|
Kvittering ved køb af nyt Rolex Deepsea - nødvendig ??? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Kvittering ved køb af nyt Rolex Deepsea - nødvendig ??? (/showthread.php?tid=71108) |
Kvittering ved køb af nyt Rolex Deepsea - nødvendig ??? - OilKing - 15-02-2009 Jeg bor pt. i udlandet (EU land) og er ved at finde frem til en forhandler der kan give mig mest mulig rabat på et Rolex Sea-dweller Deepsea 16660. Jeg er pt. på 25% via noget familie der kender ejer af en juveller butik. Der hvor jeg har fået tilbudt 25% på vejl.listepris - han har ikke Rolex i sit udvalg i butikken, men kan købe direkte hos Rolex. Når man kan købe direkte hos Rolex importøren, vil det så sige han er autoriseret og derved er hans stempel godt nok på garanti certifikatet ? Ydermere fortæller han mig at han ikke tjener på dette salg og kun gøer det fordi vi er "familie" - men kan det passe at en forhandler "kun" får 25% i rabat ? Jeg overvejer at prøve at købe i en anden butik, og se om jeg kan få bedre discount ved at sige jeg ikke behøver en kvittering. Men hvordan står jeg uden kvittering (dog med alle papirer og stempel på garantikortet). Kan jeg risikerer at forhandleren kan melde det stjålet og jeg har ikke noget bevis for at jeg har købt og betalt ? Håber der er nogen der har et par skarpe meninger/kommentar til dette, så jeg snart kan lukke en handel og få et Deepsea på armen. Re: Kvittering ved køb af nyt Rolex Deepsea - nødvendig ??? - morgan - 15-02-2009 MyWatchGR Skrev:Jeg bor pt. i udlandet (EU land) og er ved at finde frem til en forhandler der kan give mig mest mulig rabat på et Rolex Sea-dweller Deepsea 16660. Jeg er pt. på 25% via noget familie der kender ejer af en juveller butik. - Hvis man ikke er autoriseret forhandler kan man ikke handle hos distributøren / fabrikken - Der er meget få lande tilbage der har en distributør - og de steder der ér - er ejet af fabrikken (usa, hk bla.) - Forhandlere får mere en 25% i avance - Køb af en vare til ~50.000 kr uden en kvittering lyder ret aparte i min verden Mvh Morgan Re: Kvittering ved køb af nyt Rolex Deepsea - nødvendig ??? - OilKing - 15-02-2009 Tak for dit svar. Du har ret, angående det med kvitteringen, men synes bare jeg har læst mig lidt frem, i diverse indlæg at det ikke er så vigtigt at få original kvitteringen med - har primært været ved "gråmarked" ure. Derfor kom også usikkerheden om hvad man gør hvis uret skulle blive meldt stjålet af den man har købt af. Men klart - vil da fortrække kvittering med uret - men hvis der er 10K forskel!?? Jeg vil se om jeg ikke kan "skrue bissen" på overfor forhandleren, der jo siger han ikke tjener på at sælge til mig - så tæt familie er vi heller ikke, at jeg stoler på ham - og 25% lyder heller ikke af så meget - og rart at du bekræfter samme. Mikael Re: Kvittering ved køb af nyt Rolex Deepsea - nødvendig ??? - hannover_dk - 15-02-2009 MyWatchGR Skrev:Jeg bor pt. i udlandet (EU land) og er ved at finde frem til en forhandler der kan give mig mest mulig rabat på et Rolex Sea-dweller Deepsea 16660. Jeg er pt. på 25% via noget familie der kender ejer af en juveller butik.Han kan ikke stemple garanti som forpligter Rolex hvis han ikke er forhandler. Han kan garantere alt det han vil selv, men du kan jo så kun får garantien fra ham og skal stole 100% på ham og hans ydelse Den med uden kvittering ville jeg glemme alt om for et ur til omkring 50.000 DKK - Our Lord to horse Der er sikkert visse muligheder på vej hos kendte Grey Market dealers - også i DS - jeg ved ikke om det er for tidligt, men det ville jeg da så langt foretrække Dit brugernavn er i øvrigt i mine øjne lidt for tæt på den anden MyWatch Bjarne fra Horsens og kan give misforståelser. Jeg er helt med på at du ikke har noget tiltænkt i det, men det er tæt på så overvej skift vh Re: Kvittering ved køb af nyt Rolex Deepsea - nødvendig ??? - OilKing - 15-02-2009 Tak for svaret. Det med brugernavnet, ikke påtænkt at ligge mig op ad andre kendte brugere - beklager. Kan jeg skifte selv eller få lavet et nyt brugernavn ved at tilmelde igen ? Mikael Re: Kvittering ved køb af nyt Rolex Deepsea - nødvendig ??? - hannover_dk - 15-02-2009 MyWatchGR Skrev:Tak for svaret.Jeg er helt med på at det ikke er tiltænkt - og hvad værre er jeg aner ikke om man kan bytte bare, eller skal gøre andet - vent bare og se om der kommer forslag - du har intet forkert gjort i alle fald velkommen til Re: Kvittering ved køb af nyt Rolex Deepsea - nødvendig ??? - Magnum - 16-02-2009 MyWatchGR Skrev:Der hvor jeg har fået tilbudt 25% på vejl.listepris - han har ikke Rolex i sit udvalg i butikken, men kan købe direkte hos Rolex. Når man kan købe direkte hos Rolex importøren, vil det så sige han er autoriseret og derved er hans stempel godt nok på garanti certifikatet ? Hvis han ikke har Rolex i butikken, så er han ikke forhandler. Han kender sikkert en Rolex forhandler godt, og kan købe det med en kollega-rabat hos dem. Typisk er den rabat en 25-35%, afhængig af hvor godt samarbejde de har. Køb det hos ham, det er nok en af de bedste rabatter du kan få. Generelt gider Rolex forhandlere ikke alt muligt fnider og ulovligheder med kunder de ikke kender. De kan sagtens sælge deres ure uden alt det, og især en populær model som Deepsea. Garantikort er præstemplet fra fabrikkens side, så der burde ikke være problemer, men det er nok ikke hans stempel der er på. Re: Kvittering ved køb af nyt Rolex Deepsea - nødvendig ??? - OilKing - 16-02-2009 Tak for dine kommentar, og har selv tænkt i samme baner mht. at han nok "sourcede" uret et andet sted, da det undredre mig han ikke har Rolex i butikken, hvis han var autoriseret. Jeg skal have købt et par stykker at deepsea, så lad os se om der kan handles yderligere ned i pris. Var ikke klar over at garantikortet blev præ-stemplet med forhandlerens navn, så maa det kun være dato der skal skrives på. Lad os se om jeg ikke snart får lukket en handel. |