Urdebatten / Urforum
PC og Mac pauseskærm med analogt ur og månefase - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78)
+--- Forum: Gode links (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=84)
+--- Tråd: PC og Mac pauseskærm med analogt ur og månefase (/showthread.php?tid=71362)

PC og Mac pauseskærm med analogt ur og månefase - Holmgaard - 19-03-2009

Hej allesammen,

Jeg tænkte I måske var interesserede i min pauseskærm, som viser et analogt ur med korrekt beregning af månefase, timer, minutter, sekunder, dato og ugedag.

İmage

Alle visere og skiver bevæger sig analogt, så de springer altså ikke direkte videre fra fx. mandag til tirsdag i et usynligt hop. Fra 23:00 til 00:00 bevæger de sig videre til næste position.

Screensaveren har jeg designet og programmeret til at virke på både Mac og PC og jeg detekterer automatisk, hvilken version, der passer til din computer og viser det med en blinkende pil ud for download.

Alt er tegnet i vektorgrafik, så pauseskærmen kan køre i alle opløsninger uden at det går ud over den grafiske kvalitet. Tingene skaleres korrekt ned og op uden hakker.

Pauseskærmen er ganske gratis til privat brug og I må hjertens gerne bruge den på alle de computere I har. Jeg har gjort det muligt for interesserede at give forslag til nye funktioner i kommende versioner ved at tilføje en mulighed for at donere et symbolsk beløb, men det er ganske frivilligt. Screensaveren er som sagt gratis.

I kan hente pauseskærmen med uret her

Lad mig høre om I synes om den - og god fornøjelse med den!

Re: PC og Mac pauseskærm med analogt ur og månefase - Holmgaard - 23-03-2009

...okay, det var da alligevel en ret begrænset respons, må man sige? Icon_e_sad

Re: PC og Mac pauseskærm med analogt ur og månefase - hannover_dk - 23-03-2009

Du skal lige regne med at mange af de aktive af os har været til Urrally i herning i hele weekenden, og stadigt pudser ny-erhvervelser eller slår mave efter den glimrende mad og vin - så giv tid giv tid.
Gode links er heller ikke den mest læste den tråd, men den ligger jo korrekt.
Personligt synes jeg det er fint, men jeg anvender ikke pauseskærm, jeg lader strømstyringen slukke skærmen efter 5 min

vh

Helt i orden - nu ved jeg da at indlægget er synligt for andre end mig selv. Icon_e_wink

Re: PC og Mac pauseskærm med analogt ur og månefase - ChronoMaster - 23-03-2009

Ud fra billedet ser det flot ud! Jeg har dog - endnu - ikke prøvet pauseskærmen.

Der mangler lige, at man kan få sit eget navn på (også gerne stadig med dit navn på...måske en smule nedskaleret i et hjørne) Icon_e_wink

Mvh.

Re: PC og Mac pauseskærm med analogt ur og månefase - Tukjær - 23-03-2009

Jeg har prøvet den OG indbetalt 40 kr........... Icon_e_wink

ClausT Skrev:Jeg har prøvet den OG indbetalt 40 kr........... Icon_e_wink

Og det er jeg meget glad for Claus. Icon_smil Du har med dine 40 kr faktisk stået for halvdelen af de totale indtægter på screensaveren, på trods af at pauseskærmen er blevet vist/aktiveret helt præcist 491.186 gange i skrivende stund, på computere rundt omkring. Men, som sagt, pauseskærmen er gratis - donationerne er ganske frivillige, så det er ikke ment som piv. Icon_e_wink

ChronoMaster, det er en god idé med brugerens navn på screensaveren - den tanke har jeg også haft og det er planen at det kommer i en senere udgave, men den version bliver ikke gratis. Den bliver dog nok heller ikke ret meget dyrere end det nuværende foreslåede donationsbeløb, men så skal jeg lave noget automatisering af indkodning af brugernavn under betalingen - ellers går det hele op i den tid jeg skal bruge på at skræddersy hver enkelt pauseskærm og det vil jeg selvfølgelig helst undgå. Så hellere lave mine andre klient-opgaver. Icon_e_wink

Men, tak for responsen! Det er super at høre fra nogle, der har ure som interessefelt. Jeg vil gerne have et Panerai på et tidspunkt, så jeg følger lidt med herinde engang imellem.

Re: PC og Mac pauseskærm med analogt ur og månefase - Peder_phpbb3_import15712 - 29-03-2009

Holmgaard Skrev:...okay, det var da alligevel en ret begrænset respons, må man sige? Icon_e_sad
Nej da - jeg er så tilfreds med den, at jeg har doneret 40 dkr via Paypal Icon_e_biggrin

Fint arbejde Icon_exclaim

Re: PC og Mac pauseskærm med analogt ur og månefase - Tomcat27 - 30-03-2009

Hej Jeg har også downloaded og prøvet den. Den er meget flot, dog har den det problem at den er rimeligt CPU krævende. Så det er ikke så fedt på en bærbar at den sutter en hel del batteri tid Icon_e_smile

Re: PC og Mac pauseskærm med analogt ur og månefase - Holmgaard - 04-04-2009

Peder Skrev:Nej da - jeg er så tilfreds med den, at jeg har doneret 40 dkr via Paypal Icon_e_biggrin

Fint arbejde Icon_exclaim

Mange tak Peder! Du var faktisk den allerførste, der har givet en donation. Icon_e_wink

Tomcat27, du har ret - den er ret processorkrævende i dens nuværende form. Måske skulle jeg lave en version, der var energibesparende ved kun at beregne vinkler og bevæge viserne hvert sekund og ikke mange gange i sekundet, som jeg gør nu. Det var måske en idé til bærbare computere. Tak for feedback!

Antal aktiveringer er nu 527.443. Icon_cool