|
eta 2824 - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: eta 2824 (/showthread.php?tid=73176) |
eta 2824 - jmj - 07-01-2010 hej drenge . hvad er godt , hvad er skidt ved et eta 2824 cal 17 værk.? er det holdbar .? mvh jmj. Re: eta 2824 - Joepete - 07-01-2010 Jeg er langt fra værk ekspert, men som jeg har oplevet ETA 2824, så er det både robust, holdbart og driftsikkert. I tilgift, så kan alle uddannede urmagere servicere det, da det er et meget udbredt værk. Der kan være stor forskel på finish og præcision på de ETA 2824 værker, der sidder i de enkelte urmærker. Du skriver Cal. 17 - det går jeg ud fra er Breitling ? Det skulle ikke undre mig, om Breitling har et pænt finisheret ETA 2824 værk siddende i modellerne, og det er sandsynligvis også COSC certificeret. Dvs, at præcisionen skal holde sig indenfor -4/+6 ... hvis jeg husker korrekt her på siddende stol ... Re: eta 2824 - Tukjær - 07-01-2010 Nye Breitling er altid COSC godkendt, og går som regel meget nøjagtigt. Breitling bruger disse værker, netop fordi de er så driftssikre.... Re: eta 2824 - baun - 07-01-2010 ClausT Skrev:Nye Breitling er altid COSC godkendt, og går som regel meget nøjagtigt. Breitling bruger disse værker, netop fordi de er så driftssikre.... Nå er det derfor - jeg har godt tænkt på hvorfor de bruger det værk vh Baun Re: eta 2824 - hannover_dk - 07-01-2010 ETA er den største værk producent i Schweiz og leverer, indtil nu - til alle mulige. Deres værker bruges i meget stor stil - og bygger oprindeligt på værker fra den oprindelige moder ETernA for 2824 og 2892's vedkommende 2824 - i sin nyeste version 2824-2, er deres billigeste (der findes andre automat værker fra andre der er billigere) Jeg har læst eksempler på at de fabrikker der anvender den, man købe den i standard version fra ca 22 Euro for et rent basis værk., Den laves i princip i 4 versioner - som ikke normalt er angivet så almindelige mennesker kan se det 1 Standard 2 Elabore - som har en del forbedrede dele (metaller og forarbejdning) 3 Top 4 Chronometre og top og chronometre har samme specifikationer, så jeg tror eneste forskel er, at chronometre kvaliteten er certificeret inden leverancen fra ETA til urproducenten. Det er stabile arbejdsheste, nemme at reparere, masser af reservedele, og de kan justeres ret præcist, naturligvis mest i chronometer versionerne. 2892-2 er så næste skridt op og i princip "bedre" (finere forarbejdet og tyndere (dermed mere anvendeligt til Chronografer)), men den spørger du jo ikke om - og om den går mere præcist eller holder længere, er ret uafklaret. vh Re: eta 2824 - Magnum - 07-01-2010 2824 er et udemærket værk, og det er i manges øjne et bedre "daligdags" værk end et 2892. Dette er fordi det er bygget kraftigere i broer og tandhjul, hvilket gør det mere driftsikkert. Det er et halvtykt værk, hvilket gør at mange fabrikker hellere bruger 2892, da det er væsentligt fladere. Re: eta 2824 - jmj - 07-01-2010 hej drenge . forløblig tak for jeres fine svar. altid en fornøjelse at stille spørgsmål i dette forum. mvh jmj. Re: eta 2824 - Peter - 08-01-2010 Hej ETA 2824-2 er min absolut favorit indenfor ikke inhouse værker, for det virker bare altid. MVH Peter Re: eta 2824 - olsen - 08-01-2010 Jeg har aldrig rigtigt kunne finde ud af, om Breitling bruger modificerede værker eller ej, men det jeg har hørt er, at Cal. 17 vidst er et temmeligt standard ETA2824 værk..... dog sikkert i Chronometre-versionen. Anyone der kan afkræfte/bekræfte dette. /Peter Re: eta 2824 - Magnum - 08-01-2010 Olsen Skrev:Jeg har aldrig rigtigt kunne finde ud af, om Breitling bruger modificerede værker eller ej, men det jeg har hørt er, at Cal. 17 vidst er et temmeligt standard ETA2824 værk..... dog sikkert i Chronometre-versionen. Breitling bestiller deres værker fra ETA i chronometerversion og finishen med geneveslibninger osv. Værket er standard ETA, men er i ETA bedste version. Det eneste Breitling gør, det er at kontrollere og regulere dem, og så sende dem afsted til COSC |