spørsmål om klarlund - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: spørsmål om klarlund (/showthread.php?tid=72139) |
spørsmål om klarlund - peter g - 07-07-2009 hej mit spørsmål starte da jeg gik med min far i kbh og kom forbi klarlund og ville se på ure der fortalte min far at han mente at det var hos klarlund at der en gang var en urmager der satte falske urværk i rolex til service og beholte rolex værke er der nogle der ved noget om det hilsen peter g Re: spørsmål om klarlund - Mads Gjødesen - 07-07-2009 Umiddelbart lyder det som lidt af en røver... Det er temmelig omstændigt at udskifte et Rolexværk og erstatte det med et fake. Dimensionerne er ikke identiske, skive og visere passer ikke osv. Svarer groft sagt til at du skal smide en Lada motor i en Mercedes. Går ikke bare lige og tilpasningsarbejdet overskrider langt den reelle værdi af værket. Værkerne udgør faktisk heller ikke den største værdi på et Rolex. De kan findes brugt for 5.000-10.000 stort set uanset model (ej gl. Daytonas samt kalender ure) Det eneste jeg med fordel har kunnet se en urmageren kunne gøre, var at udskifte sjældne oprindelige dele med nyere replacement dele. En Daytona Newman dial kunne således skiftes med en nyere original replacement skive og urmageren kunne tjene en pæn skilling her. Det samme gælder med div. andre sports Rolex skiver, indlæg, lænker ect. Urmageren har jo adgang til reservedelene og kan derfor skifte uden at ændre originaliteten. Men hele værket tror jeg ikke på... Alt for omstændigt. Jeg vil god pointere at jeg IKKE har hørt om noget som helst fusk hos Klarlund og at ovenstående blot er et tænkt eksempel. /Mads Re: spørsmål om klarlund - morgan - 07-07-2009 peter g Skrev:hej mit spørsmål starte da jeg gik med min far i kbh og kom forbi klarlund og ville se på ure der fortalte min far at han mente at det var hos klarlund at der en gang var en urmager der satte falske urværk i rolex til service og beholte rolex værke er der nogle der ved noget om det hilsen peter g Komplet vås. Mvh Morgan Re: spørsmål om klarlund - TioMalo - 07-07-2009 Citat:der fortalte min far at han mente at det var hos klarlund at der en gang var en urmager der satte falske urværk i rolex til service og beholte rolex værkeTotalt vås... Samme slags historier florerer i folkemunde om Hertz (der var de stykker glas, dyre diamanterne blev erstatttet med). Hver dansk provinsby (og for den sags skyld alle andre byer verden rund) har en egen udgave af den her herligt klassiker Cheers - John Re: spørsmål om klarlund - jeppeblas - 07-07-2009 Hjælp en ny begynder inden for Rolex... Jeg har i sinde at anskaffe mig en Submarine "kermit" da jeg finder denne Rolex super flot Når man begynder at lede efter sådan et ur "popper" der mange muligheder frem. Jeg vil gerne have et nyt ur med alt hvad dette indebær (Folie - kasse - bevis mm.) men gerne til en god pris:-) Jeg har set enkelte på nette, som skulle være helt nye og til en fornuftig pris. Hvordan kan det være, at man kan købe sådan et ur til minus 15-20% i forhold til forhandlerens listepris? Er der noget med, at det måske er hentet i udlandet og hvad betyder det for mig i forhold til garanti og serie nr. mm. Jeg håber en af jer "pro" Rolex folk kan se sig tid til, at give mig nogle råd og svar på dette. Venlig Hilsen Jeppeblas Re: spørsmål om klarlund - Mads Gjødesen - 07-07-2009 Der er pæne avancer på ure, så derfor er det muligt at slå 10-15 % af i forhold til butiksprisen. Prøv at søg på emnet "grey market" her på forummet. Det betyder ikke noget i forhold til garanti hvor uret er købt så længe papirerne er udfyldt af en autoriseret forhandler. Det vil de som oftest være og dermed kan du få uret serviceret hos Klarlund pga. world wide garanti. Jeg syntes du skal tage fat i Morgan, for han kan sikkert skaffe dig et nyt LV med en ok rabat. Alternativt er at finde et brugt her på siden. LV´erne er alle så nye at de i 97 % vedkommende kommer med hele skidtet til. Derfor vil jeg heller ikke mene du skal være bekymret for at købe grey market/brugt på denne model så længe du bare for uret verificeret inden handel. Det klarer Klarlund u/b. /Mads Re: spørsmål om klarlund - peter g - 07-07-2009 tak det var rat at få det afkrafte hilsen peter g Re: spørsmål om klarlund - Peter - 08-07-2009 Hej Som Mads skriver prøv de danske forhandlere først, eksempelvis MC.Mortensen i Herning eller Møller Thorgaard i Esbjerg. MVH Peter Re: spørsmål om klarlund - Stefan Garvig - 09-07-2009 [quote="Mads Gjødesen"]Værkerne udgør faktisk heller ikke den største værdi på et Rolex. De kan findes brugt for 5.000-10.000 stort set uanset model (ej gl. Daytonas samt kalender ure)/quote] Hvis Rolex-urværket kun udgør mellem 5.000 og 10.000 kr. af urets pris, hvad i alverden kan så koste på et Rolex-ur, således at prisen kommer op på de ca. 30.000 kr.? OK, navnet koster, men vel ikke ret mange tusinde kroner - eller hva'? Lad høre - jeg er meget nysgerrig! Venligst Stefan Garvig Seadweller-ejer (16600) Re: spørsmål om klarlund - hannover_dk - 09-07-2009 Stefan Garvig Skrev:For mig lyder det ikke spor unaturligt. Der er jo en del andre omk. end et ur end værket, kasse, lænke, glas finish, logistic + ikke mindst - fortjeneste på mærkeværdi o.s.v.- og hvad ved jeg, og uden moms kommer det vel til DK for 15-20.000 og så lyder værkets pris på 5-10.000 snarere til at være på den høje side for et masse produceret ur?Mads Gjødesen Skrev:Værkerne udgør faktisk heller ikke den største værdi på et Rolex. De kan findes brugt for 5.000-10.000 stort set uanset model (ej gl. Daytonas samt kalender ure)/quote] vh |