Urdebatten / Urforum
Hjælp til ur til datter - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hjælp til ur til datter (/showthread.php?tid=71158)

Hjælp til ur til datter - Kristian Johansen - 21-02-2009

Min ene datter på 19-år ønsker sig et mekanisk ur. Max 3000. Gerne brugt.
Som altid er der krav:
Rundt og max 31mm ( uden krone)
Datovisning
Ikke stållænke
Gerne mulighed for at se værket; transparant case back
Gulddouble

Det burde være let men det synes jeg ikke det er. Derfor ønske om lidt tilskud af ideer.

God week-end

Kristian

Re: Hjælp til ur til datter - hannover_dk - 21-02-2009

Den er ikke spor nem. Hvis hun sagde 33-34 mm max - så var den enkelt løst på ebay og andre steder. Masser af ting til den pris i guldduble - Hen må nok afstå for glasbagside, men det kan hun vel også

3.000 kr - vintage Eterna og Omega ligger ikke så langt derfra i guldduble - superure - og ser man sig for ang standen, så han hun ur i kvalitet til masser af år
jeg har ikke selv meget duble, men de er lidt billigere end stål. Man skal se sig for at de ikke er ved at være slidte i dubleen. Tager hun stål får hun større sikkerhed for holdbarhed kassemæssigt - men som sagt - se efter stand og du kan let finde 32-34 mm i dublé v- her lidt typer - glem metallet
denne er 32 mm f.eks - fundet på bugten, og tit på min kones arm
İmage
34 mm
İmage

overvej Goldcap som er massiv guld kappe lagt øverst så top af ur og horn er guld og resten står i stål?
İmage
eller en 3000 som i mine øjne basker den tids omegaer - langt tyndere og super udførelse - inden i uret, det Eterna værk som blev moderen til alle tides ETA 2892 værker - inhouse eterna vil jeg kalde det her - og bare lækkert
İmage
en del kronografer kan være 34 mm og lidt frække på en 19 årig hvis hun er frisk på brugt som du skriver, og kan også findes til prisenİmage
men brugt betyder måske slet ikke så gammelt at det bliver vintage Icon_redface
Ellers tror jeg hun skal renoncere på mekanisk og se efter quarts, der er mulighederne utroligt mange - men det skærer jo i hjertet at skrive sådan
vh

Re: Hjælp til ur til datter - baun - 21-02-2009

Ja hun må op i små herreure...dato er heller ikke så let, men kan dog lade sig gøre

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

vh Baun

Re: Hjælp til ur til datter - TioMalo - 22-02-2009

Prøv på eBay ved at søge på Tudor( tidligere Rolex´ søstermærke og stadigvæg ejet af Montres Rolex SA)... Der er der masser af gode (og også lidt mindre spændende) ure at finde. Glasbagkasse får du ikke, men der er rigtigt meget at vælge mellem. Nogle Tudorure fra US er pyntet med en skive hvor der står både "Rolex" og "Tudor"... sikkert aftermarket, men hvis man ikke har puristkramper, kan man finde et godt ur for få penge.
Købte selv en Tudor til min datter på ca. samme alder. Den har holdt nu et års tid og hun er glæd af det.
Hilsen John

Re: Hjælp til ur til datter - Kristian Johansen - 22-02-2009

Tak for hjælpen.
Det blev til et 34mm gulddouble automatic Omega med dato nyligt efterset mv. hos Krognos
Kristian

Re: Hjælp til ur til datter - Stenbukken - 23-02-2009

Spændende Icon_e_biggrin