|
Kvalitet - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72) +--- Tråd: Kvalitet (/showthread.php?tid=71458) |
Kvalitet - Stenbukken - 29-03-2009 Hej alle! Jeg er desværre ikke ejer af et Panerai ur, men det er et urmærker jeg godt kunne tænke mig på sigt. Derfor vil jeg høre jer hvordan kvaliteten er på et Panerai ur? Hvordan er den f.eks. hvis man sammenligner med andre ur mærker? Re: Kvalitet - dreamwatch.dk - 29-03-2009 Efter min mening, så betaler man nok en lidt for høj pris. Men sådan er det jo med mange mærker.. Et æg fra AJ er jo heller ikke små 70k vær, hvis man sammenligner kvaliteten med en anden stol. På den anden side, holder det jo prisen rigtig flot, så det er jo lidt som at have penge i banken. Bare min mening Re: Kvalitet - KimT - 29-03-2009 Hej Uden at være særlig kvalificeret på nogen måde til at bedømme dette og derfor kun et udtryk for en personlig holding, så kommer det an på hvad du mener med kvalitet. Mener du værkmæssigt en horologisk fint løsning, så nej. Mener du et værk der er en driftsikker arbejdshest, så ja. Dette er dog med forbehold, da Panerai jo er i god gang med at introducere sine inhouse værker. Forarbejdning af kasse / skive og lign. mener jeg er meget lig Omega / Rolex og tilsvarende mærker i mellemklassen. Der er tit store meninger på bordet vedr. Panerai og jeg tror at man enten kan lide dem eller ej. Men de har dog en interesant historie og så har de (i min mening) et fantastisk design. Jeg har og har haft flere Omega / Rolex / Panerai ure og Panerai har altså bare " X-factor" Jeg ville ikke kunne fravælge hverken det ene eller det andet Men afslutningsvis mener jeg at kvaliteten er på samme niveau som Omega / Rolex / Breitling og lign. Re: Kvalitet - Mads Gjødesen - 31-03-2009 Kvaliteten er generelt ok i forhold til prisen. Panerai starter omkring 25 k og til den pris får du et flot finisheret ETA/Unitas 6497. Der fås ure som tilbyder mere smæk for skillingerne, men også det modsatte. Man betaler lidt for navnet, men på den lange bane er Panerai nu et godt køb. Et ur til 25-27 k handles brugt for ca. 20 k. Her kan INGEN andre mærker være med, med så lav afskrivning. De nye in-house modeller ligger i ca. 37-39 k og giver god smæk for skillingerne. Hvilke modeller er du præcis på udkig efter? Lidt lettere at give en kommentar med på vejen når man er specifik! /Mads Re: Kvalitet - Peter V - 31-03-2009 Har kun erfaring med PAM190 og den kan jeg kun anbefale... Re: Kvalitet - Peter - 01-04-2009 Hej Går man meget op i finish, skal man ikke vælge Panerai, for et eksempel er drejekransen på Pam 24 den er ikke cirka 35000 kroner værd, men som regel er det mærket man går efter, og så er det som regel en god investering, jeg har da selv 3 Panerai ure som jeg er meget glad for, og de er absolut ikke købt på grund af kvaliteten, men på grund af historien, og alt den spænding der nu engang hører med til Panerai, og jeg køber nok flere Panerai ure i fremtiden. MVH Peter Re: Kvalitet - Peter V - 06-04-2009 vedr. finish så kommer det nok lidt an på hvilken model man køber. Radomir og de "nye" i 1950 serien er ok efter min mening. Re: Kvalitet - Peter - 08-04-2009 Hej Peter De er da allesammen OK i kvalitet, de er bare ikke Top Dollar på alle punkter. MVH Peter Re: Kvalitet - jacob jensen - 08-04-2009 Jeg hører selv til dem som mener man giver for meget for PANERAI hvis man ser på kvaliteten/teknikken men der er jo mange punkter at måle et ur på. Det kommer jo an på hvilke der betyder mest for en selv,selvom jeg har det sådan med PANERAI så er det et mærke jeg utrolig gerne ville eje hvorfor Panerai er gået meget op i min bog efter de har lavet in-house værk,de har også en historie som gør mærket spændene,samt en del modeller som er ur på den måde jeg mener et ur skal være på. Min favorit lige nu er Pam 220/221 men en guld model med in-house værk ville heller ikke være så dårligt |