|
Submariner VS GMT Master II - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Submariner VS GMT Master II (/showthread.php?tid=72473) Sider:
1
2
|
Submariner VS GMT Master II - Stenbukken - 06-09-2009 Hej alle! Jeg står og skal have et nyt ur, og jeg er fast besluttet på det skal være ROLEX. Eller næsten, der er lige vintage Constellation som truer lidt også. Jeg har kig på Submariner date 16610 og GMT Master II 116710 LN. Hvad for en ville i selv vælge og hvorfor? Der ligger samme værk i dem begge to ikk? Altså cal. 3135 ? Har det blanke led i lænken på GMT´eren let ved, at blive ridset i forhold til lænken på Submariner´en ? Hvilket af de to ure ville også være det bedste køb i det lange løb ? Jeg regner med jeg ugens løb skal prøve dem på armen, og se dem lidt med fingrene. Re: Submariner VS GMT Master II - Morten Bekker_phpbb3_import15739 - 06-09-2009 Jeg ville snupper GMT ![]() ![]() Og det blanke får lidt ridset med det syntes jeg passer til uret Stenbukken Skrev:Hej alle! Re: Submariner VS GMT Master II - KlausM - 06-09-2009 Jeg ville vælge GMT'en fordi den på alle visuelle punkter er opgraderet. Men du skal overveje om du kan lide den ekstra viser. Stod valget mellem GMT'en og SD 16600 ville jeg gå efter den SD'en. GMT'en kan godt virke lidt rodet med ekstra viser og cyklop over dato'en. Mvh Klaus Re: Submariner VS GMT Master II - Peter_H - 06-09-2009 Urværket i GMT'en er et 3186 med Parachrome Bleu hairspring, ud over de valgte jeg GMT frem for Sub af følgende grunde: - Supercase - Maxidial - Ny lænke/spænde - Keramisk lynette De blanke led i lænken bliver dog hurtigt lidt ridsede... Re: Submariner VS GMT Master II - morgan - 06-09-2009 Jeg ville vælge GMT'en. Men der er jo en lille pris forskel...... Morgan Re: Submariner VS GMT Master II - hannover_dk - 07-09-2009 GMT er Rolex fineste designede nyere ur vh Re: Submariner VS GMT Master II - Gooman - 07-09-2009 Jeg har selv GMT'eren og ville derfor vaelge den. Super laekker paa alle punkter. Re: Submariner VS GMT Master II - Tais Brüniche-Olsen - 07-09-2009 KlausM Skrev:Jeg ville vælge GMT'en fordi den på alle visuelle punkter er opgraderet. Helt enig. Jeg synes opgraderingen er betydelig, og det gør GMT'en til det oplagte valg i mine øjne. Når du har haft dem begge i hånden er du sikkert ikke i tvivl. De blanke midterled kommer dog hurtigt til at se ridsede ud. Re: Submariner VS GMT Master II - Stenbukken - 07-09-2009 Ja i ville alle vælge GMT Master II. Hvad er det den GMT Master II kan? Er det fordi, som nogle af jer skrev " på alle visuelle punkter er opgraderet “? Jeg er af den opfattelse, at Sub´en er mere robust, og hårdføre end GMT´eren eller er det bare mig. Er cal. 3186 bedre end Sub´ens cal. 3135 ? Re: Submariner VS GMT Master II - KlausM - 07-09-2009 Kører du ikke lidt i ring nu? Folk har da svaret ganske fornuftigt. Køb det ur du helst vil have. Mvh Klaus |