Urdebatten / Urforum
Hvilken japser har du på idag ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71)
+--- Tråd: Hvilken japser har du på idag ? (/showthread.php?tid=71549)



Re: Hvilken japser har du på idag ? - Joepete - 09-12-2010

Ekspert vil jeg nu ikke kalde mig selv, og da slet ikke ifht de mange andre meget vidende folk, som findes på nettet, men Seikoholiker skriver jeg gerne under på Icon_e_wink Icon_razz Men tak for de pæne ord ... Icon_redface

Du er da kommet et stykke væk fra Middelfart, Nielsen ? Måske du ligefrem er havnet i nærheden af SK (urforum bruger), "deroppe" på Grønland ?


Re: Hvilken japser har du på idag ? - Seikofreak - 10-12-2010

Super flot 5 KJ, Jeg skal snart til Juleforkost og så har jeg chancen til at bære min Seiko Lord Marvel, lavet i 1967 det er en af de alle først 36000bph armbandsur, slået kun af Girard-Perregauxs Gyromatic HF in ´65 og Longines Ultra-Chron i ´67. Det er kun 35mm bred, men virker større på en sjovt måde. Tikkelyden ved 10 gang i sekundet er så fedt og og viseren glider rundt næsten så glat som en stemmegaffelur. Et dejligt lille ur!.


Re: Hvilken japser har du på idag ? - Seikofreak - 11-12-2010

Saturday er Seiko dag! Seiko LM (Lord Matic) er en linje af ure som Seiko solgt fra ´70 til´76. Disse ure var prissat højere end Seiko 5's fra den tid, men under King Seiko, hvilket er mærkeligt, da de i nogle tilfælde brugte de nøjagtig samme urværket. Dette 5626-8180 anvendes i LM DELUXE og KS linjer. Dette er en højere nøjagtighed variant, der er 25j og slår 28,800bph. Toppen af den linje variant i denne familie er det 5646, som også er en 25j hi-beat, men er udstyret og tilpasset til GS nøjagtighed standard.


Re: Hvilken japser har du på idag ? - Joepete - 11-12-2010

Tony, 5626 værkerne var super dejlige værker, synes jeg. Da jeg fik min KS hjem, skulle den en tur ind forbi Peter til et eftersyn, men det var minimalt hvad der skulle til, for igen at få det til at køre super godt. Og det på trods af, at uret ellers havde tikket lystigt i 37 år. Da jeg fik det hjem var det min mest præcise automatic Icon_cool

Her er 5626 værket med sunburst rotor Icon_e_biggrin :

İmage


Re: Hvilken japser har du på idag ? - Seikofreak - 13-12-2010

Ja jeg synes også den 5626 urværk er meget præcis, sjovt at Seiko brugt det til så mange forskelligt niveauer. Idag går jeg rundt med en anden Seiko LM en 5216-6040, den er lige så pålidelig og dennes ´70er design er meget frisk. De var lidt tosset dengang!


Re: Hvilken japser har du på idag ? - Seikofreak - 14-12-2010

Endnu en Seiko, det er et Ditigtal idag et A439-4000.


Re: Hvilken japser har du på idag ? - Enzaie - 16-12-2010

Ja, på prisen kan det ikke være med i ret meget her på forum,, men kvaliteten er dog ret høj, gangstabiliteten er ubeskrivelig, og så er det soldrevet, men øøøh, er det et ur ?


Re: Hvilken japser har du på idag ? - Hardy Jensen - 16-12-2010

İmage


Re: Hvilken japser har du på idag ? - Seikofreak - 16-12-2010

Idag går jeg med et experiment, Jeg blev træt af den slanke viser på dette Seiko 5, jeg var nødt til at dreje uret for at fange lys til at se klokken. Så jeg sætte nogle Monster viser på, og jeg dem kan jeg se den meget nemt. Men nu jeg tænker jeg måske kunne jeg ændre kassen til noget mere sporty. Lad os se.


Re: Hvilken japser har du på idag ? - Hardy Jensen - 19-12-2010

İmage