Urdebatten / Urforum
Begynder Rolex - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Begynder Rolex (/showthread.php?tid=73372)

Sider: 1 2 3


Begynder Rolex - Fischer - 03-02-2010

Hej

Jeg har nu langt om længe erkendt overfor mig selv, at jeg er lidt en ur freak ... og jeg har endelig sparet lidt penge op ... Icon_mrgreen Og dem ville jeg jo gerne sætte i et Rolex ur ... men hvor skal man starte ...??

Har luret lidt på et GMT MASTER, da jeg synes det er et pænt, diskret og robust ur at se på .....( Tilgiv mig min uvidenhed Icon_e_biggrin Icon_question ) Ville det være et "sted" at starte ..?

Regards
Fischer

PS. Giver det overhovdet menig at spørger om ovenstående ..????!?!??!


Re: Begynder Rolex - Tukjær - 03-02-2010

Fischer Skrev:PS. Giver det overhovdet menig at spørger om ovenstående ..????!?!??!
Næ.... Icon_mrgreen Du skal jo vælge det DU mener er pænest. Rolex går du aldrig fejl af.... Personligt ville jeg kigge efter en brugt Submariner, men en GMT er da ikke noget dårligt valg.

Velkommen til Icon_e_biggrin


Re: Begynder Rolex - Fischer - 03-02-2010

He he ... Jeg vidste at jeg jokkede i spinaten, når jeg spurgte om noget så bøvet Icon_mrgreen


Re: Begynder Rolex - Tukjær - 03-02-2010

Fischer Skrev:He he ... Jeg vidste at jeg jokkede i spinaten, når jeg spurgte om noget så bøvet Icon_mrgreen
Nej, der findes jo ikke dårlige spørgsmål, kun dårlige svar..... Icon_mrgreen


Re: Begynder Rolex - TioMalo - 03-02-2010

Det er nok mere et spørgsmål om økonomi; er den stram, ville jeg købe mig en 80´ene Datejust for 7 - 8.000 kr. Er pengene der, ville det nok være en brugt Sub eller GMT.
Der findes ikke nogle "begyndermodeller" - og, velkommen !
Hilsen John


Re: Begynder Rolex - KimT - 03-02-2010

Velkommen til og selvfølgelig er dit spørgsmål fint Icon_e_biggrin

Mit første Rolex var en GMT master med Pepsi lünette og det var jeg superglad for Icon_cool
Hvis det er det der tiltaler dig, så er det bare med at få det hjem. Du fortryder det ikke.

Lidt inspiration Icon_e_wink

İmage


Re: Begynder Rolex - KimT - 03-02-2010

Nu så jeg lige at du skrev diskret, og det er måske så meget sagt i den version.
Der ville det måske være bedre med versionen med en sort lünette.

Det er dog hurtigt og billigt at skifte imellem de to forskellige.


Re: Begynder Rolex - willy - 03-02-2010

Buy a rolex 40 mm at least.It is becoming difficult to sell smaller watches today.You cannot go wrong with a rolex.It will never let you down. willy


Re: Begynder Rolex - Len - 03-02-2010

Hvis du har pengere til det så ville jeg vælge en sub eller GMT master. Har du tænkt dig at bruge det til at bade med, så siger det sig selv at sub er mere det rigtige valg. Ellers er det efter hvad du selv synes bedst om.

Hvis du godt kan lide lidt farver er der også Sub LV modellen:

İmage


Re: Begynder Rolex - bjorn_e58 - 03-02-2010

Fischer Skrev:He he ... Jeg vidste at jeg jokkede i spinaten, når jeg spurgte om noget så bøvet Icon_mrgreen

Vær nu ikke sådan mod dig selv - det er IKKE nødvendigt! Og stort velkommen til en spændende verden! Jeg bliver nødt til at røbe en hemmelighed for dig: Du løber en meget stor risiko ved at købe et Rolex! Risikoen er, at du vil have et til, og et til. Netop det er en af de ting der gør, at netop denne hjemmeside eksisterer.

Mit råd til dig er at købe et nyere brugt ur - se f.eks. på salgssiden her. Hvis du er usikker, så spørg roligt på "good guys bad guys", og du vil få alt imellem "super fyr - du kan roligt handle" over "jaeh, han virker vel måske OK" til intet svar. Hvis du finder en i første kategori, så er det godt! Der er også annoncer fra forretninger med brugte ure på forsiden.

Hvis du synes, det skal være et GMT, så køb endelig det. Det kan altid sælges, hvis du senere vil have noget andet. Men tro mig - det er vist sjældent man sælger sit første Rolex! Som andre har sagt kan du også vælge en Submariner; det er absolut også et godt køb. Vi kan kun komme med vores subjektive ideer - det er dit valg.

Hvis du vælger at købe et helt nyt fra en autoriseret forhandler, så nyd endelig oplevelsen af selve købet, af at være den første, der tager uret på - og af at være den første, der giver det en ridse. Og husk endelig at gemme ALT, du får med; papirer, æsker, brochurer, kvittering. Nogen gemmer endda den lille grønne sticker på bagsiden af uret!

Hvis du fortæller os, hvor mange penge du har at gøre godt med, kan du få lidt mere kvalificerede svar.

/Bjørn.