|
Hvilket Panerai skal jeg vælge? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72) +--- Tråd: Hvilket Panerai skal jeg vælge? (/showthread.php?tid=71511) Sider:
1
2
|
Hvilket Panerai skal jeg vælge? - rcb68 - 04-04-2009 Jeg er begyndt at lave en "ønskeliste" over ure, som jeg på sigt gerne vil have, så jeg undgår "fejlkøb". På nuværende tidspunkt er jeg mest til "en samling af ure" og ikke en "ursamling" Problemet er, at jeg har meget svært ved at kende forskel på de enkelte modeller, hvor to ure der umiddelbart ligner hinanden, nemt kan svinge 10 - 30.000 kr i pris. Derfor vil jeg gerne have inspiration til, hvilken specifik model der skal være på ønskelisten. Hvad vil være det mest interessante? Der er følgende krav: 44 mm Den specielle crownguard (dvs. ikke Radiomir) Ingen dato, chronograf eller andre komplikationer Fast bagkasse Læderrem Max. pris 30000 kr (brugt inkl. B+P) Ingen præferencer omkring stål eller titanium Udfra billeder er jeg mest forelsket i sandwich-skive, men hører gerne synspunkter for/imod. Er der noget jeg mangler at tage stilling til?? Glæder mig til at høre jeres bud (gerne med en kort begrundelse). //Rune Re: Hvilket Panerai skal jeg vælge? - GTwatch - 04-04-2009 Du kender formodentligt Paneristi - det er STEDET. Deres reference section: http://www.paneristi.com/reference/vendome/vendomeframeset.html er god til at få et overblik (efter X timers gennemgang). Du mangler at besvare et spørgsmål: med eller uden sub-sekunder? Ud fra det du skriver, lyder det lidt som PAM001/002, 000/005, 61 eller 113/114 (hvis du er til hvid skive). Jeg har givetvis glemt nogen, så kig på ovennævnte link, hvor du også kan se "familierne", skivefarve, serier, m.m. Re: Hvilket Panerai skal jeg vælge? - OleJ - 04-04-2009 Hej Rune, Som du skriver er Panerai modeller en jungle! Modeller som umiddelbart ligner hinanden og har samme værk kan svinge ganske mange tusinde kr. i pris ... det skyldes mest Panerais egen prissætning men så absolut også samlerværdigheden af uret og general udbud / efterspørgsel. Nogle modeller har taget gevaldige udsving både op og ned ... og det kan sågar ske inden for ½ - 2 år! Har bla. selv haft et PAM232 som ikke var til at komme af med på et tidspunkt - derefter steg det så 8-10k inden for 8md! (der havde jeg selvfølgelig fået mit solgt inden! Selv synes jeg at deres PAM000 Logo som er deres indgangsmodel i Historic linien gi'r mest "bang for the buck". Den ligger sig op af den første model som blev produceret til "offentligheden" i 1993 nemlig 5218-201A som også har logo på skiven og "malet" skive i modsætning til sandwich ... hvilket jeg synes passer bedst til uret. 5218-201A er idag desværre nærmest ubetalelig med et prisskilt på omkring 200k. Til 18-20k får du ikke mere Panerai for pengene end et 000 Logo. Derudover er det næsten op til dig selv og din pengepung hvad du synes "taler" til dig. Her er et par af mine Logo'er som jeg har haft/har i gennem tiden .. ![]() ![]() ... samt et par andre modeller PAM212 ![]() PAM118 ![]() PAM214 ![]() PAM002 ![]() Re: Hvilket Panerai skal jeg vælge? - Mikael L._phpbb3_import15700 - 05-04-2009 yes, pam 002 eller 001, et super godt entry level ur, startede selv med en 001 D, men de koster nok lidt mere i de gamle udgaver med fast bagkasse (ikke 111 el. 112)--. ![]() Mikael Re: Hvilket Panerai skal jeg vælge? - rcb68 - 05-04-2009 Tak for jeres inputs. Det har hjulpet mig meget til at snævre feltet ind. Efter at have kigget på diverse salgshjemmesider må jeg nok konstatere at 001/002 ligger uden for min økonomiske formåen (og der er stort set ingen til salg), så på min liste kommer 000/005/061. Så skal der bare turbo på sparegrisen //Rune Re: Hvilket Panerai skal jeg vælge? - OleJ - 05-04-2009 De 001 + 002'er du har fundet har sikkert været Pre-A, A el B serie med T-dials, hvilket gør dem temmeligt peberede!! B, C og D serier med luminova skiver istedet for kan sagtens fåes til menneskepenge! Tjek dog standen - nogle kan godt være lidt overpolerede allerede med mere runde kanter til følge. Re: Hvilket Panerai skal jeg vælge? - Peter - 15-04-2009 Hej Stort alle Pam 001 og 002 ligger over 30000 kroner idag, hvis de skal være i fornuftig stand og med boks og papirer, så taler vi omkring 20000 kroner ville jeg vælge en Pam 000 eller 005. MVH Peter Re: Hvilket Panerai skal jeg vælge? - OleJ - 15-04-2009 001 + 002 kan nu godt findes til omkring de 25k også med boks og papirer ... men ja, der bliver da sikkert længere mellem snapsene! Re: Hvilket Panerai skal jeg vælge? - Peter - 17-04-2009 Hej Ole Nu har jeg godt nok drukket øl imellem tilbuddene og ikke snaps, og har ikke fundet et eneste i perfekt stand med boks og papirer til 25000 kroner i Europa, for taler vi USA kommer der cirka 30% oveni, og det er 32500 kroner, når man husker at betale told og moms, som alle herinde fra som regel gør. MVH Peter Re: Hvilket Panerai skal jeg vælge? - jacob jensen - 17-04-2009 Jeg havde gået efter 220 eller 221eren med deres fede lænke |