Urdebatten / Urforum
Hvilke vej. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hvilke vej. (/showthread.php?tid=71184)

Hvilke vej. - jacob jensen - 24-02-2009

Jeg har fra starten jeg loggede på herinde syntes at det var en stor styrke
at vi var så forskellige,både som mennesker og den måde vi angreb urinteressener på.

Jeg syntes bare at der er en fornemmelse nu der siger mig at det hele bliver
lidt delt op for tiden.

forstået på den måde at flere som har været med længe herinde måske er blevet tilhænger/vant af at der tales på en bestemt måde herinde de er så lidt i den ene lejr.

I den anden lejr ser jeg lidt dem som er helt ny på siden (måske yngere),og som
taler i en mere skal vi sige farverigform med ord som kan være sværer at sluge for den anden side.

Jeg er selv en af dem som er rimelig ny herinde og jeg er også ret sikker på at jeg taler
i et sprog som alle herinde nok ikke er tilhænger af,men jeg er bare sådan jeg taler direkte og siger hvad jeg mener.

Det der bare er vigtig for mig at få med er at jeg bestemt ikke siger noget for at såre eller støde nogle,men jeg mener at man kommer længest ved at være ærlig sige hvad man mener så ved folk hvor man står,hvis mit sprog så er for farverigt til nogle så er det
100% ubevidst tror bare det viser lidt om hvordan jeg er som person.

Generalt mener jeg at vi skal undgå at forummet bliver delt op, kunne klare at vi ikke
alle snakker i samme sprog og at vi ikke bliver for ømskinnet over for et farverigt ord eller to.

Så længe vi snakker i et pænt sprog og accepterer at vi ikke ser ens på urene og
ikke altid kan flytte modpartens holdning,så mener jeg vi får det stærkeste forum,
hvad mener du Icon_question

1 er forummet delt op
2 er sproget for grimt herinde
3 er forummet på vej i en gal retning (hvis ja hvad er så den nye vej)

Mine svar er ja, nej,nej

Re: Hvilke vej. - Elbæk - 24-02-2009

Jeg er en af de yngre (26). At jeg ikke er så aktiv mere skyldes et helt bevidst valg. Jeg kommer her for at snakke om ure, stille spørgsmål og derved høste af andres erfaringer - og i sjældne tilfælde dele ud af mine egne begrænsede erfaringer.

Jeg er meget stor tilhænger af princippet om "gentlemanship" på on-line foraer. Faktisk deltager jeg primært på Amerikanske foraer som har en decideret udtalt og kraftigt håndhævet regel om "gentlemanship". Mit liv er for kort til at folk gemmer sig bag nettets relative anonymitet og bruger denne selvfølte sikkerhed til at gå over grænserne for hvad der er god opførsel. Hvis folk ikke er i stand til at overholde simple regler og formler for kommunikation på nettet så har jeg ingen interesse i at snakke med dem. Jeg mener ikke at flertallet herinde har dette problem - men jeg mener at enkeltindivider har fået lov til at løbe amok uden tilstrækkelig synlig moderation herinde længe nok. Jeg moderer og/eller administrerer omkring 5 foraer selv - jeg kan godt kende en troll når jeg ser en. Og jeg ser mere end et par stykker blandt brugerne herinde - måske ikke folk som er bevidste om at de troller, men deres adfærd er ikke desto mindre grænsende til eller direkte trolling.

Jeg synes at der er blevet skubbet nogle meget voldsomme ting ind under betegnelsen "frisk sprogbrug" her i den seneste tid. Desuden har jeg set hvordan enkelte af de "gamle" medlemmer, som jeg nærer stor agtelse for, systematisk blive mobbet fra flere kanter herinde. Det kan da ikke være rigtigt?

Ja, forummet er delt op.
Ja, sproget - og ikke mindst tonen - er for grim herinde
Ja, forummet her længe været på vej i den gale retning

Mvh.

Jakob

Re: Hvilke vej. - johnfyn - 24-02-2009

jacob jensen Skrev:1 er forummet delt op
2 er sproget for grimt herinde
3 er forummet på vej i en gal retning (hvis ja hvad er så den nye vej)

Nej, nej og nej! Lad mig uddybe dette en smule: Naturligvis vil et forum som dette være "delt op" - folk har forskellige interesser, baggrund mm. og nogen er til nyt, nogen til vintage - nogen til Rolex, Omega, og nogen til andet....udtrykket "delt op" antyder at det skal være noget negativt, men man kunne måske kalde det "plads til alle!"

Vedr. sproget så synes jeg at det i det store og hele er en pæn tone på forum, men man (inkl. undertegnede) bør tænke meget grundigt over hvad man nedfælder på tryk, da "det talte ord" ikke er det samme som "det trykte". Og så er der måske en generations-kløft - jeg har en søn på 20 og hans SMS'er/mails er ikke altid helt nemme at de-kode! "r" = er, "n" = en osv!!!

Når du antyder at forummet er på vej i "en gal retning", må der jo være en "rigtig retning"?? Og det er jo lidt svært at afgøre hvad der er "rigtigt" og "forkert" - jeg mener at forummet er på vej i den retning som brugerne "tvinger" det i....om man så SYNES at det er rigtigt eller forkert må være op til den enkelte!

Re: Hvilke vej. - Larzovic - 24-02-2009

Nu synes jeg at jeg flere gange på det seneste har hørt fra folk der synes der bliver talt grimt herinde. Måske er det bare fordi jeg er københavner og er vant til et "direkte" sprog, men jeg må indrømme at jeg ikke har bemærket noget i den stil overhovedet. Måske jeg er gået glip af nogle saftige debatter, kunne det tænkes at der er en der kan linke til en tråd med grimt sprog så jeg kan danne mig en mere kvalificeret mening? Icon_e_smile

Re: Hvilke vej. - morgan - 24-02-2009

Larzovic Skrev:Nu synes jeg at jeg flere gange på det seneste har hørt fra folk der synes der bliver talt grimt herinde. Måske er det bare fordi jeg er københavner og er vant til et "direkte" sprog, men jeg må indrømme at jeg ikke har bemærket noget i den stil overhovedet. Måske jeg er gået glip af nogle saftige debatter, kunne det tænkes at der er en der kan linke til en tråd med grimt sprog så jeg kan danne mig en mere kvalificeret mening? Icon_e_smile

Hvis der er nogen der føler sig trådt over tæerne sender man bare en PM til mig. Så bliver indlægget slettet såfremt Jan og Jeg synes det er for langt ude. Den her diskussion har vi haft før. Jeg har de sidste 3 uger ikke fået en eneste klage over sprogbrug på forumet.

Mvh Morgan