Urdebatten / Urforum
Hjælp til valg (billeder/historie søges) - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Hjælp til valg (billeder/historie søges) (/showthread.php?tid=73118)

Sider: 1 2

Hjælp til valg (billeder/historie søges) - phrede - 27-12-2009

Hej Gutter,
Så skal jeg tilbage på Rolex vognen.
Jeg regner med at være klar til "investeringen" i februar, men det tager jo typisk tid at vælge...

I den forbindelse håber jeg at I kan inspirere mig ved at poste nogle bileder og andet input.
Som udgangspunkt er jeg klar til at købe et Deep Sea Sea Dweller. Jeg har jo tidligere haft et SD 16600, men det så lidt for lille ud desværre. Derfor kunne et Submariner -no date, med chronometer certificering måske også være en mulighed...

Har I ellers nogle bud?

Sea Dweller'en:
İmage

Submariner'en:
İmage

(billeder lånt fra nettet)

Re: Hjælp til valg (billeder/historie søges) - pbr - 27-12-2009

Hey Phrede !!

Jeg er HELT sikker på, at du ikke vil fortyde et Deepsea !!!

Nu har jeg brugt mit på daglig basis i nogle måneder efterhånden og det har faktisk overrasket mig, hvor komfortablet det i virkeligheden er (efter en uges tid med tilvænning, indrømmet Icon_e_wink ).

Urets proportioner sidder lige i øjet, når det er kommet på armen - alle betænkeligheder med kassestørrelse, højde, bredde på lænke osv osv er i mine øjne blevet gjort til skamme ! Men det er selvfølgelig individuelt Icon_e_smile

Her et par billeder til at væde din appetit:

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Re: Hjælp til valg (billeder/historie søges) - KlausM - 27-12-2009

DeepSea og 1665 samt et par 5513.

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Mvh
Klaus

Re: Hjælp til valg (billeder/historie søges) - phrede - 28-12-2009

pbr Skrev:Hey Phrede !!

Nu har jeg brugt mit på daglig basis i nogle måneder efterhånden og det har faktisk overrasket mig, hvor komfortablet det i virkeligheden er (efter en uges tid med tilvænning, indrømmet Icon_e_wink ).

Urets proportioner sidder lige i øjet, når det er kommet på armen - alle betænkeligheder med kassestørrelse, højde, bredde på lænke osv osv er i mine øjne blevet gjort til skamme ! Men det er selvfølgelig individuelt Icon_e_smile

Ja, for søren hvor er det bare lækkert!! -Der er nok ikke så meget at gøre, det må blive det! Godt at høre at det også er langtidsholdbart. En af grundene til at jeg bliver ved med at komme tilbage til dette ur, er at det er et så klassisk design der blot er ført ind i det nye årtusinde...
Og er lænken i øvrigt ikke noget helt for sig selv?

Og i øvrigt stemingsfulde billeder fra Afghanistan!

Re: Hjælp til valg (billeder/historie søges) - SPACE-DWELLER - 28-12-2009

Jeg har et andet bud: Rolex GMT II 116710LN.

Efter min mening er det et mere alsidigt ur, som du kan bruge både til fint og til "dagligt" brug..

Kassen er stadig 40mm, men virker større på grund af de bredere horn.

KlausM Skrev:DeepSea og 1665 samt et par 5513.

Mvh
Klaus

Jam' det er bare alle ure der er lige i øjet!! Sådan én 5513 er ikke helt af vejen, hva? Dog har jeg besluttet mig for at uret skal købes fra nyt eller "næsten" nyt, da jeg håber at uret bliver en keeper og grundstenen i en fremtidig ur samling...

Sea-Dweller Skrev:Jeg har et andet bud: Rolex GMT II 116710LN.

Efter min mening er det et mere alsidigt ur, som du kan bruge både til fint og til "dagligt" brug..

Kassen er stadig 40mm, men virker større på grund af de bredere horn.

Det er også et rigtigt godt bud, men jeg har allerede haft et 116710LN, men jeg savnede lidt af den ekstra tool-watch fornemmelse, som dykkerure har... Men ellers er det nok et af de smukkeste nye ure fra Rolex.

Re: Hjælp til valg (billeder/historie søges) - SPACE-DWELLER - 28-12-2009

Så er der jo også den nye Submariner Date i stål, som de fleste af os forventer bliver præsenteret ved Basel Messen i april 2010..

Der vil jo unægteligt nok gå et stykke tid, før den så kommer i handlen og diverse ventelister er overstået, men jeg tror bestemt den er værd at vente på.

Re: Hjælp til valg (billeder/historie søges) - pbr - 28-12-2009

phrede Skrev:
pbr Skrev:Hey Phrede !!

Ja, for søren hvor er det bare lækkert!! -Der er nok ikke så meget at gøre, det må blive det! Godt at høre at det også er langtidsholdbart. En af grundene til at jeg bliver ved med at komme tilbage til dette ur, er at det er et så klassisk design der blot er ført ind i det nye årtusinde...
Og er lænken i øvrigt ikke noget helt for sig selv?

Og i øvrigt stemingsfulde billeder fra Afghanistan!

Bare rolig, der kommer flere billeder fra Afghanistan, når først jeg "roterer" derned til februar Icon_smil

Men som sagt - jeg tror ikke, at du vil fortryde valget af Deepsea !! Icon_e_smile

Både den nye GMT IIc og også den fremtidige Submariner er flotte og smukke ure (Submariner´en vil jo bruge samme kasse som GMT´en, som det også er sket i den nye Sub g/s) og ville i mine øjne også være gode bud på en keeper. Men Deepsea´ens overdrevne konstruktion, der er designet til at klare meget større påvirkninger er i sig selv en del af fascinationen af uret.

Og det er rigtigt, at lænken er et stykke ingeniørarbejde helt for sig selv - eller rettere, spændet er. For det første er spændets konstruktion næsten overdrevent kompliceret, men er helt bestemt en KÆMPE forbedring i forhold til det gamle spænde i komfort og brugerglæde. Derudover er "Glidelock" funktionen, hvor du med blot din fingernegl kan justere din lænke (næsten) trinløst 1-1½ cm og dermed hele tiden have den optimalt komfortable længde på lænken i forhold til dit håndled, hvis omkreds kan variere fra dag til dag og med skiftende temperaturer m.v. (men har den nye Sub, ikke også denne feature ?)

For mit vedkommende har jeg (efter opfordring fra Bo "Kongen" Hansen, der skaffede uret spritnyt med beskyttelsesplastik osv !) valgt at "grovtilpasse" lænken ved helt at fjerne "dykkerleddet" i stedet for at fjerne 1-2 af lænkens normale led. Jeg vil aldrig komme i en situation, hvor jeg vil få brug for "dykkerleddet", når jeg har muligheden for at justere ved hjælp af Glidelock-funktonen. Det har gjort, at lænken bare passer perfekt alene ved dette og resten klarer Glidelock-spændet Icon_e_smile

Men det er jo selvfølgelig individuelt - man skal prøve sig frem Icon_e_smile

Re: Hjælp til valg (billeder/historie søges) - Stenbukken - 28-12-2009

Jo den nye Sub har samme funktion