Urdebatten / Urforum
PANERAI PAM 00026 - EN GOD INVESTERING? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72)
+--- Tråd: PANERAI PAM 00026 - EN GOD INVESTERING? (/showthread.php?tid=72083)

Sider: 1 2

PANERAI PAM 00026 - EN GOD INVESTERING? - Chrismads - 28-06-2009

Hej,

jeg vil høre om i mener at et PAM 00026 er en god investering, eller om man med fordel kan vælge andre af Panerais modeller som bedre køb?

Mvh

Christian

Re: PANERAI PAM 00026 - EN GOD INVESTERING? - TC_phpbb3_import15759 - 28-06-2009

Chrismads Skrev:Hej,

jeg vil høre om i mener at et PAM 00026 er en god investering, eller om man med fordel kan vælge andre af Panerais modeller som bedre køb?

Mvh

Christian

Hvis du kan li uret er det en god investering.... ville jeg mene Icon_e_wink

Re: PANERAI PAM 00026 - EN GOD INVESTERING? - Chrismads - 28-06-2009

Jeg synes at det er et pænt ur, og jeg kan tilsyneladende få det til 63.500 kr Icon_e_biggrin

Mvh

Christian

----------------------------
Rolex Sea-dweller deepsea
Omega Seamaster 300m
Certina DS Action

Re: PANERAI PAM 00026 - EN GOD INVESTERING? - Jacob K_phpbb3_import15709 - 28-06-2009

Til 63.500 tror jeg ikke det er en super investering.

Listeprisen er 44.300 men da det er en LE model blev de alle solgt længe inden de kom i butikkerne.
Klarlund fik 1 ur som en vis hr. Haagen fik finger i. Mads G. står som nr. 2 på listen og jeg selv som nr. 3.

Desværre får Klarlund kun det ene ur !!!

Uret skal nok "holde prisen" og måske også stige en smule, men en god investering, det tror jeg altså ikke, hvis du allerede giver over 43% mere end den vejledende pris.

MVH

Jacob K

Re: PANERAI PAM 00026 - EN GOD INVESTERING? - Pj_pam - 29-06-2009

Køb det DU syntes om, FUCK prisen!!

Det som er spørgsmålet er, "hva har du råd til"
Har du 65.000 som du kan bruge som du vil så køb det du vil, skal du sælge uret imorgen???

Ingen ved hav prisen er imorgen

Pam127 steg fra 45k brugt til 60-70k og så på DAGE til 125k

Re: PANERAI PAM 00026 - EN GOD INVESTERING? - DJM - 29-06-2009

Det kommer vel an på hva du forventer Icon_smil

"Den sikreste veien til en liten formue, er å starte med en stor".

Re: PANERAI PAM 00026 - EN GOD INVESTERING? - Mads Gjødesen - 29-06-2009

PVD/ceramic Panerais hører til blandt de mest eftertragtede og set med samlerøjne nok ikke den værste investering, så længe du holder dig til Luminor Marina modellerne og ikke vælger de eksotiske chronos ect.

Som Jacob skriver er de svære at få fingre i. Hver forhandler får 1-2 stk. så man skal være hurtig ude. Jeg stod nr. to på listen men fik ikke et... Icon_e_sad

PAM 127 er lidt svær at bruge som reference, da det er en speciel LE historic model. Det samme gælder PAM 203. De vil altid være særligt eftertragtede, da de ligger ekstra tæt op ad de oprindelige modeller.

Er du ude efter et godt samler panerai i PVD ville jeg absolut gå efter et A- eller B-serie PAM 4, 9, 26 eller 28 frem for de nyere relancerede. Jacob har et PAM 4 i B-serie som jeg mener han fandt komplet for ca. 50 k. Det er noget mere spændende end det nye PAM 26 K-serie.

/Mads

Re: PANERAI PAM 00026 - EN GOD INVESTERING? - Chrismads - 29-06-2009

I skal have tak for jeres indlæg Icon_e_biggrin
Mads, jeg har som nævnt fundet et nyt PAM 00026 til 63500 kr,
det er det billigste bud jeg har fundet på uret - har du set det billigere?
Ja så havde du jo nok købt det Icon_e_smile
Jeg tænker også at når uret er LE i 1000 stk. og der er stor efterspørgsel, så vil gensalgsværdien muligvis øges selvom det er steget ca 40% i forhold til listepris.
Selvfølgelig kan efterspørgselen falde igen, men det virker ikke til det lige nu - hvad tror du?

Mvh
Christian

Re: PANERAI PAM 00026 - EN GOD INVESTERING? - OleJ - 29-06-2009

Chrismads Skrev:Jeg tænker også at når uret er LE i 1000 stk. og der er stor efterspørgsel, så vil gensalgsværdien muligvis øges selvom det er steget ca 40% i forhold til listepris.
Selvfølgelig kan efterspørgselen falde igen, men det virker ikke til det lige nu - hvad tror du?

Mvh
Christian

Gi'r det regn i næste uge - hvad tror du??

Dit gæt er lige så godt som alle andres! Jeg synes du fokusere helt forkert! Køb uret fordi du kan li' det - ikke fordi det skal være en god investering kortsigtet! Hvad der sker langsigtet kan ingen vide - men et er sikkert, et køb til ca 40% over listepris bliver nok ingen guldrandet investering lige med det første! Markedet kan vende 180 grader i løbet af 14 dage!

Prøv du at høre dem som har købt hus til overpris de sidste par år hvad de synes om deres investering pt!

Icon_e_biggrin leJ

Re: PANERAI PAM 00026 - EN GOD INVESTERING? - Pj_pam - 30-06-2009

Har set en pam26 til $10350 (ved kurs 5,50=56.925DKK)