Urdebatten / Urforum
Den gode mave fornemmelse - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Den gode mave fornemmelse (/showthread.php?tid=72399)

Sider: 1 2 3


Den gode mave fornemmelse - jacob jensen - 25-08-2009

Giver et urkøb stadigvæk dig det samme buzz i maven som det første
eller sniger hverdagen sig også ind her Icon_question

Selv skal jeg næste gang købe mit 3 "rigtige" ur
og jeg har stadigvæk det samme buzz i maven som ved første køb Icon_cool
(måske fordi jeg bruger meget tid på at kigge på ur end jeg får købt)

Personlig mener jeg den fornemmelse skal være der ellers ville uret
for mig ikke være det rigtige køb.

Men der er jo stor forskel på hvor mange ure vi hver især har haft/har
så vores tilgang til urene er jo ikke den samme Icon_cool


Re: Den gode mave fornemmelse - TioMalo - 25-08-2009

Ikke mere helt, desværre.
Men jeg ved, Jacob, hvad du taler om og ville ønske at jeg ikke havde mistet min uskyld ved alt for mange urkøb. Fordi der er intet bedre end den der eventyrligt mavefornemmelse...
Jeg kan også se at den kommer tilbage når man intet har med urkøb at gøre for et stykke tid - i hvert fald lidt.
Så, skaden er ikke uopretteligt. Og det er godt !
John


Re: Den gode mave fornemmelse - Loncar - 25-08-2009

Jeg vil sige det på den måde:

kommer meget an på hvad vi har gang i. Der er stadig ure jeg køber fordi jeg på en eller anden måde må have dem i samlingen. Der er suget i maven ikke så stort.

Men hvis jeg har gang i noget der er lidt mere spændende; en gl. semaster 300 eller en jedi - så er der buzz i maven - og det er godt.

Så det kan vækkes til live - uanset hvormange ure der er købt. Venter på en gl. cal. 17.8 fra 1939 - og det er godt....


Re: Den gode mave fornemmelse - Len - 25-08-2009

Da de ure jeg vil have koster en del (i mine øjne) så går der relativt lang tid mellem hvert køb og jeg går stadig og glæder mig til næste køb selvom der kommer til at gå lidt tid Icon_e_smile Men jeg er vist også blevet lidt afhængig nu....

Hans H


Re: Den gode mave fornemmelse - baun - 25-08-2009

Jeg har købt pænt over 100 ure - og det kan ikke nægtes at det ikke altid giver et sug i maven - nogen gange er det enchance - og så kommer suget hvis det viser sig at være bedre end man havde håbet,

Det sker engang imellem!

Ellers er det som Loncar skriver kun ved specielle ure, som man måske har været på udkig efter - her er suget måske endda større - netop fordi man ved at lige dette ur ikke er hverdagskost!

vh Baun


Re: Den gode mave fornemmelse - HG - 25-08-2009

Enig i det som loncar skriver, følelsen er der hvis det er
er specielt ur. Og det er efterhånden sjældent det sker!
MEN jeg glæder mig vildt hver gang der er et ur på vej,
også selvom "suget" ikke er der Icon_smil

Jacob: er Oris CC solgt? Og hvad har du i tankerne?


Re: Den gode mave fornemmelse - jacob jensen - 25-08-2009

Niks den er ikke gået endnu

Der er 3 ure pt som jeg har i tankerne som afløser hvis den ryger
Rolex 14060,SD og Seiko Marinemaster.

Hvad med dig HG noget nyt på trapperne


Re: Den gode mave fornemmelse - Mads Gjødesen - 26-08-2009

Som andre før mig har skrevet, er den fornemmelse ikke som den var engang. Efter at have ejet en pæn sjat forskellige ure skal der efterhånden meget til for at fornemmelsen indtræffer. Men det kan stadig forekomme og specielt hvis der er tale om et sjældent ur til en god pris, hvor man så er spændt på at se detaljer og stand nøje efter, eller hvis der er tale om et specielt fint ur fra en high-end manufaktur. Det sker desværre lidt for sjældent og der skal mere og mere til for at få "kicket" Icon_e_sad

/Mads


Re: Den gode mave fornemmelse - hannover_dk - 26-08-2009

Også jeg har nok købt for mange ure (+100) til helt at få kicket. Det kan være lidt et kick at byde på en auktion på noget man MEGET gerne vil have, men ventetiden, til uret kommer, når først det er vundet, er meget lettere at bære.
Derimod kan jeg stadigt få, og får, et vist kick, når jeg om morgenen tager ur PÅ og glæder mig over jeg har netop det ur. Jeg kan også sagtens sidde i et fly, og nyde et vintage urs skive, visere, kasse, gang osv, pudse det i servietten - og få en slags "kick" ud af det

vh


Re: Den gode mave fornemmelse - baun - 26-08-2009

Lad mig også tilføje at det ikke behøver at være dyrt - bare heldigt eller specielt - eller positivt overraskende for at jeg for et kick - eller sug.

Jeg har jævnligt lavet en tråd når jeg har købt noget der har givet et kick - eller sug - ganske ofte ure til under 3-4 K.

Men der er nok også stor forskel på om man er Vintage - ur - samler - eller særlig intereseret5 ur-bruger. Jeg har indtryk af at sidstnævnte skal op, op, op, i pris for at vedligeholde gejsten! Det behøver jeg ikke. Det handler mere om at finde noget "nyt".

vh Baun