Urdebatten / Urforum
IWC: Erfaringer efterlyses mht. urskive- og viserskift - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: IWC: Erfaringer efterlyses mht. urskive- og viserskift (/showthread.php?tid=73651)

Sider: 1 2


IWC: Erfaringer efterlyses mht. urskive- og viserskift - tomchr - 24-03-2010

Hej,

Er der nogen som har erfaringer med hensyn til servicering af IWC ure?

Jeg har et af de ældre Porsche Design / IWC ure med visere og urskive i tritium, som jeg gerne ville have skiftet til SuperLuminova-typen. Evt. bestille reservedele.

Jeg har generelt hørt meget godt om Klarlund, men ved ikke om de tager sig af IWC. Jeg ved, at Ole Mathiesen og Hvelplund skulle kunne håndtere IWC, men jeg kan forestille mig, at OM tager sig fyrsteligt betalt for blot en videreforsendelse til IWC Schaffhausen.

Jeg har ellers set en række udenlandske kvitteringer, der viser at dette ikke skulle koste særligt meget. MEN hvorledes mit ur skal kunne finde vej til IWC Schaffhausen ved jeg ikke Icon_e_sad

Råd og erfaringer ønskes.
vh
Tom


Re: IWC: Erfaringer efterlyses mht. urskive- og viserskift - hannover_dk - 24-03-2010

Ingen erfaring med service på IWC MEN - tænkt dig godt om, og behold i alle fald den originale tritium skive og de originale tritium visere, de må absolut ikke gå i stykker. Jeg ville vinde uret meget mere værd som, originalt, med mindre det er snavset helt til, så er original tritium langt bedre for et originalt ur.
Skiftes der, uden at som minimum gemmen de gamle dele, vil det normalt betyder klart værditab - uden jeg kender det specifikke ure godt nok
vh


Re: IWC: Erfaringer efterlyses mht. urskive- og viserskift - KlausM - 24-03-2010

Er det et Ocean 2000 du har skal du ikke skifte til luminova så hellere sælge uret til mig Icon_e_wink

Mvh
Klaus


Re: IWC: Erfaringer efterlyses mht. urskive- og viserskift - tomchr - 24-03-2010

Ja, Ocean 2000 er jo en ren klassiker, der kun kan anbefales. Det ur får ganske enkelt andre ure til at se kedelige og konventionelle ud. Jeg søger også selv efter et eksemplar.

Men det var nu mere erfaringer mht. priser og ekspedition, som jeg søgte...

Noget i retning af "Du kan sende uret direkte til IWC via ..." , "For Gud skyld, gå ikke ind hos ... for så koster det knaster!" eller "jeg sendte mit afsted gennem ... og kostede xxx for yyy".

vh


Re: IWC: Erfaringer efterlyses mht. urskive- og viserskift - KlausM - 24-03-2010

Du skal ind til OM eller Hvelplund. Jeg er lidt i tvivl om de begge forhandler IWC. De sørger så for enten selv at lave uret eller sende det til IWC. Skal det til IWC kan det tage tid og det vil sige minimum 4 uger.
Mvh
Klaus


Re: IWC: Erfaringer efterlyses mht. urskive- og viserskift - tomchr - 24-03-2010

Eksempelvis har jeg hørt, at priserne er ca. 3K DKK for service og 2.5K DKK for urskive- og viserskift hos OM. Men jeg har set kvitteringer fra IWC på eksempelvis Ocean 2000 service og skift af urskive på det >halve< opgjort i Schweiziske franc.


Re: IWC: Erfaringer efterlyses mht. urskive- og viserskift - Speedy - 24-03-2010

tomchr Skrev:Eksempelvis har jeg hørt, at priserne er ca. 3K DKK for service og 2.5K DKK for urskive- og viserskift hos OM. Men jeg har set kvitteringer fra IWC på eksempelvis Ocean 2000 service og skift af urskive på det >halve< opgjort i Schweiziske franc.

Joh men OM skal jo også tjene på den operation. 3K for service er vel ikke overdrevet, urskive og viserskift kunne de måske godt tage noget mindre for i sammenhæng med et service?


Re: IWC: Erfaringer efterlyses mht. urskive- og viserskift - jk_phpbb3_import15746 - 24-03-2010

Den grundlæggende service af et Porsche Ocean 2000 ur kostede sidste år 420 CHF eller ca. 2200 kr. Hvis der er lænke, som skal opfriskes, koster det ekstra 80 CHF

Hvis der skal skiftes dele koster det mere.

Jeg skal lige efter påske hente bl.a. en Mark 11, som har fået service, nyt glas, skive og visere. Regningen bliver på 1335 CHF eller 7000 kr. Skiven koster til dette ur 250 CHF (1300 kr.)

Disse priser er gældende ved direkte handel med Schaffhausen.

Renoveringen af min gamle Flieger har taget 16 uger. Det var hvad IWC forudsagde ved indleveringen.

Jeg ved ikke, hvad danske forhandlere vil kunne finde på at lægge oven i fabrikkens priser.

Jens-Kristian


Re: IWC: Erfaringer efterlyses mht. urskive- og viserskift - tomchr - 24-03-2010

JK Skrev:Disse priser er gældende ved direkte handel med Schaffhausen.

Ok. Så går spørgsmålet på, hvorledes er jeg i stand til at handle direkte med Schaffhausen? Det kan man måske kun, hvis man er i Schweiz?


Re: IWC: Erfaringer efterlyses mht. urskive- og viserskift - jk_phpbb3_import15746 - 25-03-2010

tomchr Skrev:Ok. Så går spørgsmålet på, hvorledes er jeg i stand til at handle direkte med Schaffhausen? Det kan man måske kun, hvis man er i Schweiz?

Man kan kontakte dem via e-mail <!-- e --><a href="mailto:info@iwc.com">info@iwc.com</a><!-- e --> eller telefon + 41 (0) 52 635 65 65. De taler også engelsk.

Uret kan man sende til dem efter aftale. Så får man et skriftligt tilbud.
Bemærk dog at der er et moms problem. IWC opgiver en værdi på reparationen, når uret returneres. Det beløb kommer du sikkert til at betale moms af ved modtagelsen.

Jens-Kristian