Urdebatten / Urforum
Nyerhvervelse - Constellation ref. 168.0055, cal. 1011 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Nyerhvervelse - Constellation ref. 168.0055, cal. 1011 (/showthread.php?tid=71513)

Nyerhvervelse - Constellation ref. 168.0055, cal. 1011 - pbr - 04-04-2009

Tjaeh, så faldt jeg for fristelsen igen Icon_e_smile

Denne gang faldt jeg over et Constellation fra 70´erne - godt nok med den ikke så berømmede cal. 1011, men alligevel en (synes jeg) spændende repræsentant for modellen. Og så var der noget over urets enkelhed og renhed, der tiltalte mig Icon_e_smile

Er lidt spændt på at få det hjem - ud fra sælgers billeder, ser det ud til at skiven er original, men at et par af minutmarkeringerne mangler mellem 12-13 og 18-19. Men bortset fra det, ser den ud til at være i fin stand. Lænken skulle efter sælgers oplysninger være den originale - ville også være unaturligt andet, idet den er integreret i kassen.

Værkets finish/stand ser dog på billederne ikke helt så imponerende ud, men jeg mener at have læst mig til, at det er symptomatisk for værkerne i 1000-serien, at metallets finish og overfladebehandling generelt ikke var så pæne som f.eks. i 500-serien ?

Men til godt $ 250 + fragt, så kan det vel ikke gå helt galt !! Icon_e_smile Er dog lidt spændt på at få uret hjem - er første gang, jeg har taget chancen og handlet med en sælger fra andre steder end Europa og USA. Men hans feedback på Ebay ser udmærket ud, så mon ikke det går Icon_e_smile

Her et par billeder (det er sælgers billeder jeg har brugt, indtil jeg får uret hjem) - kommentarer og reaktioner på handelen modtages meget gerne !! Icon_e_wink

İmage

İmage

İmage

Mit eget opslag i Omegas database - alle detaljer stemmer overens, så uret er formentlig originalt:

İmage

Klip fra den afsluttede handel på Ebay med sælgers oplysninger:

İmage

SÅ !! Nu er jeg spændt på at høre folks meninger/reaktioner - det er jo næsten 33% af glæden ved det Icon_e_smile

(33,3% = handelen/jagten, 33,3% = glæden ved at besidde uret og gå med det, 33,3% = udveksling af oplysninger og meninger om uret med andre ur-interesserede Icon_e_wink )

Re: Nyerhvervelse - Constellation ref. 168.0055, cal. 1011 - baun - 04-04-2009

Det er sjovt nok - man kan se at der er noget "anderledes"....

Og efter at have stirret med tilbageholdt åndedræt i 30 sekunder:

Det applikerede OMEGA sidder forneden.

Det er helt efter bogen - og det er hele uret så vidt jeg kan se, men jeg tror ikke Omega har lavet en Constellation før 1970 med OMEGA applikeret der!

Flot ur og en fin (meget fin) pris. Der er ingen tvivl om at du bliver glad for det!

Tillykke!

vh Baun

Re: Nyerhvervelse - Constellation ref. 168.0055, cal. 1011 - hannover_dk - 04-04-2009

Flot - helt originalt inkl lænke.Jeg har handlet med sælger helt problemfrit - no problem

vh

Re: Nyerhvervelse - Constellation ref. 168.0055, cal. 1011 - pbr - 04-04-2009

Baun Skrev:Det applikerede OMEGA sidder forneden.

Det er helt efter bogen - og det er hele uret så vidt jeg kan se, men jeg tror ikke Omega har lavet en Constellation før 1970 med OMEGA applikeret der!

He he .................... det var også dét, der i første omgang fangede mit øje og hvor man umiddelbart tænker, "kan det nu også passe" !! Icon_e_smile Men den er god nok !

Samtidig, så er urets udseende utrolig stilrent - på én gang solidt, men også elegant !

Hannover_dk Skrev:Jeg har handlet med sælger helt problemfrit - no problem

Det er godt at høre - normalt holder jeg mig til England, Tyskland og USA og laaaangt væk fra østlande, Indien og Italien (på Ebay). Israel var i mine øjne lidt af en gråzone, uden at det skal misforstås ! Icon_e_wink