger - 27-04-2010

Det var ikke for at skabe debat Joe Icon_e_wink Jeg har selv Pam. Overdimensioneret var måske lidt meget sagt. Men STORE ure så. Hvis du tager målene på alle herreure i verden vil Pam ligge i den store ende, og min pointe var bare at man ikke skal blive forblændet og tro at intet mindre går, når sandheden er at 75% eller flere af alle ure rent faktisk ER mindre.

Jeg er HELT enig, Stinger Icon_e_wink

I øvrigt, så synes jeg, at Panerai er meget behagelige at bære. Det sidder tæt til håndleddet og har man en god blød læderrem monteret, så er følelsen SUPER Icon_cool

Re: Hvorfor ? kunne de da ikke lave det lidt større ? - RunesS_phpbb3_import15750 - 27-04-2010

Nu har jeg været så heldig at jeg mange gange har kunne beskæftige mig med netop Nomos, når vi brugte real life cases i design undervisningen. Derfra ved jeg en vigtig ting: Meget af Nomos æstetik, både i urdesignet(skive/kasse/visere), værket og i firmaets ansigt udad til, bygger på de lidt ældre glashütte dyder. (Noget jeg personligt synes er fedt, da jeg er lidt af en "urmager romantiker") Derfor er ure over 38 i min bog "no go".