Urdebatten / Urforum
Rolex til konen - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Rolex til konen (/showthread.php?tid=71764)

Sider: 1 2

Rolex til konen - Sogge_phpbb3_import15729 - 16-05-2009

Hej Alle,

Hvad ville I købe af nyt/nyere Rolex til konen hvis limit ligger omkring de 30 lange ?

Icon_smil Sogge

Re: Rolex til konen - kbkjeldsen - 16-05-2009

Explorer I - der findes i mine øjne ikke et ur, der passer bedre til en kvinde end det...

Re: Rolex til konen - TioMalo - 16-05-2009

Hej Sogge, du behøver ikke 30 af de store at købe et Rolex for fruen.
Find ud af, hvorvidt hun er for sportsure eller klassiske modeller. Derefter, vil hun gå (som rigtigt mange piger gør idag) med et stort herreur eller skulle det være en klassisk lille damemodel.
Hvis uret skal være en sportsmodel, begynder det at koste penge... Skal hun have en stål eller guld-stål Daytona - ellers, du ved jo hvad et brugt pæn Sub kan købes for.
Ville det gå an med en klassisk Datejust, kan både herre- og damemodeller købes for 4 - 7K fra udlandet (i DK ser det ud som om 10K er smertegrænsen for en pæn vintage...). Herredatejust skulle helst være en med kaliber 3035 eller nyere med hurtigt datoskifte og damemodellen med 2030 eller nyere.
Hilsen John

Re: Rolex til konen - hannover_dk - 16-05-2009

Tio Malo Skrev:Ville det gå an med en klassisk Datejust, kan både herre- og damemodeller købes for 4 - 7K fra udlandet (i DK ser det ud som om 10K er smertegrænsen for en pæn vintage...). Herredatejust skulle helst være en med kaliber 3035 eller nyere med hurtigt datoskifte og damemodellen med 2030 eller nyere.
Hilsen John
Jeg har ind imellem lidt lyst til en simpel datejust - hvad taler vi om for årstal hvis den skal ha 3035 med hurtigt datoskifte mon?

vh

Re: Rolex til konen - Sogge_phpbb3_import15729 - 16-05-2009

Tio Malo Skrev:Ville det gå an med en klassisk Datejust, kan både herre- og damemodeller købes for 4 - 7K fra udlandet (i DK ser det ud som om 10K er smertegrænsen for en pæn vintage...). Herredatejust skulle helst være en med kaliber 3035 eller nyere med hurtigt datoskifte og damemodellen med 2030 eller nyere.

Hmm - John - jeg tror sgu' du ramte HELT plet der! Hun render alligevel jævnligt med mine sportsmodeller - så de er hermed ude! Hvis du (eller andre) vil ulejlige dig med at sende en eller flere URL'er til Datejust Dame/herre i nævnte prisleje, som I mener man roligt kan bestille hos, ville jeg være MEGET godt hjulpet!!

Icon_smil Sogge

hannover_dk Skrev:Jeg har ind imellem lidt lyst til en simpel datejust - hvad taler vi om for årstal hvis den skal ha 3035 med hurtigt datoskifte mon?

vh

Kan man ramme 1963 - uden at skulle pantsætte?

Icon_smil Sogge

Yes, 1977 og videre med hurtigt datoskift. Dog in mente at nogle af de tidlige modeller med 3035 caliber er ikke med quick set...
Jeg ville spørge sælgeren for at være sikker.
Cheerio - John

Citat:Kan man ramme 1963 - uden at skulle pantsætte?
Jeg ville ikke anbefalle at købe en så gammel model for dagligt brug. En 1963 (kan gætte mig til grunden for årstallet...) har nok en caliber 1560 eller endnu ældre værk. Som Watchfreak skrev, fra 1977 begynder Rolex med deres 3035 caliber som er et ret solidt stykke klokværk og IMHO holder fino-fino for dagligt brug.
Du er nødt til at se selv på eBay. Start med http://www.ebay.de. Man betaler der lidt mere end i US / resten af verden men så er du fri for alt den der støj om shipping med dit og dat for at slippe for moms... I EU betaler du ikke told, skat eller afgifter for importvarer. Ofte er varene i bedre stand og / eller der medfølger papirer med ældgamle ure osv. Deutsche Gründichkeit eller sådan noget Icon_e_wink .
Og har sælgeren 95 - 100 % ren feedback rate, behøver man ikke at spekulere om snyd og bedrag (= ingen som har f. eks. mere end 100 + feedbacks vil ødelægge det hele for sig selv og snyde en køber for få tusinder kroner. Dvs. der er en væsentligt forskel mellem forsigtighed og paranoia).
Held og lykke med projektet Icon_e_biggrin
Cheers - John

Re: Rolex til konen - Speedy - 16-05-2009

Forstår til fulde dit ønske om at forære din kone et Rolex.

Jeg gav fruen et Datejust fra 1982 for nogle måneder siden, da en arvfølger meldte sin ankomst. Hendes krav var hvid skive, hvilket jeg vidste ikke kunne ændres. Men da jeg fik uret, som Bo Mølbak fandt til mig i London kunne jeg godt se hendes pointe, det ser super ud syntes jeg.

Held og lykke med jagten.

PS. John hvor finder man en Datejust til 4K Icon_question

İmage

İmage

Hej Gutter,

Tak for alle indlæg (en særlig tak til årstalgutterne - jeg vidste ikke bedre!!)

Speedy: TOTALT flot løsning: Det er sådan noget jeg gerne vil have fingrene i (hvad måtte du bløde?, og hvor startede du din søgen?)

Icon_smil Sogge