Urdebatten / Urforum
Hjælp til valg af ur - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hjælp til valg af ur (/showthread.php?tid=73768)

Sider: 1 2 3

Hjælp til valg af ur - Christian Morsø - 19-04-2010

Hej

Jeg håber det er rette sektion, jeg har postet i. Icon_e_smile

Jeg har efterhånden nået en alder, hvor jeg synes, at man bør have et ur. Da jeg snart bliver student, synes jeg det ville være den oplagte lejlighed til at ønske mig et ordentligt ur.

Jeg har flere krav til uret, bl.a.:
- Designet skal være enkelt
- Gerne med krokodillelæder rem
- Skal være produceret af en gammel, klassisk urproducent, der er kendt for håndværk og god kvalitet.
- Maks. pris er 10.000 - Meget gerne billigere

Nu kunne jeg godt tænke mig at høre, om I har nogle forslag til ure, der vil opfylde mine krav? Jeg synes at det er en kæmpe jungle, og har svært ved at finde hoved og hale i det.

Jeg har altid haft en svaghed for Omega, specielt Speedmaster serien, men de er nok desværre en tand for dyre. I stedet har jeg fundet dette: http://www.montblanc.com/products/quartz_large.38286.php?productDetail=true&tab1 - Lever Mont Blanc op til mine krav?

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh. Christian

Re: Hjælp til valg af ur - pbr - 19-04-2010

Hej Christian..

............. og velkommen til !

Med dit budget kan du sagtens finde en rigtig godt ur - men hvis jeg var dig, ville jeg gå efter et lettere brugt.

F.eks. vil du formentlig kunne få et Omega Seamaster 300M i fin stand til den pris - hvis jeg var dig ville jeg gå efter den sorte klassiske model 22.54.50.00. Det er i mine øjne nok den flotteste sports Seamaster nogensinde !!

Re: Hjælp til valg af ur - ibrene - 19-04-2010

Hej Christian.

Jeg ville vælge et Omega Seamaster 2254.5000, der kan du skifte mellem lænke, gummirem og en flot læderrem. Jeg har selv et og er meget glad for uret, det kan bruges ved alle lejligheder,
og så kan det findes til dit budget Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin .
İmage
Mvh Peter...

Re: Hjælp til valg af ur - jacob jensen - 19-04-2010

Enig Omega Seamaster 2254.5000 er svaret på dine bønner Icon_cool

Re: Hjælp til valg af ur - Christian Morsø - 19-04-2010

Tak for alle jeres svar!

Jeg bliver mere og mere begejstret for 2254, men er bange for det er lidt for stort, da jeg har meget spinkle håndled. I den forbindelse synes jeg måske, at lænke bliver lidt for voldsomt.

Mvh. Christian

Re: Hjælp til valg af ur - olsen - 19-04-2010

Hej Christian.

Velkommen til. Har selv et Omega Seamaster 2254 og kan kun tilslutte mig et eventuelt køb (hvis du kan finde den). Mht. størrelsen, så prøv den på armen. Hvor stort et ur er, afhænger selvfølgelig af den enkelte person, men også på designet af uret. Nogle ure ser meget større ud end de er og omvendt. Der er kun én vej og det er at prøve det i virkeligheden. Den nævnte model er udgået, men den nuværende Seamasterserie, er af samme størrelse, så du burde kunne få et godt indtryk af det.

Du kunne også købe vintage. Omega eller andre. Det er meget flotte ure og også klassiske i designet. Eneste anke er, at det er lidt klejne i det... men det er jo smag og behag. Jørgen Krognos på Frederiksberg Allé, har et righoldigt udvalg af vintageure ([url]"http://krognos.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://krognos.dk/[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;).

Mht. dit forslag med Montblanc, så er det ur, du har valgt, et kvartsur. Jeg ville (og det er de fleste herinde nok enige i Icon_smil) til enhver tid købe et mekanisk ur. Det vil du blive gladere for i længden. Montblanc laver dog også mekaniske ure.

Venlig hilsen Peter

Re: Hjælp til valg af ur - johnfyn - 19-04-2010

Hej Christian & velkommen til dette (lidt) nørdede hjørne af WWW Icon_e_smile

Jeg har både en 2254 og en Speedmaster 3750...og du skal ikke have en 2254....Hvorfor? Fordi det ikke er cool på croko...du skal have en Speedy Classic (3750.) - det eneste problem er at det koster +20k fra ny, men det burde være muligt at finde til lidt mere end dit budget på 10k. (måske 12k) - vil dog ofte være på lænke - og en kroko-rem er ikke billig!

Har du prøvet en Speedmaster? Det fås nok ikke mere klassisk! (Indtil Baun poster Icon_e_biggrin )

Re: Hjælp til valg af ur - Tukjær - 19-04-2010

Christian Morsø Skrev:Tak for alle jeres svar!

Jeg bliver mere og mere begejstret for 2254, men er bange for det er lidt for stort, da jeg har meget spinkle håndled. I den forbindelse synes jeg måske, at lænke bliver lidt for voldsomt.

Mvh. Christian
2254 er mindre end Speedmaster Pro......

Re: Hjælp til valg af ur - Christian Morsø - 19-04-2010

JohnFyn Skrev:Hej Christian & velkommen til dette (lidt) nørdede hjørne af WWW Icon_e_smile

Jeg har både en 2254 og en Speedmaster 3750...og du skal ikke have en 2254....Hvorfor? Fordi det ikke er cool på croko...du skal have en Speedy Classic (3750.) - det eneste problem er at det koster +20k fra ny, men det burde være muligt at finde til lidt mere end dit budget på 10k. (måske 12k) - vil dog ofte være på lænke - og en kroko-rem er ikke billig!

Har du prøvet en Speedmaster? Det fås nok ikke mere klassisk! (Indtil Baun poster Icon_e_biggrin )

Hej John

Vil du ikke sende et link til det 3750? Må indrømme jeg har en svaghed for Speedmaster. Jeg har kigget på reduced udgaven, men hvad er forskellen på den og professional?

Efter jeg har fundet ud af, hvad quartz er, må jeg indrømme at jeg er lidt skuffet over det Mont Blanc ur. Det skal være mekanisk!

Mvh. Christian

Re: Hjælp til valg af ur - willy - 19-04-2010

Christian Morsø Skrev:Tak for alle jeres svar!

Mvh. Christian
Hi christian you should try IWC pilot or spitfire.Fantastic quality for the money and in a better class than Omega.You can find one easy in for a budget of 10.000-12.000 kr. Willy