|
En rigtig bagbrandert, - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: En rigtig bagbrandert, (/showthread.php?tid=71727) Sider:
1
2
|
En rigtig bagbrandert, - Jacob_phpbb3_import15736 - 10-05-2009 OK,- sagt lige ud,- dette er et alkoholiseret " in your face" indlæg: ![]() Ovenstående konstellation blot for at understrege, at vi rent faktisk er nogle få, der tager denne hobby alvorligt. (muligvis en selvmodsigelse) Min tanke er nærmere den,- at dette site måske er på vej ned,- i nymodens overflow. Efterhånden er der langt imellem "vintage" stoffet. Så i en forsat brandert, kan I tage Jeres psydo-historiske Panerai, Jeres overdimensionerede Deep Sea og de groteske Big pilot vel med i graven. Der er endnu intet eksempel på, at "re-make" holder. Damed,- that felt good V.h. Jacob Re: En rigtig bagbrandert, - hannover_dk - 10-05-2009 Altid godt når nogen har eller får det fint sådan en søndag med sol. Nå - ja jo - jeg savner i høj grad vintage her på sitet, men jeg har intet ønske om at det skal komme som erstatning for stof om ny SDDS (godtordigen) eller Panarei eller for den sags skyld japanske aha'er. Vi lever i den verden vi gør, og er det interessen pt så er det helt fint, lad den del gro lige så meget den kan. Det ændrer da ikke ved at jeg også synes der er alt for langt mellem vintage - alt for få der interesserer sig for ure på 34 mm, alt for få som synes at kolonehjulskronografer fra 1935-55 er langt smukkere og mere value for money og falder i svime med alenlang ros til mine billeder af samme. Også alt for få som har indset at Eterna 3000 er mindst lige så spændende som Omega xxxx og alt for få der holder af lommeure med skruede chatoner, og alt for få der xxxxxxxxx. Det betyder bare ikke at der er alt for mange der vil have nye JLC/Rolex/Omega/Oris/Seikøer i lange baner osv., eller mange for hvem pengene spiller en voldsom rolle i debatten. Der har tit været debat om hvorvidt vintage skulle have sit eget forum - men forumopsplitninger betyder også mere besvær hvis man vil følge med i alt. Navnet Vintageure er nok noget misvisende, men det ved man jo ca 14 sek efter man er trådt ind af døren, og det er så det Nyd søndagen vh Re: En rigtig bagbrandert, - pbr - 10-05-2009 Jacob Skrev:OK,- sagt lige ud,- Never mind ......................................................., SIGH ! Re: En rigtig bagbrandert, - Morten G. - 10-05-2009 Ovenstående konstellation blot for at understrege, at vi rent faktisk er nogle få, der tager denne hobby alvorligt. (muligvis en selvmodsigelse) Min tanke er nærmere den,- at dette site måske er på vej ned,- i nymodens overflow. Efterhånden er der langt imellem "vintage" stoffet. Så i en forsat brandert, kan I tage Jeres psydo-historiske Panerai, Jeres overdimensionerede Deep Sea og de groteske Big pilot vel med i graven. Der er endnu intet eksempel på, at "re-make" holder. Damed,- that felt good V.h. Jacob[/quote] Hæ Hæ Hæ men jeg er nu stadig meget overglad for mit underdimensionerede, homage til, hyldest til, nymodens, moderne, købt inden for det sidste år, gennemtravede, gennemfotograferede, overfotograferede, overrepræsenterede, gennemdesignede, grønne, over- og gennem diskuterede, for moderne, ikke vintage, ikke patinerede, ikke 100% oprindelige, ikke slidte, ikke Omega og gennem klassiske Submariner LV fra Rolex. Tak for billederne også det af dit Jaeger LeCoultre. Skål Hilsen Morten Re: En rigtig bagbrandert, - baun - 10-05-2009 Lad os nu ikke lave dette til en kamp mellem Vintage stof og - ny ur stof. Ny ur tosserne kan jo ikke gøre for at der er Vintage tosser og omvendt. Måske kan vi tilgengæld prøve at vejre tonen i startoplæget og bidrage til den tråd der er startet. Det sker at man falder i og begynder en ny tråd i tråden, men måske kunne man godt respektere "starteren" af tråden ved at holde emne og til en vis grad også stilen. Når det er sagt skal vi jo også alle være tolerente og rummelige. Kun 10% af stoffet herinde er seriøst Vintage stof (der er meget ander seriøst stof) og det må vi så leve med for det afspejler jo brugernes passion! vh Baun Re: En rigtig bagbrandert, - hannover_dk - 10-05-2009 Baun Skrev:Lad os nu ikke lave dette til en kamp mellem Vintage stof og - ny ur stof.Per starten var vel netop et spørgsmål om nyt contra vintage, skåret klart ud, så det er vil ikke så meget noget det lige laves om til i tråden. Derimod lige holde stilen i starterens ånd ved jeg ikke helt her vh Re: En rigtig bagbrandert, - Morten G. - 10-05-2009 hannover_dk Skrev:Baun Skrev:Lad os nu ikke lave dette til en kamp mellem Vintage stof og - ny ur stof.Per starten var vel netop et spørgsmål om nyt contra vintage, skåret klart ud, så det er vil ikke så meget noget det lige laves om til i tråden. Derimod lige holde stilen i starterens ånd ved jeg ikke helt her Var formålet med startindlægget egentlig ikke bare det, at skribenten fik lettet sit lettere alkoholisede hjerte? Så kan man vælge at give ham ret eller lade være. Man kan forholde sig til meningen og tilkendegivelsen. Man kan forholde sig til tonen. Eller begge dele. Jeg vil godt forsøge at forholde mig til meningstilkendegivelsen Jeg finder dette forum interessant fordi der præsenteres et væld af mærker og årgange. Men når der perioder går gentagelse og selvsving i de samme mærker, samme modeller og samme type ure, samme billeder - uden noget nyt, så går jeg hurtig hen over billederne og det skrevne. Også kommer der pludselig gode billeder og en god historie omkring en type ure og en linie i en samling også bliver det interessant igen. Men, at man ser rigid på, at dette skulle være et forum der udlukkende er for vintage ure med patina - finder jeg for snævert. Men i sidste ende er det jo op til Jan. Og nej - jeg er ikke ursamler. Jeg bliver det heller ikke. Jeg ejer bare et ur eller 5. Jeg forsøger istedet, at kalde mig selv kunstsamler (i det små)! Regards Morten Re: En rigtig bagbrandert, - OleJ - 10-05-2009 Hmmmm ... husk lige på at vintage også har været "nyt" engang!! Der er jo ikke nogen "åbenbaring" at købe noget som allerede har kultstatus/samlerværdi .. kald det hvad du vil. Det er da lige så sjovt at købe noget nyt .. som måske får kultstatus/samlerværdi hen ad vejen! Re: En rigtig bagbrandert, - baun - 10-05-2009 Hmmm... Ja jeg havde jo så også den anden tråd startet af Jacob i tankerne da jeg skrev. vh Baun Re: En rigtig bagbrandert, - jacob jensen - 10-05-2009 uha jeg føler mig godt nok som en dårligere ur interesseret når nu jeg IKKE få det store sus ud af den sub og seamaster NOT. De er da helt sikkert nogle flotte ure de virker bare ikke som drugs på mig,alt den snak om at være til det "rigtige" urstof og at være herinde når man ikke er total hook på vintageure er en værre gang vås i mine øjne. Man er vel for f..... sammen herinde fordi man har en interesse for ure generelt. På hvilke side af "hegnet" folk befinder sig når de er eller ikke er til vintage vil jeg ikke blande ind i en ursnak eller tage alvorligt,men man får med garanti beskidte hænder når man selv kaster med mudder. Bare mit besyv forsat god søndag |